Čini se da danas svako ima svoj blog. Verovali ili ne, reč blog zapravo nije ni postojala do 1999. godine. Za prvi blog se smatra „Links.net“, a napravio ga je i pokrenuo američki student Džastin Hol (danas poznati novinar i preduzetnik), koji ga je nazvao „ličnom stranicom“ davne 1994. godine. Od tada je pisanje blogova doživelo procvat.

Za mnoge je blogovanje iz hobija preraslo u karijeru, omogućivši im da svoju strast pretvore u profit. „Gugl“ je 2003. godine pokrenuo Ad Sense za povezivanje blogera i oglašivača; Vloging (video blogging) je usledio 2006. godine, zahvaljujući pokretanju Jutjuba, a do 2008. godine blogovanje je postalo toliko popularno da se novi blog kreira svake sekunde.

Studija kompanije „Juniverzal Maken” (Universal McCann) pokazala je da više od tri četvrtine korisnika interneta sada čita blogove i 900.000 blogerskih sadržaja se objavi svakoga dana na 81 jeziku. Zato i ne čudi činjenica da razne velike i male kompanije angažuju blogere kao ambasadore svojih brendova. Blogovi su danas mnogo više od zabavnih pričica za svaki dan – oni su bitan deo marketinga i brendiranja.

Ako želite da pronađete dobrog blogera i tako povećate efikasnost svojih marketinških napora, evo nekoliko saveta.

Blog je trostrana stvar

Da bi bili uspešni, brend, bloger i publika moraju da dobijaju neku vrednost. Kako biste se uverili da vaš brend dobija najbolju moguću prezentaciju, pronađite blogera koji može da stvara sadržaj koji će da utiče na vašu ciljnu publiku, koji će im biti dovoljno zanimljiv i pružiti neku vrednost, bilo da su u pitanju nove korisne informacije, zabava ili nešto treće. Takođe je veoma važno da sadržaj bloga i njegov ton odgovaraju politici i kulturi vaše kompanije i brenda i da prenose poruku koju nosi čitav brend.


Dajte smernice, ne diktirajte

Vodite blogere u smeru u kom želite da vodite svoj brend i marketing, ali ne kontrolišite sadržaj. Pustite blogere da rade svoj posao – to je ono u čemu su dobri.

Poverenje je važno

Ambasadori brendova treba da budu u stanju da promovišu vaš brend u različitim društvenim krugovima. Ljudi koji prate blog već imaju poverenja u autora, te će tako verovati i u vaš brend.


Ljudi kupuju od ljudi

Nedavno istraživanje kompanije „Afilinet” (Afilinet) otkrilo je da se blogerima veruje više nego slavnim ličnostima, novinarima, političarima, kao i onome što piše na web stranicama i društvenim profilima raznih brendova. Zahvaljujući njihovom fer i uravnoteženom mišljenju, oni se smatraju za treći najpouzdaniji izvor informacija – odmah posle prijatelja i porodice.

Komunikacija s potrošačima na internetu, kao i kvalitetan sadržaj, postaju sve važniji u marketinškim strategijama. Ako vas interesuju marketing i digitalni mediji i želite da postanete stručnjak za oglašavanje putem digitalnih medija, više o tome možete saznati ovde.