Mnogi misle da odnosi s javnošću u doba elektronskog marketinga i društvenih mreža gube na značaju. Ova tvrdnja, međutim, nije tačna. Uloga i načini sprovođenja odnosa sa javnošću unekoliko su se izmenili, a ova dva fenomena, PR i digitalni marketing, zapravo više nego ikad ranije u kombinaciji mogu dati izuzetne rezultate.

Evo nekoliko strategija kroz koje možete videti kako odnosi s javnošću u sprezi sa marketingom sadržaja mogu doneti ogroman uspeh onome ko ih sprovede kako treba.

Izgradite bazu podataka

Počnite sa pravljenjem liste koja će uključivati medije, blogove i publikacije u relevantnim oblastima. Informacije koje vaša baza mora sadržati jesu – ime, organizacija, telefon, i-mejl, linkovi ka profilima sa društvenih mreža, oblasti interesovanja i neke vaše dodatne zabeleške. U idealnoj situaciji, ovi podaci za uspostavljanje kontakta s klijentima i saradnicima biće podignuti na mrežu i povezani sa CRM sistemom vašeg marketinškog tima.

S obzirom na to da će mnogi od onih s kojima ste u kontaktu biti novinari i blogeri, ne smete gubiti iz vida da je njihov posao da obezbede priče koje će njihovi čitaoci čitati. Ako vaš sadržaj nije interesantan njihovoj ciljnoj grupi, ne trošite vreme i sačuvajte kredit za neki drugi put.

Sakupite informacije o tematskoj dinamici i terminima u planu željenih medija

Pokušajte da dođete do godišnjih kalendara medija sa kojima sarađujete. Istražite kada su predviđene teme koje koincidiraju sa sadržajem vaših kampanja i pokušajte da se prilagodite.

Razmotrite mogućnost za stupanje u partnerstva

Procenite koja udruženja i asocijacije iz vaše mreže imaju potencijal da prošire broj korisnika. Pronađite put da sa takvim organizacijama ustalite saradnju radi dalje distribucije vašeg sadržaja u digitalnom i realnom svetu.

Istražite mogućnosti da se članovi vašeg tima uključe u tuđe projekte

Mnogi portali i blogovi su neretko otvoreni za doprinose spoljnih saradnika i pisaca. Vaše rukovodstvo, saradnici, kao i vi sami možete s ovakvim partnerima imati pravi način da povećate vidljivost, kredibilitet, ali i da uključite linkove koji će voditi direktno na vašu web stranicu.

Dođite do uticajnih članova zajednice

Ako na web sajtu kompanije za koju radite delite autentične elektronske knjige (bele knjige, studije i istraživanja koje ste sproveli i slično), potrudite se da ubuduće u njih uključujete i citate, odnosno tekstove uticajnih članova zajednice, odnosno prepoznatih eksperata u polju vašeg delovanja. Ne samo što će njihova popularnosti i kredibilitet učvrstiti vašu poziciju, već ćete na ovaj način biti predstavljeni novim potencijalnim klijentima.

Tražite priliku za vaše rukovodioce da javno govore

Pronađite platformu za diskusije o relevantnim temama u vezi sa kompanijskom politikom i nišom kojoj pripadate. Ovo je još jedan način da istovremeno pojedinac demonstrira stručnost i kredibilitet firme, ali i da dobijete kvalitetan sadržaj za deljenje i u digitalnom i u realnom svetu.

Bilo da su vaš posao tradicionalni odnosi s javnošću ili je vaša sfera interesovanja PR u digitalnom svetu, pratite ove savete i vrlo brzo ćete svojim poslodavcima doneti rezultate.