Dok skoro svaka platforma za društveno umrežavanje sada ima sopstveni sistem oglašavanja, Fejsbuk i dalje caruje u pogledu mogućnosti, uvida i publike.

Za kompanije, to znači da je Fejsbuk idealno mesto za početak i marketinške kampanje i kampanje u odnosima s javnošću.

Nažalost, samo zato što je Fejsbuk velika platforma za oglašavanje, to ne znači da ga svi brendovi koriste uspešno. Mnogi gube novac i resurse, jer nemaju strategiju ili ne znaju kako da ga koriste. Sve što je potrebno za uspeh jeste malo znanja o tome kako oglašavanje na Fejsbuku funkcioniše, kao i koje su neke od najboljih praksi.

1. Detaljan uvid u publiku

Fejsbukova statistika o publici je jedan od najboljih alata koje imate na raspolaganju. To vam u osnovi omogućava da saznate sve o određenoj publici pre nego što odredite da su oni vaša ciljna grupa i rizikujete da uložite svoj budžet.

Na osnovu detaljnih istraživanja podataka s Fejsbuka možete da saznate ko je sve tačno vaše ciljno tržište, jer alati analiziraju, na primer, ko je već „lajkovao“ vašu stranicu i ko su ljudi slični njima.

Umesto da tumarate u mraku, sada znate tačno koji korisnici će verovatno pratiti vaše aktivnosti i reagovati na vaše pozive na akciju. To štedi mnogo vremena i novca, omogućujući da se usredsredite na kvalitet oglasa i ne trošite vreme na ciljanje.

2. Stvarajte jedinstvene oglase za svaku publiku

Jedno od obeležja Fejsbuka kao platforme za oglašavanje jeste mogućnost da napravite posebne skupove oglasa za jedinstvenu publiku. Drugim rečima, možete da stvarate dva različita oglasa i njima ciljate dve potpuno drugačije grupe ljudi. Ili možete da kreirate isti oglas i pošaljete ga različitoj publici.

Rezultat je bolje ciljanje. Recimo da ste kompanija koja prodaje kuhinjsko posuđe. Možda imate neverovatno dobru novu ponudu za posuđe od nerđajućeg čelika koje pokušavate da reklamirate na tržištu za dve različite grupe potrošača.

Umesto da šaljete isti oglas svima, možete da kreirate dva posebna oglasa za dva različita ciljna tržišta. Prvi oglas može da bude usmeren na profesionalne kuvare, dok drugi može da bude usmeren na domaćice koje vole kvalitetan kuhinjski pribor. Oglasi će biti potpuno drugačiji, uprkos činjenici da je isti predmet u pitanju.

3. Oglase treba da prate odgovarajuće stranice

Vrlo retko bi trebalo da spajate oglas sa svojom web stranicom ili stranicom određenog proizvoda, a da pre toga ne pošaljete posetioce na svoju odredišnu stranicu (landing page).

Međutim, mnogi i dalje ne znaju šta tačno podrazumeva pojam „landing page“. U pitanju je stranica s posebnom namenom, na koju korisnik dolazi vođen nekom kampanjom. Ona mora da bude posebno optimizovana i pripremljena kako bi posetioce podstakla na jednu akciju.

Ovakve stranice vam omogućuju da poboljšate svoje oglašavanje na Fejsbuku edukujući korisnike pre nego što ih zamolite da nešto kupe. Postojanje odredišne stranice je važno jer oglašavanje na Fejsbuku nije jeftino. Potrošićete novac na svoje oglase i naravno da želite da se svaki klik isplati. Ako jednostavno pošaljete posetioce na osnovnu web stranicu ili na stranicu proizvoda bez jasnog usmerenja i uputstva za to šta je potrebno da urade – to je gubitak novca.

4. Koristite upečatljive slike

Mnogi stručnjaci za digitalni marketing se koncentrišu na pisanje sadržaja oglasa za Fejsbuk, ali iz nekog razloga ne posvećuju podjednaku pažnju slikama koje se koriste u tim oglasima. To nije pametno, jer je vizuelni sadržaj daleko uticajniji od tekstualnog.

„Ne morate da koristite sliku svoje kompanije, proizvoda ili usluge", kaže Nikolas Grimajon iz kompanije „Free-eBooks.net“ „Umesto toga koristite (ako je moguće relevantnu) sliku koja će lako privući pažnju ljudi, te će onda i poželeti da pročitaju sadržaj. Fejsbuk vam kaže da ne možete da koristite slike koje sadrže više od 20 posto reči, tako da je jasno da su slike dizajnirane da privuku pažnju, a ne da pokažu poruku. Iskoristite ove vredne mogućnosti u svakom oglasu.”

5. Uspostavite jasno određen budžet

Konačno, važno je da imate strategiju za raspoređivanje budžeta, inače ćete završiti trošeći više nego što ste nameravali. Srećom, Fejsbuk veoma pojednostavljuje ove stvari, omogućujući vam da koristite ono što je poznato kao optimizovani CPM. (CPM označava skraćenicu „cost per mille”, odnosno podrazumeva oblik plaćanja kod kojeg je obračunska jedinica 1.000 prikazivanja banera. Dakle, kada je CPM = 100 evra, to znači da za 1.000 prikazivanja banera plaćate 100 evra, odnosno jedan prikaz banera plaćate 0,10 evra)

Pomoću ovog alata vi u suštini dajete Fejsbuku mogućnost za ponudu za oglasni prostor na osnovu ograničenja i ciljeva koje imate. To se obično radi jer tako možete da povećate svoj budžet i izbegnete prekoračenje. Dok ne steknete praksu i ideju o tome koliko košta oglasni prostor i kako da rasporedite budžet, najbolje je da prepustite Fejsbuku da brine o ovom aspektu vaše kampanje.

Ako želite da vodite komunikaciju i oglašavanje prema ciljnim grupama na društvenim mrežama i da u potpunosti savladate sve mogućnosti koje te mreže nude, danas je potrebne veštine moguće steći i putem specijalizovanih edukativnih programa koji su dostupni i kod nas. Proverite da li ima još slobodnih mesta ovde.