Dovoljno je da samo jednom posetite Fejsbuk i primetićete koliko brendova je pronašlo svoj kanal komunikacije upravo ovde. Bilo da je reč o prehrambenoj industriji, automobilima, turizmu ili dnevnim novinama, svako je dobio svoje parče kolača i iskoristio priliku da se obrati ciljnoj grupi.

Nekima to ide odlično: saznali su šta ljudima smeta kod njih, otkrili kako mogu to da isprave i izgradili dobar odnos sa svojim potrošačima i saradnicima. Međutim, ima i onih koji nisu u potpunosti shvatili suštinu ove mreže i još lutaju tražeći pravi smer i način komunikacije. Ukoliko ste među njima, spremili smo za vas nekoliko saveta kako da izbegnete najčešće greške, vratite se na pravi put i pronađete zajednički jezik sa ciljnom grupom.

Previše se bavite prodajom

Naravno, ako ste već oformili stranicu na Fejsbuku za promociju proizvoda, jasno je da želite ovim putem i da prodate proizvod. Međutim, važno je da znate da postoje dva načina da ovo uradite: jedan je loš i najverovatnije će izazvati kontraefekat, a drugi – dobar, pored prodaje, pomoći će vam i da ostvarite prisan odnos sa svojom ciljnom grupom.

Trudite se da ređe objavljujete postove u kojima se potencira vaš proizvod, a i kada radite to, uključite fanove tako što će učestvovati u nekom konkursu, takmičenju ili kvizu. Na ovaj način stvarate lojalne potrošače koji će uvek želeti da posluju sa vama.

Pričate loše o svojoj konkurenciji

To što ćete pokušati da pokvarite njihov imidž može više da naškodi vama nego njima. Niko ne voli da sluša loše komentare, o čemu god da se radi. Korisnici će biti zadovoljniji ako im budete plasirali informacije koje na određeni način mogu da im ulepšaju dan, poboljšaju raspoloženje ili ih nauče nešto novo. Sa druge strane, ako počnete da pišete tekstove usmerene protiv konkurencije, tako ćete biti i zapamćeni i imaćete problema kada budete hteli da ponovo uspostavite emotivni odnos sa svojim klijentima.

Ignorišete komentare

Prvo pravilo oglašavanja na Fejsbuku jeste – interakcija. Kada vam se korisnik obrati, morate mu odgovoriti. Čak i u slučaju da njegov komentar ne sadrži pitanje, na vama je da na neki način reagujete. Ne samo što ćete učiniti da se on oseti važnim, već ćete i ostaviti povoljan utisak. Ako se, pak, opredelite za to da ignorišete poruke i komentare, ne očekujte uspeh u ovoj vrsti marketinga, posebno imajući u vidu to da je suština ovog kanala upravo komunikacija.

Povezivanje sa drugim društvenim mrežama

Tviter je namenjen za komunikaciju preko kratkih tekstualnih poruka, LinkedIn je poslovna mreža, a Fejsbuk vas zbližava sa korisnicima koji očekuju nove, kreativne sadržaje svakodnevno. Ne mešajte različite kanale komunikacije, jer ćete biti u neprilici kasnije, kada budete kreirali nove objave.

Ova praksa vam ne može doneti ništa dobro, jer govori samo o tome da ste ostali bez ideja, pa ste odlučili da se ponavljate. Osmislite jasne strategije i držite se komunikacionog kanala za koji ste se opredelili.

Iako zvuči jednostavno – ulogovati se i ćaskati sa ljudima, ova vrsta digitalnog marketinga daleko je kompleksnija nego što vam se možda čini. Potrebno je pogoditi senzibilitet svakog pojedinačnog posetioca vaše stranice i obratiti mu se tako da se oseća kao da je sva vaša pažnja usmerena na njega. Za to vam je svakako potrebno i poznavanje marketinga, a to je nešto što se ne uči usput. Upišite Online PR, postanite community manager i napravite prvi korak ka karijeri u digitalnom marketingu. Ovo znanje će vam biti od velike koristi za svaki naredni projekat na kom budete radili.