Optimizacija web stranice za pretraživače (SEO) je postala jedan od preduslova za poslovanje. Od ovog zahvata zavisi da li će vaš sajt biti dobro vidljiv na Guglu i drugim pretraživačima.

U ovom tekstu nastavljamo da delimo iskustva Elene Gros, stručnjaka za marketing i osnivača portala „Elana Lyn“. Već smo razmatrali takozvane „offsite” tehnike optimizacije, a ovoga puta ćemo se baviti prilagođavanjem elemenata koji se nalaze na samom sajtu.

Šta su „onsite“ SEO tehnike?

Kao što samo ime kaže, to su tehnike koje se sprovode na vašim stranicama.

Naslov: Ako vaša kompanija ima blog, postovi moraju da imaju naslove koji će navesti ljude da pročitaju sadržaj. Najbolje je da o naslovima razmišljate uz korišćenje praktičnog iskustva. Pri formulisanju naslova mislite na to koje reči biste kucali u pretraživaču da biste pronašli sadržaj kojim se bavite u tekstu.

Naslov bi trebalo da bude privlačan, zanimljiv i slikovit. Uključite ključne reči u naslov, tako da ljudi znaju o čemu tekst govori. Veoma je važno da čitaocima bude jasno šta će pronaći kad kliknu na link. Ako im ponudite baš ono što ste obećali u naslovu, bićete nagrađeni za to tako što će ljudi ostati na vašoj stranici, umesto da je odmah napuste.

Sadržaj bogat ključnim rečima

Ključne reči su termini koje će ljudi tražiti da bi došli do vaše web stranice. Zajednica blogera „Pro Blogger“ preporučuje da razmišljate o tome na koji način biste vi želeli da ljudi pronađu vaš sadržaj u pretraživačima, šta to treba da upišu u pretraživače kako bi pronašli vašu temu i koji će se rezultati pojavljivati kada upisujete te ključne reči u pretraživač.

Postoji mnogo detalja vezanih za pitanje kako izabrati ključne reči u objavi, ali opšte pravilo je da najvažnije reči nekoliko puta pomenete u tekstu. Budite oprezni da ne preterate, jer je i dalje prioritet da vaš sadržaj ima smisla i da čitaoci mogu da uživaju u njemu.

Naziv domena

Ime domena je naziv vaše web stranice. Odaberite ga mudro. Naziv bi trebalo da bude slikovit, lako pamtljiv i relevantan za vaš sadržaj.

Opis

Napišite kratak prikaz onoga što vi ili vaša kompanija radite. Kada neko pretražuje vaš blog ili traži informacije o vašoj kompaniji na Guglu, pojaviće se taj prikaz sa strane. Trebalo bi da taj prikaz bude kratak, jasan i relevantan.

Optimizujte i slike

Verovali ili ne, tehnike SEO je moguće primeniti i na slike. Ako ih optimizujete, one se mogu pojaviti u pretrazi slika. Ovo će vam još više značiti ako imate profil na Pinterestu.

Alt-Tag – Na Guglu se koristi Alt-Tag radi razumevanja teme slike i sadržaja. Za blogere je ostavljanje tagova važno i pri postavljanju slika. Primera radi, tagovi su ono što Pinterest preuzima kada neko „pinuje” vašu sliku ili tekst.

Naziv slike – naziv se prikazuje kada neko postavi kursor na sliku (hover).

Naziv fajla – umesto da fajl imenujete DSC1000.jpg, iskoristite opisnu frazu koja je lako razumljiva. Upotrebite ključne reči sa crticom (-) između svake od njih. Zato Alt-Tag treba da opisuje sliku ili post.

Ako ste zainteresovani za to da još više produbite znanje iz oblasti oglašavanja na internetu,danas možete brzo dobiti profesionalno obrazovanje. Škola za buduće profesionalce u digitalnom marketingu doneće vam potrebno znanje, kao i relevantne sertifikate iz svih oblasti onlajn oglašavanja.