Svakoga dana i sa svih strana iskaču objave velikih slova: digitalni marketing, internet marketing. A šta je to i čemu služi?! Kakvo je to zanimanje?

Šta je to digitalni marketing?

Definicija digitalnog marketinga jeste prodaja i promocija proizvoda i servisa kroz online strategije.U prevodu sve reklame koje iskoče kada se koristi You tube, Facebook, bilo koja internet platforma, bilo koji sajt, članak koji se čita i deluje obično, kroz sve se prožima digitalni odnosno internet marketing!

To su aktivnosti koje se neprestano razvijaju i menjaju, od kako postoji internet i od kako broj korisnika na netu raste.Jasno da u današnje vreme kada svi koriste internet i strategije digitalnog marketinga cvetaju!

Kada se neko bavi digitalnim marketingom on mora da poseduje širok dijapazon znanja, pogotovo što se potrošača tiče, odnosno mora da zna kako da zainteresuje ciljnu grupu! Praćenje interesovanja korisnika, komunikacija sa internet korisnicima, način kako da budu i ostanu zainteresovani za određenu stvar bilo da je proizvod ili usluga u pitanju - to je sve posao digitalnog marketinga. Promocija online poslovanja i povezivanje sa pravom publikom jesu osnova onoga što zovemo digitalni marketing.

Kako naučiti sve o digitalnom marketingu?

Kako saznati baš sve o digitalnom marketingu ? Pa na internetu naravno!

Postoji mnogo portala i sajtova na kojima može da se nauči internet marketing! Ono što takvi sajtovi pružaju je uvid u tu vrstu posla, osnovno znanje i objašnjenja šta je digitalni marketing i čemu služi. Postoji i veliki broj kurseva koji nude ne samo teorijsko znanje o ovakvom marketingu već i praktično, odnosno usmerenje u pravce praktične primene digitalnog marketinga .

U znanje se ulaže celog života, pa je i ovde takav slučaj! Sa malo ulaganja može se ostvariti prilika za sadašnji, ali i posao u budućnosti, jer mi već živimo u virtuelnom svetu. Da se ne bi dogodilo kaskanje za sutrašnjicom, potrebno je ulaganje u znanje i u dobar plan. Potrebni su stvaraoci budućnosti, a ne slučajni prolaznici.

Karakteristike internet marketara

U principu znanja nikad nije dosta, pa nije na odmet imati još par trikova u rukavu. Neki ljudi vole da uče u hodu pa se opredele za skok u nepoznato, a neki se pripreme za sve moguće situacije.

U ovom slučaju je dobro poznavati više stranih jezika.Nikada se ne zna koliko će se tržište i potražnja onogo što nudite digitalnim marketingom narasti, i da li će preći u inostrano tržište.Za te svrhe je poznavanje engleskog jezika odlično, ali i svakog drugog jezika. Ukoliko su u pitanju stručni tekstovi uvek je dobro imati usluge prevodioca ili da pri ruci bude sudski tumač!

Takođe dobro dođe znanje iz same oblasti koja se nudi digitalnim marketingom. Ukoliko je u pitanju kozmetika, da se znaju osnove dobrih i loših sastojaka ili efekti takvih preparata.Ako je u pitanju hrana, osnove tehnoloških vrednosti hrane, ako su igračke u pitanju onda o materijalima, funkcionalnosti, edukativnim vrednostima!

Kako se tržište stalno menja i potražnje se šire ili smanjuju, potrebna je fleksibinost da se te promene primene i na ponudi i da interesovanje za istu ne opada.Praćenje želja i interesovanja internet korisnika je ključno za plasiranje proizvoda.

Dakle znanje i prilagodljivost su ključni za ovakav posao.

Zašto baš digitalni marketing?

Sve više ljudi provodi vreme na internetu i sve se prebacuje na njega. To znači da se prodavnice, firme, mali preduzetnici ali i oni veliki prebacuju na online varijantu, odnosno sve se može nabaviti i saznati putem interneta!

Tada je posao onog ko se bavi digitalnim marketingom da mućne glavom i osmisli najbolju strategiju da ponuda dobije potražnju!

I eto potrebe za ovim zanimanjem. Logično je da se uskoči u voz za budućnost i izabere posao koji će pratiti razvoj interneta i digitalnog marketinga.

Primer koji govori u korist digitalnog marketinga je da reklama na TV-u ne mora nužno biti pogledana ako je emitovana. Nikada se sa sigurnošću ne zna ko je video plakat ili bilbord ili flajer. U digitalnom marketingu se zna tačan broj pregleda, upita, korisnika, kupaca. Radi se na obraćanju potencijalnom kupcu ili korisniku. Uvek se zna šte treba promeniti ili popraviti da se poveća uticaj na potrošače.

Za uspešnost u digitalnom marketingu mora da postoji ljubav prema internetu i mrežama i platformama koje su tu, sposobnost da se prilagodi neprestalnim promenama tržišta, interesovanje za ono što se nudi i one kojima se nudi.

Ako postoje ovakvi afiniteti onda će ovakav izbor zanimanja biti prava stvar! THE FUTURE IS NOW!