Četiri saveta za kreiranje sajta koji uliva poverenje
Intuicija, odnosno unutrašnji osećaj koji tumači energiju poslatu od sagovornika, odlučuje da li ćemo mu pokloniti poverenje. Taj osećaj aktivira se svaki put kada se sretnemo sa nečim novim, još nepoznatim što želimo bolje da upoznamo i o čemu želimo da saznamo nešto više. Kada fenomen primenite na sferu marketinga i ubeđivanja, dobijete jednostavnu računicu – ako vam ljudi veruju, kupiće vaš proizvod. Međutim, tu se srećemo sa problemom – kako ubediti ljude da poveruju u ono što pričate i kako ih uveriti da su podaci kojima baratate istiniti, tačni i provereni?
U trenutku kada neko pronađe vaš sajt, samo jedan klik vas deli od njegove odluke da li da ga uzme u obzir ili da jednostavno nastavi svoju pretragu. Ono što morate učiniti jeste da ostavite dobar prvi utisak. Evo nekoliko saveta kako da steknete poverenje ljudi putem svoje internet-prezentacije.
Držite obećanja
Princip je isti kao i u realnom životu – ako prekršite obećanje, izgubićete poverenje. Zato je osnova građenja dobrog odnosa između korisnika sajta i prezentacije upravo kredibilitet.
Pod ovim se ne misli na klasične najave koje možete uputiti svojoj ciljnoj grupi, već i na samo iskustvo vezano za boravljenje na vašem sajtu. Primera radi, ukoliko na linku piše „pozovite nas”, onda ih morate usmeriti na stranicu na kojoj će pronaći način da se povežu sa vama, a ne na oglasni prostor ili stranicu gde ćete im tražiti njihovu i-mejl adresu kako biste im slali reklame.
Možda zvuči kao sitnica, ali na ovakvim trivijalnostima vrlo jednostavno možete izgubiti poštovanje svojih klijenata, a s vremenom i njihovo strpljenje. Pre ili kasnije će pronaći drugi kanal koji će im pomoći u ostvarenju ciljeva.
Budite konzistentni
Obećanje ne dajete samo usmeno ili tekstualno. Nekada ljudi obećanjem smatraju i ono što vide na vašem sajtu, a to je upravo deo dizajna. Ukoliko su vam stranice različito dizajnirane i opcije se nalaze na različitim mestima, vaši posetioci će se osećati prevarenim. Na prvoj strani naučili su navigaciju, međutim ona se na drugoj već promenila.
Ako niste konzistentni u onome što prikazujete, ne možete očekivati da vam ljudi veruju i da odajete dobar utisak o kvalitetu vašeg proizvoda. Dakle, utvrdite jedan stil i jednu mustru i to koristite za celu prezentaciju. Kada korisnik u moru drugih sajtova prepozna upravo vaš, znaćete da ste učinili pravu stvar.
Budite jasni
Uvek razmišljajte o svojoj ciljnoj grupi, ali nemojte usput zaboraviti ni konkurenciju. Ako postoji još 10 sajtova koji nude istu uslugu kao vi, potrudite se da budete najbolji. Ukoliko se posetioci vašeg sajta iz bilo kog razloga zbune, bilo da je reč o nelogičnosti u tekstu ili nečitljivosti same prezentacije, zatvoriće vaš prozor i otići na drugu adresu. Zato se potrudite da im sve pojednostavite i da želja za lepim dizajnom ne nadvlada potrebu za razumljivošću. Koristite čitke fontove i naglasite kontraste između pozadine i teksta. Ne ostavljajte prostor svojim korisnicima da se udubljuju u sadržaj kako bi ga lakše pročitali.
Sugerišite, ne naređujte
Niko ne voli snishodljivu komunikaciju. Potrudite se da ne navodite korisnike izričito kroz vaš sajt, već prezentaciju strukturirajte tako da im ostavljate tragove koje će pratiti, pa kada dođu do informacije koja im je potrebna, osećaće se dobro jer će znati da su je sami pronašli. Ukoliko premašite granicu jednostavnosti, možete otići u drugu krajnost i preći u jednoličnost, što je dosadno i nezanimljivo. Dakle, budite oprezni.
Ovo su samo neki od načina za sticanje poverenja. Pre svega je važno da zaista govorite istinu, jer ukoliko je neka informacija koju iznesete netačna, bez obzira na to koliko ste ubedljivi, postoji velika mogućnost da će neko saznati za vašu laž i to objaviti. Potrudite se da prepoznate intuiciju korisnika koji će doći na vašu adresu i rezultat će doći.
Budite otvoreni u komunikaciji i potrudite se da predvidite ponašanje svojih korisnika. Ako želite ozbiljno da se posvetite tome, upišite jednogodišnju obuku za web dizajnera na kojoj ćete naučiti sve trikove za kreiranje autentičnih web stranica i postizanje kvalitetnog korisničkog iskustva.
"POVERENJE U VUČIĆA OGROMNO" Najpoznatiji istraživač javnog mnjenja Bogosavljević otkrio: Prvi sledeći lider u koga imaju poverenja je 14 puta slabiji (VIDEO)