Za frilensere i sve one koji rade od kuće ili na daljinu pravi alati mogu biti ključni za uspešno obavljanje posla. Kao i svi drugi frilenseri, tako i web dizajneri imaju težak zadatak da upravljaju svim svojim aktivnostima, troškovima, rokovima i da budu produktivni, a da pri tome znaju da mogu da se oslone samo na sebe. Dobra organizacija uvek je pola obavljenog posla.

Srećom, danas je dostupan ogroman broj alata, te postoji opasnost i od toga da se pretrpate alatima, od kojih će vam neki zapravo oduzimati vreme. Portal Lifehack sastavio je zato listu nekih od najkorisnijih alata i aplikacija za web dizajnere frilensere.

Alati za upravljanje vremenom:

Teux Deux

Teux deux je aplikacija koja funkcioniše poput liste obaveza. U početku je zamišljena kao mala, ali vizuelno zanimljiva aplikacija koja treba da bude korsina i vrlo jednostavna za upotrebu.

Ako je pravljenje liste obaveza ključni deo vaše organizacije rada, onda svakako treba da uzmete u obzir Teux Deux. Ova aplikacija je jedna od najboljih opcija za kreiranje lista zadataka i za upravljanje izvršavanjem tih zadataka (i besplatna je).

RescueTime

Možda ste čuli za „RescueTime“ zahvaljujući tome što je to aplikacija povezana s nekoliko velikih imena, kao što je Met Mulenvajg, programer i osnivač kompanije „Automattic“, koja stoji iza platforme WordPress. Ali verovatno ne znate koliko je ova aplikacija zaista korisna.

RescueTime vam omogućuje da pratite kako provodite vreme na računaru i da kasnije precizno analizirate kako ste, gde i na šta tačno utrošili vreme. Ako ustanovite da ste proveli više od 10 sati na Reditu ili Fejsbuku, to je jasan znak da treba da počnete mudrije da upravljate svojim vremenom.

Alati za organizaciju i zajednički rad:

Dropbox

Većina dizajnera je svakako čula za Dropbox. Ova aplikacija je od pojavljivanja mnogo hvaljena, i to s razlogom. Ovaj proizvod zaista jeste odličan i omogućuje vam da sinhronizujete sve fajlove na svim svojim uređajima s jednostavnim sistemom prevlačenja.

Više nećete morati da pravite nepotrebne pauze dok radite na projektu kako biste pronašli važne fajlove koji su vam potrebni: sinhronizujte sve svoje fajlove s Dropboxom i oni će biti „u oblaku", dostupni s bilo kog uređaja koji posedujete.

Dropbox je takođe odlučio da proširi svoje tržište, pa je izbacio „Paper“, alat veoma sličan programu Google Documents. Ovde možete da pišete, ubacujete slike i crtate skice, nacrte, a komentari su jasno i pregledno prikazani.

Remember The Milk

O ovom alatu se svojevremeno mnogo govorilo i raspravljalo. Sada, kada je dostupan kao dodatak na G-mailu, još lakše mu je pristupiti. RTM je jedan od najboljih alata za organizaciju koji vas može podsećati na važne događaje, obaveze, datume s gotovo bilo kog uređaja. Preko ovog alata možete postaviti posebne podsetnike, planirati svoje vreme unapred, a postoji i opcija deljenja zadataka s drugim korisnicima.

Google Drive

Google Drive je, naravno, i dalje neizbežan. Da biste koristili Googleove alate, potreban vam je nalog, koji se vrlo brzo i lako pravi. Google Drive je i jedna od najboljih opcija kada počinjete saradnju s nekim novim, s obzirom na to da veliki broj ljudi već ima nalog (odnosno G-mail adresu). Uz pomoć njega možete da delite najrazličitije fajlove. Jedan od retkih nedostataka je komentarisanje, koje može da bude pomalo konfuzno.

ContactMe

ContactMe je alat koji radi po principu „sve-u-jednom“ i koji će vam omogućiti da objedinite sve podatke o poslovanju koji se odnose na svakog od pojedinačnih poslovnih partnera i klijenata u jedan prigodan, on-line sistem.

Korišćenje aplikacije ContactMe za čuvanje ove vrste informacija pomoći će vam da uvek budete u toku i pratite svu svoju prepisku, zadatke, detalje o projektu, rokove i sastanke. Ovo je jedan od najboljih alata koji štede vreme i omogućuje vam da uvek delujete profesionalno i ažurno.

Ako ste dobro organizovani, kreativni i interesuje vas karijera u web dizajnu, više o tome možete saznati ovde.