Ove korisne tekstove treba da pročita svaki programer
Ukoliko ste programer, a pogotovo početnik, čitanje raznih članaka, blogova i saveta iskusnijih kolega može da bude od velike koristi. Ti tekstovi vas ne mogu naučiti da programirate, ali vam mogu pomoći da naučite neke nove trikove, saznate više o iskustvima sa raznim programima i radnim okvirima, o memoriji, umrežavanju, objektno orijentisanom dizajnu, URL kodiranju i još mnogo toga. Što je još važnije, ova znanja će pomoći da izbegnete greške kojima su programeri početnici skloni. Pred vama su neki od th korisnih članaka.
Memorija
Članak: „What Every Programmer Should Know About Memory“, Ulrich Drepper
Ovo je jedan od klasičnih članaka, koji će vam predočiiti osnovna znanja o memoriji, kao i o nekim starim, novim, nekim naširoko poznatim i nekim nepoznatim „putevima“. Bez obzira na to što je memorija tako sveprisutna i neophodna za sve koji rade u oblasti računarstva, mnogi programeri nemaju dovoljno znanja o njoj.
Poznavanje memorije u modernom sistemu postaje još važnije, pogotovo ako radite na pisanju kodova za aplikacije visokih performansi. Dizajneri hardvera stalno rade na unapređivanju memorije, olakšavanju rukovanja i tehnikama ubrzanja. Ali ništa od toga ne može da funkcioniše optimalno, bez pomoći programera.
Iz ovog teksta možete naučiti mnogo o aspektima kao što su: RAM, keš – interna memorija i njenim kategorijama kao što su L1 i L2 keš memorije, različite vrste memorije, direktan pristup memoriji, memorijski kontroler dizajna i memoriji u celini. Ukratko, ovo je članak koji bi trebalo da pročitaju svi programeri, bez obzira na nivo iskustva.
FPU
Članak: „What Every Computer Scientist Should Know About Floating-Point Arithmetic“, David Goldberg, objavljen u martovskom izdanju „Computing Surveys“, 1991.
FPU – Floating Point Unit je jedinica za rad nad brojevima u pokretnom zarezu. Ima sličnu namenu kao i ALU (Arithmetic logic unit, aritemetičko/logička jedinica, zadužena za matematičke proračune i izvršavanje instrukcija). Ali FPU obavlja znatno složenije proračune,vrlo je kompleksan uređaj i često u svom sastavu ima jednu jednostavniju jedinicu ALU.
FPU je možda i najsloženiji uređaj u samom procesoru, zanimljiva tema koju nije lako savladati. Čak i mnogi Java programeri ne znaju šta može da pođe po zlu kada je u pitanju FPU.
Ovaj članak je još jedan biser i vrlo je važan za sve programere i mrežne inženjere. Kako vaše iskustvo raste, to se očekuje da znate sve suptilnije detalje o raznim segmentima računarstva, a funkcionisanje FPU jeste jedna od takvih suptilnih stvari. Čak i ako znate osnove FPU, iz ovog članka zasigurno možete naučiti nešto novo.
Razvoj aplkacija
Članak: „What technical details should a programmer of a web application consider before making the site public?“ Sajt: Programmers.stackexchange.comOvo je zanimljiv niz članaka o tome šta bi svaki programer koji sprovodi tehničke pojedinosti web aplikacija trebao da uradi pre nego što ih učini javno dostupnim. On uključuje raspon od dizajna interfejsa i korisničkog iskustva, sigurnosti, web standarda, performanse, optimizacije za pretraživače (SEO).
Budući da današnji svet dosta zavisi od interneta, čak i programeri često imaju lične web stranice ili blog na kom predstavljaju svoj rad. Ono što naučite iz ovog članka neće vam pomoći samo u vašem profesionalnom radu, već i u radu na vašem ličnom sajtu. Iz članka možete naučiti dosta o svim ključnim tehnologijama kao što su, na primer: HTTP, HTML, XML, CSS, JavaScript, kompatibilnosti pretraživača, zatim tu su i saveti kako da smanjite vreme učitavanja vaše web stranice, W3C specifikacije i brojni drugi detalji.
Umrežavanje
Članak: „What every programmer needs to know about game networking“, Glenn FiedlerSajt: Gafferongames.com
Vi ste programer. Jeste li se ikada zapitali kako „multiplejer“ igre rade? Spolja to izgleda neverovatno: dva ili više igrača dele isti doživljaj preko mreže kao da se zapravo nalaze zajedno u istom virtuelnom svetu.
Kao programer treba da znate istinu o tome šta se zapravo događa ispod te površine i da su stvari sasvim drugačije od onoga što se vidi. Čini se kao da je sve iluzija. Ovo je vrlo zanimljiv članak o umrežavanju, pisan za programere koji žele da se bave video-igrama. Može biti vrlo zanimljiv i koristan i svim drugim programerima.
Ako želite brzo da savladate osnove programiranja kroz praksu, odgovor na pitanje kako da to učinite potražite na ovom specijalzovanom obrazovnom programu.
PONOSAN SAM NA SRBIJU KOJU NIKO NE MOŽE DA ZAUSTAVI: Vučić se oglasio iz Zemun Polja - Dve firme htele da odustanu od radova zbog hajke, ali sam ih vratio!