Pet pravaca u kojima će se razvijati dizajn logotipa ove godine
Svako od nas je brend za sebe, pa samim tim svakodnevno brinemo o svojoj reputaciji i imidžu, odnosno o slici koju drugi ljudi stiču o nama. Nastup uvek možemo prilagođavati u zavisnosti od toga sa kime razgovaramo i gde se nalazimo. To je nešto što se u poslovanju zove brend strategija – dobro osmišljen plan aktivnosti u skladu sa datim okolnostima. Ključni igrač ove priče jeste identitet brenda.
Međutim, šta je sa njegovim vizuelnim prikazom? Kada je o tome reč, lice brenda može se prilagođavati kontekstu u kom se koristi, a njegov identitet može pratiti nove trendove, sve dok to ne narušava fundamentalne postavke na koje su ljudi već navikli i koje su zavoleli. Zato vam predstavljamo ovogodišnje trendove u formiranju vizuelnog identiteta brenda koji vam mogu pomoći pri donošenju odluke vezane za vaš projekat.
Tipografija
Iako umetnički direktori vole da koncipiraju svoj rad tako da njihov logo koji predstavlja brend ima duboko filozofsko značenje, koje simbolizuje suštinske vrednosti koncepta kompanije, ono što nikada ne izlazi iz mode i što će uvek biti dobar izbor jeste takođe i tipografski prikaz.
Za ovakav logo najčešće se opredeljuju velike korporacije sa ozbiljnim poslovnim modelima i tradicionalnim vrednostima, s obzirom na to da govori o profesionalnosti i jasnoj definisanosti brenda. Takođe, prepoznatljivost je ovakvim pristupom zagarantovana. Zato, budite pažljivi, jer ukoliko pogrešite u izboru tipografije, ta prepoznatljivost vam može doneti negativne poene. Kako će ove godine takođe biti u trendu boje i hrabar odabir slova, pronađite srednje rešenje i pokažite kako razumete sentiment svoje ciljne grupe tako što sledite ovaj princip.
Apstrakcija
Ako se ipak opredelite za ikonice, odnosno za vizuelni prikaz, potrudite se da rešenje ne bude nešto što bi svakome palo na pamet. Budite apstraktni, kreativni, hrabro izađite iz okvira standarda. Dobro razmislite o tome šta je to što je karakteristično za vaš brend. Nešto po čemu se izdvaja od svih drugih. Zatim pronađite asocijaciju koju možete povezati sa tim i oko koje možete napraviti celu priču. Taj element iskoristite i počnite da radite na predlogu logotipa.
Šta god da radite, imajte na umu da ljudi treba da razmišljaju o vama. Ako im date sve na tanjiru, bez potrebe da se potrude da nešto shvate, to znači da ćete ubrzo izgubiti njihovu pažnju. Sa druge strane, ukoliko ih izazovete i stavite njihovu inteligenciju na probu, ceniće vas više, posebno ako uspeju da raspetljaju enigmu koju ste im predstavili.
Minimalno se minimalizuje
Iako smo imali priliku da vidimo različita minimalistička rešenja različitih logoa, ove godine oni će postati još minimalniji. Jednostavni oblici, boje, jasne konture, prepoznatljivi pečatoliki obrasci zavladaće brendiranjem.
Razlog je jednostavan – gotovo sve se seli na dlan ruke i na mobilne tehnologije, kao i na ostale spravice koje polako postaju naši nezaobilazni pratioci. Dakle, logo treba da bude takav da može biti prepoznatljiv čak i u minijaturnoj sličici koja će se kroz nekoliko meseci pojaviti na vašem Android ručnom satu ili nekom drugom modnom detalju.
Uklanjanje nepotrebnih elemenata
Kada je reč o rebrendiranju popularnih logoa, ono što može doprineti njihovoj prepoznatljivosti jeste uklanjanje suvišnih elemenata i tzv. buke koja se njima stvara. Takođe, odstranjivanjem elemenata stvara se određena zagonetna atmosfera, pa tako možete ostaviti ciljnu grupu da razmišlja o tome na šta ga logo asocira i dok pokušavaju da se prisete, pridobićete njihovu naklonost i interesovanje.
Pokret u dve dimenzije
Ne gubite nadu, još postoje dizajnerske struje koje se bore protiv minimalizma i masovnog uprošćavanja vizuelnih rešenja. Njihova veština se ogleda u tome da primenjivanjem različitih geometrijskih oblika, boja, zakrivljenih linija i izmeštenih perspektiva stvaraju takve ikonice da vam se čini da se gotovo pomeraju pred vašim očima.
Kao i minimalistički logotipi i ovakav prikaz savršeno je funkcionalan na mobilnim platformama i malim ekranima. Ključ je u kreativnosti. Ako možete da proizvedete takav utisak i efekat, onda ćete sačuvati bogatstvo boja i oblika, koje je trenutno ugroženo u dizajnerskoj branši.
Ovo su samo neke od smernica i putokaza po kojima će se razvijati vizuelni identitet brenda, odnosno njegovo lice u narednom periodu. Vodite se njima i sačuvaćete prepoznatljivost, što i jeste suštinska funkcija ovog posla. Ako se osećate izazvano, želite da dokažete da nismo sve nabrojali ili smatrate da imate dobru ideju, a nedostaje vam praktičnog znanja za njenu realizaciju, upišite studije dizajna i razvijajte svoje umeće na pravi način.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore