Info-grafici su vizuelno zanimljiv način za prikazivanje informacija. Ovi šareni informativni grafikoni ili grafici s rečima i slikama postali su vrlo popularan alat za marketing. Ljudi ih vole i dobro reaguju i na slike i na priče, pa ne čudi što postaju sve više korišćeni u najrazličitijim oblastima. Ali kako se sve više koriste u oglašavanju, tako se povećavaju i konkurencija i ono što se zahteva od dizajnera koji ih izrađuju. Pred vama su neki od saveta koji vam mogu pomoći da ostvarite najbolje rezultate.

1. Odredite fokus

Koju priču treba da ispričate preko info-grafika? Koju poruku treba da prenesete?

To su pitanja koja treba da postavite i sebi i klijentima, odnosno nadređenima za koje radite, jer su odgovori ono što će odrediti fokus info-grafika. Nakon što dođete do važnih saznanja, potrudite se da odaberete jednu temu i ograničite se na samo na nju.

Nemojte da izgubite iz vida o čemu je info-grafik ili ćete izgubiti pažnju publike. Na kraju, celokupan stil, od naslova do kraja info-grafika trebalo bi da bude zasnovan na toj jednoj temi i da je odslikava na najbolji mogući način.

2. Označite najvažnije informacije

Ako vaš info-grafik sadrži statističke podatke, proverite da li ste istakli najvažnije. Vaš info-grafik bi trebalo da iznosi redom od najšokantnijih statističkih podataka do najmanje zanimljivih i novih informacija.

Pošto je info-grafik pre svega vizuelni alat, pratite statističke podatke grafikonima ili slikama i naravno unesite malo pohvala objašnjavajući šta ta statistika znači i zašto je važna. Takođe, još jednom proverite statističke podatke koje ste dobili. Proverite da li su podaci aktuelni i da li je izvor koji ih je objavio relevantan. Ne skrivajte aktivnosti koje osobu vode u proces kupovine. Stavite najvažnije informacije na vrh.

3. Držite se jednostavnosti

Jednostavnost je put kojim treba ići kada je u pitanju dizajn info-grafika. To uključuje podatke, šeme boja, fontova i slika. Deo te jednostavnosti odnosi se i na označavanje najvažnijih informacija.

Možda mislite da ste stvorili koristan info-grafik prepunivši ga činjenicama, ali istina je da ste ga na ovaj način učinili pretrpanim. Takođe je važno da se držite šeme boja, i to one u kojoj nisu sve tamne.

Previše boja može da deluje zbunjujuće. Isto važi i za fontove. Odaberite dva ili tri čitljiva fonta i koristite ih do kraja. Poslednje, ali ne i najmanje važne jesu slike. One bi trebalo da budu istog stila od početka do kraja info-grafika. Na taj način, info-grafik postaje dosledan i čist.

4. Citirajte svoje izvore

Obavezno navodite svoje izvore. Tokom izrade ćete verovatno morati da navedete i iskoristite neka istraživanja. Stavite listu tih izvora na dno. Ako ne ometa tok i izgled vašeg info-grafika, možete ih navesti i u sredini.

5. Olakšajte deljenje

Jedan od glavnih ciljeva izrade info-grafika jeste da ga ljudi dele. To je razlog zbog kog je veoma važno da im omogućite da ga lako dele. Naravno, info-grafik treba postaviti na blog, podeliti ga na društvenim mrežama, podeliti ga s blogerima u industriji, kao i na web stranicama i u relevantnim medijima. To je stvar kojom se bave marketinški stručnjaci.

Kao dizajner, vi treba da osigurate da će info-grafik biti dovoljno zanimljiv, informativan i vizuelno primamljiv, tako da će svi želeti da ga podele i na svojim društvenim mrežama, blogovima i web stranicama... Proces izrade info-grafika može da bude vrlo zabavan zadatak, ali stvari postaju još zabavnije kada shvatite da se info-grafik koji ste dizajnirali deli po celom internetu.

Da biste postigli najbolje rezultate i povećali mogućnost da vaši info-grafici postanu viralni, pažljivo se posvetite svakom od navedenih koraka. Svet marketinga stalno raste, pa preporučujemo da savladate veštine koje su vam potrebne da rastete zajedno s njim. I to će vam se svakako isplatiti.