Evo kako da korak po korak dođete do uspešne aplikacije za mobilne uređaje
Odlučili ste da pokušate da izradite aplikaciju za mobilne uređaje. Pre nego što se upustite u taj poduhvat potrebno je da odgovorite na pitanje zašto želite da pravite mobilnu aplikaciju.
Da li ste čuli da je razvoj aplikacija dobar način da se zaradi novac ili ste naišli na neki problem i želite da ga rešite pomoću aplikacije? Kako da pronađete novac za pravljenje aplikacije?
Odgovori na ova pitanja odrediće da li će vaša aplikacija biti uspešna.
Pred vama je nekoliko saveta koje je sakupio magazin „Entrepreneur“ kako bi pomogao početnicima da lakše odgovore na ova pitanja i odrede svoj cilj u izradi aplikacija.
Korak 1: Osmislite ideju ili identifikujte problem
Ako već imate ideju za aplikaciju, pređite na korak dva. Ako još niste zamislili aplikaciju, čitajte dalje.
Želite da izradite aplikaciju, ali nemate ideju? Ono što vam zapravo treba jesu – problemi, a njih ima svuda oko vas. Razmislite ili jednostavno pogledajte oko sebe – svaki proizvod i usluga koje koristite stvoreni su kako bi rešili neki problem. Dakle, umesto da zamišljate kako aplikacija treba da izgleda i funkcioniše, pre svega osmislite čemu ona služi.
Pronađite probleme u vašem svakodnevnom životu i razmislite koje od njih biste voleli da rešite. Nakon što ste napravili listu, počnite da razmišljate o tome kako ih možete rešiti i odaberite one za koje mislite da su najvažniji i najsmisleniji.
Korak 2: Utvrdite da li postoji potreba za tom aplikacijom
Ispitujući tržište možete da saznate postoji li tražnja za aplikacijom koju želite da kreirate. Možete da proverite svoje ideje pomoću alata za pretraživanje ključnih reči na Guglu. Na ovaj način ćete moći da odredite koliko često ljudi pretražuju takve pojmove i koliko ima zainteresovanih za to. Takođe možete da napravite web-anketu u kojoj ćete ispitati ljude za koje smatrate da bi mogli da koriste vašu aplikaciju o tome šta zapravo misle o ideji.
Korak 3: Rešavajte jedan problem
Iako vaše istraživanje može da pokaže da postoji interesovanje za više problema, usredsredite se na jedan – potpuno i temeljno mu pristupajući sa svih strana. Uverite se da je ta jedna stvar bitna određenom broju ljudi. Ne pokušavajte da budete sve svima. Takođe nemojte da pokušavate da rešite problem koji ne zanima nikoga. Najbolje aplikacije rešavaju svakodnevne probleme ljudi.
Korak 4: Odredite jasno svoje ciljeve
Bilo da želite da razvijate aplikacije koje će promeniti svet ili da stvorite aplikacije kako biste mogli da zarađujete dovoljno od njih i napustite vaš trenutni posao, ili naprosto uživate u tome da nešto gradite, rešavate probleme, a uz to i da zaradite od toga – jasan cilj će vam pomoći da pronađete pravi put do uspeha u trgovini aplikacijama.
Korak 5: Dovoljno je da počnete
Danuš Balakandran, osnivač kompanije „Sortly“, sugeriše da ako razmišljate o pravljenju aplikacije, treba „samo to i da uradite". Nemojte previše da razmišljate u početku. Iskustvo koje ćete imati s prvom aplikacijom i njenim uspehom u trgovini aplikacijama jeste najvažnija stvar.
Proces podnošenja zahteva za odobravanje aplikacije i samo odobravanje je komplikovano, pa počnite nečim jednostavnim kako biste stekli potrebno iskustvo.
Korak 6: Verujte u svoju ideju
Nema mnogo razlike između stvarno dobre ideje i vrlo loše zamisli. Ako mislite da imate briljantnu ideju koje se niko nije setio pre vas, možda treba prvo da proverite da li postoji neki razlog zašto je se niko nije setio, to jest da li je ta ideja zaista korisna. Kada definišete jasno svoju ideju, uverite se da je to zaista ono što želite, ono što ljudi žele i ono za šta ste spremni da uložite napor i trud. Ako ste sigurni da jeste – onda je vreme da počnete realizaciju.
Korak 7: Steknite potrebne veštine i znanja
Iako mnogi kreatori aplikacija pronalaze dizajnere i programere koji će da rade tehnički deo umesto njih, ova navika može da bude i nepotrebno rasipanje novca, pogotovo ako ga nemate dovoljno. Mnogo se više isplati da ta sredstva uložite u svoju edukaciju, jer vaše znanje ostaje vaše zauvek i možete ga koristiti i za svaku sledeću aplikaciju koju budete želeli da radite.
Potrebne veštine i znanja danas se mogu steći putem posebno specijalizovanih edukativnih programa.
Korak: 8: Nemojte da previdite marketing
Distribucija je veliki izazov za svaku aplikaciju. Možete da napravite odličan proizvod, ali to još ne znači da ste uspeli – pogotovo ne ako niko ne zna da imate fenomenalan proizvod. Zato je potrebno da znate i nešto o marketingu. Gde se nalaze i ko su vaši korisnici? Kako možete da dođete do njih? Kako možete bolje da predstavite svoju aplikaciju?
Odgovor na ova, kao i na sva tehnička pitanja o izradi aplikacija možete naći ovde.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore