Svet marketinga se stalno menja kako se pojavljuju nove tehnologije. Postoje desetine alata koji pomažu marketinškim stručnjacima da šalju promotivne i-mejlove i dizajnerima da ih vizuelno pripreme.

Ali s tako mnogo alata na raspolaganju, lako je zbuniti se, a teško napraviti dobar izbor. Kako bi olakšali ovaj izbor alata svim budućim web dizajnerima, na portalu „Webdesigner depot“ izdvojili su neke od najboljih resursa na internetu koji će vam pomoći da kreirate moderne digitalne biltene (newsletter – bilten) i promotivne i-mejlove.

1. REALLY GOOD E- MAILS

Ako ste u potrazi za sveobuhvatnim resursom za stvaranje periodičnih biltena koji se šalju putem i-mejla, ovo je jedna od najboljih stranica. Ona funkcioniše i kao inspiracija za web dizajnere, jer ima galeriju u kojoj su sačuvane stotine fotografija raznih primera biltena i njihov izgled u HTML-u.

Stranica takođe nudi i mnoštvo resursa kao što su najbolje knjige, predlozi alata za testiranje i digitalne udžbenike koji vam mogu pomoći da napravite izvrsne njuzletere. Najveći deo sadržaja potpuno je besplatan.

2. FONDATION FOR EMAILS

Uz najnovije izdanje „Fondation for e-mail 2,0“, ovaj alat je dobio razna poboljšanja, s velikim brojem novih funkcija. Još funkcioniše kao HTML / CSS e-biblioteka koja je pokrenuta na prvobitnoj web stranici „Foundation“, ali sada su tu i alati za testiranje i celokupni razvoj i-mejl oglasa i njuzletera.

Najnovija verzije „Fondation for e-mails“ čak ima i svoj jezik koji se zove „Inky“. To vam omogućuje da izgradite projekat, odnosno maketu baziranu na tabelama, uz mnogo manje programiranja.

Ako pišete kôd za digitalni bilten od početka, preporučujemo vam da koristite ovaj alat, jer je uz sve besplatan, „open source“, a jedna od njegovih najvažnijih funkcija jeste bogata ponuda radnih okvira.

3. MAIL TESTER

Mnoge marketinške stručnjake i dizajnere brine da li će njihovi njuzleteri završiti u sandučetu za neželjenu poštu, „spam“. Mail Tester može da vam pomogne da analizirate svoje i-mejlove u rizičnim područjima koja mogu automatski da označe i vaše poruke kao „spam“.

Ovaj alat je potpuno besplatan i nudi vam mogućnost da proverite zašto bi sve i-mejl koji ste dizajnirali mogao da ode u sanduče za spam. Potrebno je samo da pošaljete njuzleter na unapred definisanu i-mejl adresu i dobićete izveštaj s rezultatom, kao i predloge za poboljšanje.

4. MAILTHIS

Većina web dizajnera koristi svoj server za slanje i-mejlova. To može da se radi sa PHP-om ili s bilo kojim drugim back-end jezikom, ali ne žele svi da pišu kodove u back-end jezicima. „MailThis“ nudi besplatnu alternativu s prilagođenim API (aplikacionim programskim interfejsom) za slanje POST e-pošte.

Ovo je potpuno besplatan alat i omogućuje vam da pošaljete i-mejl za kontakt forme putem API-ja za slanje e-pošte sa alternativnih servera. Vrlo je jednostavan za implementaciju, a naslovna stranica sadrži uputstva „korak-po-korak“ kako bi vam olakšala rad. Na taj način možete da pokrenete i-mejl kontakt-forme kroz interfejs ovog alata kako biste izbegli nepotrebno pozadinsko programiranje.

5. EMAIL BLUEPRINTS

MailChimp nudi velike prednosti za i-mejl marketing. MailChimp tim je kreirao mnogo besplatnih resursa, uključujući i njihov Email Blueprints, koji nudi nacrte za promotivne i-mejlove i šablone za njuzletere. A najbolje od svega je što možete da ih preuzmete i izmenite besplatno. Ovaj paket dolazi s više od 30 različitih stilova za mejlove, uključujući prilagođavajuće (responsive), modularne i osnovne šablone.

6. SENDWITHUS TEMPLATES

Još jedna i-mejl kompanija „Sendwithus“ bila je dovoljno ljubazna da objavi svoje besplatne šablone. Ova serija je vrlo detaljna, a šabloni mogu da se koriste kao gotovi digitalni bilteni, ne samo kao nacrt za izradu sopstvenih njuzletera.

Ali tih primeraka nema baš mnogo, tako da ćete još morati da ih prilagođavate i dopunjujete. Srećom, svi šabloni su otvoreni (open source) i mogu lako da se povežu sa „Sendwithus“ ako imate svoj nalog.

7. LITMUS TESTING

Svet pretraživača se dosta centralizovao, a samim tim su postavljeni i određeni standardi za pisanje kodova koje dizajneri prate. Nažalost, to ne važi za e-poštu koja još ima na desetine klijenata (servisa za slanje i primanje pošte), a svaki od njih ima različiti stil i-mejlova.

S alatom kao što je „Litmus“ možete da proverite kako će vaš njuzleter da izgleda bez obzira na to koji tip i-mejlova koristite. To vam olakšava da ispravite greške bez potrebe da pokrećete sve različite verzije programa za i-mejl na vašem računaru.

Ako i vas privlači karijera u web dizajnu, više o potrebnim veštinama i znanjima možete saznati u ovoj instituciji.