Imitacije mogu biti najiskreniji oblik laskanja, ali potez koji je Instagram povukao naišao je na brojne pohvale njegovih korisnika, dok ga je ostatak sveta osudio zbog oponašanja tuđih ideja.

Naime, Instagram je pre nekoliko dana uveo novu opciju „Stories”, koja je identična Snapčatu. Instagrameri se sada mogu snimati i objavljivati kratke video-snimke i fotografije, koji se nakon 24 sata brišu.

Inovativno? Ne baš. Evo i zašto.

Na Snapčatu možete objavljivati isto – fotografije i snimke koji nastaju u realnom vremenu, možete im dodavati brojne filtere, ispisivati poruke, ulepšavati ih maskama i nalepnicama, a sve objave se brišu nakon 24 sata.

Iako je naišao na podeljene komentare, među kojima se ne zna da li prednjače pozitivni ili negativni, potez koji je napravio Instagram može imati ozbiljne posledice po Snapčat.

Veća platforma s boljim alatima

Poznati brendovi vole Snapčat jer je oslobođen preteranog ulepšavanja realnosti, sadrži fotografije i snimke koji se vide preko celog ekrana, zbog čega oglašavanje brendova mnogo više liči na TV reklamu.

Međutim, Instagram sada nudi identičnu uslugu, ali s mnogo bogatijim i oprobanijim alatima, što ga stavlja korak ispred. On ima čak 300 miliona aktivnih korisnika dnevno u poređenju sa Snapčatovih 150 miliona, navodi sajt Biznis insajder (Business Insader), u čemu se vidi sva njegova moć.

U kompaniji Najki su već izračunali kakvu dobit imaju od oglašavanja na Instragramu i Snapčatu. Na novoj Instagramovoj opciji, Najki se može pohvaliti sa čak 800.000 novih pregleda u odnosu na skromnih 66.000 pregleda na Snapčatu, pokazuju istraživanja Ad Agea.

Duži životni vek znači i veći kvalitet?

U slučaju Instagrama ovo je tačno, jer su brendovi imali više vremena da se upoznaju s ovom društvenom mrežom i vežu poslovanje za nju, što su upravo i učinili.

Oglašavanje na Snapčatu je još u začetku, jer je ova aplikacija relativno mlada. Kompanija je nedavno lansirala pregršt novih alata, a izgledalo je kao da je konačno došlo vreme za novo doba u oglašavanju Snapčata, za kojim su njegovi vlasnici toliko žudeli. Ali samo jedan potez konkurenta vratio ih je čak nekoliko koraka unazad.

Instagram je ovom inovacijom brendovima ponudio dvostruku dobit – realne snimke i fotografije po ugledu na Snapčat i tradicionalne poslovne profile koji su karakteristični za ovu društvenu mrežu.

Ovo ne znači smrt Snapčata, ali je ovaj potez svakako ugrozio reklamiranje na ovoj društvenoj mreži.

Kako da i vi zaradite kao i tvorci Instagrama?

Programiranje mobilnih aplikacija je poslednjih godina doživelo pravu ekspanziju, jer su zarade do kojih razvojni inženjeri za mobilne plaforme dolaze – vrtoglave.

Još jedna prednost bavljenja ovim poslom je lak dolazak do slobodnih radnih mesta. Na listi pet najtraženijih zanimanja, prema istraživanju sajta za zapošljavanje Infostud, čak dva mesta su rezervisana za programere za mobilne platforme iOS i Android, za koje se možete usavršavati na ITAcademy.

Umesto da vreme traćite na kursevima koji vam ne garantuju kvalitetno znanje, upišite ITAcademy i za samo 12 meseci steknite praktične veštine koje će vas izdvojiti od drugih i pomoći vam da dođete do zarade o kojoj ste oduvek maštali. Jer plate mobilnih programera rastu iz dana u dan, a njihova prosečna mesečna zarada u 2015. godini iznosila je 168.286 dinara. Zašto ne biste mogli i vi da zarađujete kao i oni?