Pet korisnih alata za praćenje problema u aplikaciji
Iako je praćenje funkcionalnih problema jedan od najvažnijih zadataka dok je aplikacija još u fazi razvoja, problemi se i dalje mogu pojavljivati i nakon što je ona postala dostupna na internetu.
Bio to minijaturni nedostatak ili nešto drugo, ključno je da pronađete, zabeležite i pratite sve vrste problema kako bi se izradila efikasna aplikacija.
U procesu pronalaženja tog problema korisno je da i korisnicima omogućite da vam daju povratne informacije ili postavljaju pitanja u slučaju da ne razumeju kako aplikacija radi. Srećom, danas postoje mnogi servisi koje možete koristiti kako biste brzo rešili probleme u aplikaciji, i to odmah nakon što su nastali.
Pred vama su neki od alata koji omogućuju programerima da efikasno sakupe i reše probleme. Time ne samo da uklanjate greške, već i poboljšavate korisnički doživljaj i zadovoljstvo kupaca.
1. „Bugherd“
Da li vaši klijenti moraju da ispune duge obrasce na web stranici kako bi prijavili grešku ili problem? Uz „Bugherd“ ih možete osloboditi tog tereta. Ovaj alat vam omogućuje da implementirate povratne informacije direktno na web stranicu, tako da greške mogu da se označe i pregledaju vizuelno.
Kada vaši klijenti prijave svoje probleme tako što komentarišu direktno na vašoj stranici, „Bugherd“ ih pretvara u potpun izveštaj koji možete da koristite kako biste brzo rešili problem. Vaši korisnici mogu da koriste anonimni pristup i onda kliknu na problem koji vide i opišu ga u prozorčiću koji se pojavi.
„Bugherd“ takođe može da se integriše s mnogim popularnim aplikacijama, kao što su „Jira“, „Basecamp“, ili „Zapier“. Osimšto pruža povratne informacije od klijenata, ovaj alat vam pruža mogućnost timske saradnje i alate za upravljanje zadacima.
2. „Bugzilla“
„Bugzilla“ je jedan od retkih serverskih softvera koji je oblikovan za pružanje pomoći u upravljanju razvojem softvera. Aplikaciju je razvila „Mozilla Foundation“, a radi se o moćnom alatu koji će vam pomoći da upravljate razvojnim procesom, pratite probleme i greške, kao i da promenite kodove.
Ova aplikacija je korišćena u razvoju mnogih poznatih projekata kao što su Apache, Linux, Open Office, Facebook, kao i u projektima NASA.
3. „Usersnap“
„Usersnap“ će svakome ko radi na aplikacijama baziranim na webu omogućiti praktičan vizuelni alat za praćenje problema. „Usersnap“ čak može da bude vaše centralno mesto za organizaciju povratnih informacija i prikupljanje izveštaja o problemima i greškama u aplikaciji. On daje korisnicima mogućnost da prijave greške, označe gde su se one dogodile koristeći „point-and-click“ komentare i bez potrebe da odlaze na aplikaciju ili posebnu formu za prijavljivanje greške.
„Usersnap“ će pratiti vaš radni stil bilo da koristite agilne metode, „Scrum“, ili „Waterfall“. Ova aplikacija takođe radi s alatima koje već koristite, kao što su „Slack“, „Asanu“, „Zendesk“ itd. Takođe će vam pomagati da organizujete komunikaciju među dizajnerima, programerima i članovima tima za osiguranje kvaliteta, kao i s klijentima.
4. „Taperecorder“
„Taperecorder“ je SDK (Software Development Kit – tipični skup računarskih alatki koje programer koristi da bi napravio računarski program za određeni softverski paket, softversku okosnicu, hardversku platformu i slično) koji vam omogućuje da snimite video-prikaz toga šta korisnici rade na aplikaciji.
Tako ćete biti u mogućnosti da pratite, analizirate i poboljšate brojne načine na koje ljudi koriste vaš proizvod. „Taperecorder“ automatski prikuplja događaje koje pratite, sa svojim analizama, i prikazuje ih pored video-zapisa. Ova aplikacija takođe služi za obezbeđivanje privatnosti korisnika, jer ima automatsku pikselaciju osetljivih informacija.
„Taperecorder“ je dostupan za iPhone i Android, a njegov SDK je kompatibilan s Appleovim smernicama za App Store pregled.
5. „Jira“
Napisan u Javi, „Jira“ je komercijalni softver firme „Atlassian“, čija je namena da obezbedi upravljanje projektima u organizaciji. Osnovna ideja je centralizovanje rada tima, i to tako da svako od korisnika zna svoja zaduženja, a sve zarad povećanja produktivnosti.
„Jira“ može da se koristi za organizaciju pitanja, podele i dodele poslova, praćenje timskih aktivnosti, pa je vrlo pogodna za agilne programerske timove. Iako spada u kategoriju komercijalnog softvera, Atlassianova “Jira” je potpuno besplatna za projekte koji se uklapaju u otvoreni (open source) model i za upotrebu u neprofitabilnim, odnosno nekomercijalnim organizacijama.
Ukoliko se odlučite za komercijalnu licencu, cena zavisi od broja korisnika. “Jira” predstavlja multiplatformsko rešenje i možete je instalirati praktično na bilo kom operativnom sistemu koji podržava Java JRE (Java Runtime Environment).
Ako želite da postanete visokotraženi programer web baziranih, windows ili desktop aplikacija, više o tome možete saznati ovde.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore