Nike, Mercedes, Apple, Lego… Sigurno u sekundi možete da se setite kako logoi ovih brendova izgledaju. Logo kao zaštitni znak kompanije ima veliku ulogu u izgradnji svakog brenda, što je uticalo na to da stručnjaci za njihovo dizajniranje postanu veoma traženi na tržištu.

Osim što imaju priliku da lako dođu do posla, grafički dizajneri su i odlično plaćeni, a svi ovi benefiti učinili su da pomenuto zanimanje postane izuzetno popularno.

Kreativci koji tek planiraju da zaplove u dizajnerske vode često maštaju o radnom mestu na kome će stvarati logoe i dobro zarađivati. Ukoliko i vi vidite sebe kao budućeg grafičkog dizajnera, ovi saveti koje vam predstavljamo u nastavku pomoći će vam da steknete kompletnu sliku o koracima koje je potrebno da preduzmete kako biste kreirali savršen logo.

1. Idealan logo možete dizajnirati na dva načina.

Svaki logo može se sastojati iz dva elementa, simbola ili tipografskog, odnosno tekstualnog dela. Ukoliko brend koji promovišete nema jedinstven naziv, tada je potrebno da u logou imate simbol uz pomoć kojeg ćete postati prepoznatljivi kod potrošača.

S druge strane, kompanije koje su želele da u svom zaštitnom znaku imaju i naziv u većini slučajeva su prilagodile font tako da deluje kao jedinstven simbol. Najbolji primer ovakvog logoa je zaštitni znak Koka-Kole. Gledano iz marketinškog ugla, potrošači će lakše zapamtiti logo koji sadrži naziv brenda, ali u takvim situacijama dizajneri imaju teži posao da se izdvoje od konkurencije.

pr-edukacija.jpg
Pr 

2. Jednostavnost je na ceni.

Prilikom osmišljavanja idealnog rešenja za logo, veoma je važno da se fokusirate na jednostavnost. Ukoliko vaš logo ima previše detalja, ljudskom oku biće potrebno mnogo više vremena da zapamti taj zaštitni znak kompanije i poistoveti se sa njim.

Jednostavan i “čist” dizajn omogućiće vašim potrošačima da brzo i lako prepoznaju logo, a samim tim i brend koji on predstavlja. Ako uzmemo za primer jednu od najuspešnijih svetskih kompanija Microsoft, videćete da je njihov logo pretrpeo nekoliko promena, ali svaka sledeća verzija bila je jednostavnija od prethodne.

3. Tajna je u izboru boja.

Dizajniranje logoa podrazumeva da mislite na svaki detalj koji će se povezivati sa određenim brendom. Izbor boja koje će se nalaziti na vašem logou ima ubedljivo najveću ulogu prilikom kreiranja stava potrošača o nekoj kompaniji.

Upotrebom crvene boje ostavićete utisak da se radi o energičnom i odvažnom brendu, narandžasta se najčešće povezuje sa nečim kreativnim, dok je plava odlika pouzdanosti. Korišćenjem žute boje vaš logo će delovati pouzdano, a crna će kod potrošača stvoriti utisak da se radi o moćnom brendu.

4. Koristite online alate kao pomoć.

S obzirom da danas nijedna kompanija ne može da očekuje efikasno poslovanje bez zaštitnog znaka, jasno je zašto svi očekuju od grafičkih dizajnera da kreiraju jedinstveno i idealno rešenje. Međutim, u takvoj konkurenciji nije uvek lako doći do logoa koji će zadovoljiti najviše standarde.

Upravo iz tog razloga, na početku karijere slobodno koristite internet dok tragate za inspiracijom. Na sajtovima kao što je 99designs.com možete pronaći ideju, ali i brojne korisne alate koji će vam pomoći da kreirate ono što ste zamislili. Takođe, na ovom sajtu možete dobiti i savete od drugih dizajnera i pronaći odgovore na mnoge nedoumice koje vas muče prilikom stvaranja logoa.

5. Za uspeh je potrebno još nešto.

Da bi jedan logo dobio epitet uspešnog, nije dovoljan samo odličan dizajn već i kvalitet brenda koji promovišete. Najk, Audi, Koka-Kola i svi ostali logoi prepoznatljivi širom sveta bili bi ništa drugo nego obični simboli da njihovi proizvodi nemaju veliku popularnost.

Drugim rečima, uspeh logoa koji kreirate u velikoj meri će zavisiti od kompanije koju predstavljate. Ipak, da biste došli u situaciju da dizajnirate logoe za jake brendove, neophodno je da iza sebe imate portfolio bogat kvalitetnim projektima do kojih se dolazi isključivo uz najsavremenije veštine stečene tokom školovanja na posebnom programu za grafičke dizajnere.

Gde da počnete?

Da biste postali grafički dizajner, pored kreativnosti i želje, potrebno je da imate i znanje koje će vam omogućiti odlično plaćene poslove. Do potrebnog obrazovanja možete doći već posle godinu dana školovanja. Nakon što postanete kvalifikovan stručnjak, vaša dizajnerska karijera može da počne, a iskustvo koje vremenom budete sticali pružiće vam priliku da radite na sve značajnijim projektima i kreirate logoe velikih kompanija.

pr-edukacija.jpg
Pr