Ako želite da se bavite pisanjem ili kreiranjem sadržaja bilo kakve vrste, digitalna sfera je mesto gde danas možete ostaviti svoj lični pečat.

Zapravo, vrlo je jednostavno: pokrenite sopstveni blog, na kome ćete pisati tekstove na određene teme koje su vam bliske ili vas zanimaju i iskoristite ovaj kanal za promociju svojih umeća, tehnika pisanja, stilova ili sfera interesovanja, koji će vas kasnije samo dodatno pogurati da dobijete posao koji želite.

Za otvaranje bloga vam nije potrebno mnogo – malo volje, nešto znanja i odlučnost.

Za početak, definišite koncept sajta koji želite da predstavite javnosti, šta je to što će ljudi tu moći da pročitaju i da li to ima nekakvu upotrebnu vrednost. Važno je da nakon čitanja svakog teksta koji napišete čitalac može da ga sačuva i iskoristi. To znači da on mora sadržati neku bitnu poruku, savet ili smernicu koja može pomoći vašim čitaocima da na bilo koji način unaprede svoj život.

Kada ste definisali temu i odabrali koncept, odlučite i na koji način ćete unositi tekstove na svoj sajt. To je nešto što morate smisliti pre početka realizacije ideje. Za to će vam biti potreban CMS. Na ovu skraćenicu ste sigurno već nailazili, ali vrlo lako može da se desi da ne znate šta je u pitanju.

Šta je CMS?

Content Management System (CMS), odnosno sistem za upravljanje sadržajima, predstavlja programsku aplikaciju, koja će vam omogućiti da bez ikakvog poznavanja programiranja unosite i prepravljate tekstove, vesti ili bilo kakve sadržaje koji se nalaze na vašem sajtu. Ako se ikada budete odlučili da imate internet-prezentaciju koju bi trebalo redovno ažurirati, odnosno koja bi bila dinamička, onda će vam CMS biti neophodan.

Uz malo programerskog znanja, pomoću ove aplikacije takođe možete izmeniti i sam izgled web prezentacije, odnosno ono što se posetiocima pojavljuje na ekranu kada mu pristupe. Ne treba da vas zbuni to što izgled programa za unošenje podataka nema veze sa vizuelnim identitetom vašeg sajta. Posmatrajte ga kao fabriku – mesto gde proizvodite, sređujete i dorađujete svoje sadržaje, a kada ih konačno objavite, oni će se ljudima prikazati u istom stilu kao i ostatak internet-strane.

Zašto je CMS dobar?

Ne samo da vam pomaže da unosite nove, sveže sadržaje na svoj sajt, već vam omogućava da se povežete sa različitim alatima pomoću kojih možete pratiti ko sve posećuje vašu stranu, šta se najviše čita, koliko vremena ljudi provode na različitim linkovima koje postavite, uz pomoć kojih tehnologija pristupaju tekstovima, odakle su, koji je prosek godina i još veliki broj informacija.

Zahvaljujući ovim analitičkim sistemima, možete prilagođavati svoje sadržaje kako bi različite ciljne grupe pronašle svoje mesto upravo među vašim redovima. Ako vidite da se putopisi čitaju više od recepata, povećaćete broj postova koji se bave tom temom. Izvodeći statističke analize iz poseta koje već imate, možete steći još više novih čitalaca.

Koji CMS programi postoje?

Postoji veliki broj profesionalnih i amaterskih sistema za upravljanje sadržajima. Za početak, najbolje je da se opredelite za neki od besplatnih, jer su ujedno i svedeniji i daleko bolji za rad od onih jačih i naprednijih. Wordpress, Joomla! i Drupal su najpopularniji, pa je najbolje da počnete sa nekim od njih.

Odluka je na vama – šta je to o čemu želite da pišete, kako želite da izgleda vaš blog i koji ćete CMS iskoristiti. Sve vam je na raspolaganju. Ako imate talenta za pisanje i želite time da se bavite, razmislite o karijeri u odnosima s javnošću. Pored ličnog internet-sajta, važno je i obrazovanje, a to ćete steći ukoliko upišete jednogodišnju obuku iz internet PR-a. Dodajte malo volje, truda i mrvicu sreće – i uskoro ćete od svog bloga osetiti konkretnu korist.