Posao web dizajnera je da smišlja, kreira i proizvodi materijale koji će biti široko primenjivani putem digitalnih kanala komunikacije.

Primarno zaduženje, za koje se oni školuju, jeste da crtaju. Međutim, imajući u vidu način na koji se dolazi do poslova danas i široku rasprostranjenost ovog zanimanja, oni često moraju da se bore za posao. Samim tim su prinuđeni da pišu predloge i razrađuju i obrazlažu razloge i načine na koje su došli do rešenja koje zastupaju.

To dizajnerima pada prilično teško, posebno jer je njihovo životno opredeljenje upravo vizuelno izražavanje kao način predstavljanja ideja. Ipak, često će biti u situaciji da moraju da napišu nekoliko ubedljivih reči koje će im pomoći da prodaju svoj projekat. Kako bismo im pomogli, mi smo spremili nekoliko saveta stručnjaka koji će ih usmeriti ka cilju.

Pričajte

Kako biste i sami što bolje razumeli svoj projekat, pričajte o njemu. Razgovarajte s nekim ko ne zna apsolutno ništa o tome na čemu radite i pokušajte da mu objasnite to tako da budete sigurni da je i on shvatio o čemu se radi.

Na kraju krajeva, stanite ispred ogledala i razgovarajte sa sobom. Ispitujte svoje granice i ustanovite kako ste došli na ideju za dizajn na kome radite, izložite kako mislite da on može da unapredi trenutno stanje i kako će promeniti percepciju ljudi.

Ispitajte i pretresite sve sitnice na kojima ste radili kako biste došli do srži svoje ideje i razložili je tako da možete da je stavite na papir i prezentujete potencijalnom kupcu. Budite sigurni da ćete na tom putu doći do otkrovenja kojih sigurno niste ni bili svesni.

Upoznajte se s ciljnom grupom

Ako želite da prodate to što ste napravili, morate znati kome se obraćate. To će vam biti od velikog značaja za određivanje svih budućih koraka i načina na koje ćete komunicirati sa svojom publikom. Istražite kome se obraćate i pokušajte da saznate sve prednosti i mane te grupe ili pojedinca, kao i njihova interesovanja, misiju i viziju, koji će vam potom pomoći da usmerite određene segmente svoje prodajne priče baš u tom smeru.

Kada znate kome se obraćate, jasno je da ćete znati zašto je vaš proizvod potreban toj osobi. Čak i kada potreba nije jasno naznačena, moći ćete da odredite načine da je sami stvorite i predstavite publici.

Olakšajte sebi

Prođite korak po korak kroz ceo svoj proces rada i tako postavite celu priču. Nemojte da upadnete u zamku ogromne, dugačke priče koja nema tok, već gomilu nabacanih informacija. Napravite koncept i držite se njega. Počnite od konkretnog problema, obrazložite ga i predstavite, a potom započnite priču o vašem rešenju za taj problem, za koje smatrate da odgovara na kriterijume predstavljenog izazova.

Objasnite zašto mislite da je baš to ispravan način, a potom izložite i svoj dizajn. Kada prikažete ljudima šta je to iza čega stojite, opišite proces koji je prethodio tome, što će dati kredibilitet vašem radu i olakšaće ljudima da shvate šta je to što predstavljate.

Ako se budete pridržavali ovih saveta, olakšaćete sebi kako proces kreiranja, tako i samo predstavljanje gotovog rešenja nakon što ga dovedete do savršenstva. Mnogi tvrde da je nekada oblik u kom nešto predstavljate često i važniji od samog proizvoda, zato se potrudite da formirate što bolju priču oko svog dela.

Međutim, ništa od toga vam neće pomoći ukoliko nemate kvalitetan proizvod da prodate. Za to će vam biti potrebno znanje i praksa, a to možete steći ako upišete dizajn novih medija na ITAcademy i stvorite sebi uslove za budući napredak i razvoj veština i iskustava. Nakon toga, na vama je da pronalazite poslove, a s prodajom svojih radova sigurno više nećete imati poteškoća.