Sezona novogodišnjih i božićnih praznika je jedno od najprometnijih doba godine za sve one koji prodaju neke proizvode ili pružaju usluge koje na bilo koji način mogu da se povežu s praznicima.

Iako su praznici i kraj godine već veoma blizu, još nije kasno da postignete svoje godišnje ciljeve. Uz pravu strategiju možete to da uradite brzo i efikasno.

Ove savete stručnjaka iz kompanije „Longdrajv” (Longdrive) možete da koristite i u svom budućem radu, jer je, kao i uvek, za postizanje ciljeva osnova ista.

Morate dobro da poznajete svoj proizvod

Kada znate šta vaši kupci najviše vole da kupuju, to ne samo da može da vam pomogne da imate uspeha na kraju ove i u celoj 2017. godini, već i da steknete uvid u to gde treba da ciljate.

Proverite svoje prodajne podatke i analize kako biste odredili šta to vaši kupci traže ili kupuju u ovom periodu godine. Isti metod možete da koristite kasnije za bilo koje drugo godišnje doba.

Takođe je korisno da znate koliko je vaših kupaca posetilo vaše onlajn prodavnice i da li su neki od njih kupovali po više puta.

Kada znate ove stvari, sada možete da iskoristite one proizvode koji se najčešće kupuju kako biste poslali ciljane ponude i korisnicima koji nisu kupili taj proizvod, sada po promotivnoj ceni. Ili možete da ponudite kupcima koji su već kupili taj proizvod da na promociji kupe još neki koji bi bio dobra „dopuna“ kupljenom. Ako je u pitanju neki proizvod koji mora da se promeni, recimo kao osveživači za prostorije, ponudite nove mirise po promotivnim cenama ili pakovanja s gratis komadom.

Koristite svoju listu kontakata

Lista kupaca je neverovatno važan alat koji bi trebalo da imaju svi koji rade u prodaji. Međutim, oni koji rade u maloprodaji često zanemaruju kontakte, jer je potrebno malo više truda da bi se oni sakupili. Ali ta lista može da napravi veliku razliku u prodaji.

Prvo, prođite listu i odvojite korisnike i kupce koji se vraćaju (recimo one koji kupuju na svakih mesec ili dva) od jednokratnih ili povremenih kupaca, a zatim pošaljite i-mejlove koji odvojeno ciljaju te dve kategorije.

Ponudite nagrade onim korisnicima koji vas podržavaju i vraćaju se kod vas, a ponudite neku vrstu podsticaja onima koji nisu bili tako česti posetioci u neko vreme. Možete čak i da napravite isti tip ponude, ali dizajnirajte i-mejl tako da deluje ličnije.

Pobrinite se da ta personalizacija bude odmah primetna. Možete da je upotrebite u naslovu i-mejla, tako da kupci znaju da nisu dobili samo još jedan prodajni oglas ili katalog nego da ih očekuju pokloni i nagrade za njihov trud.

Recite im ono što žele

Pristojno i ljubazno. Poklon-vodiči su odličan način da pomognete ljudima da se odluče i odrede šta zapravo žele da kupe, a pogotovo kada kupuju za druge.

Primera radi, ako radite u onlajn prodavnici bicikala, vrlo je verovatno da će jedno od najčešćih pitanja biti: „Moje dete ima toliko i toliko godina i voli da vozi bicikl (po nekom određenom mestu), šta biste mi preporučili?“ Sigurno je da postoji nekoliko tipova bicikala koje biste mogli da ponudite svojim potrošačima. Ali vaš zadatak je da preduhitrite ta pitanja i da im date odgovore i pre nego što vas pitaju.

Svi znamo da je vreme praznika doba kad se kupuje dosta poklona. Vaši stalni i potencijalni kupci sigurno razmišljaju o tome šta da kupe članovima porodice ili prijateljima i rodbini. Ako su oni neodlučni, to je zato što ste im vi ostavili prostora za to.

Napravite prazničnu ponudu poklona i predložite proizvode za razne grupe (u zavisnosti od toga ko su vam kupci i šta prodajete). Ukoliko prodajete kozmetiku, napravite „idealan paket-poklon“ , za žene, za muškarce (ili još specifičnije za mlađe i starije žene, za muškarce i slično).

Povećajte obim prodaje

Ova metoda nije primenjiva na sve, ali mnogi prodavci imaju priliku da povećaju svoju prodaju za vreme praznika. Bilo da je u pitanju prodaja s popustima ili dodatni proizvod koji bi mogao da bude dobra kombinacija s onim što su već kupili, uvek postoji način da se ponudi nešto više.

Evo nekoliko primera: „Zaštitite svoj mobilni telefon tokom praznika, uz specijalni popust od 10% na sve zaštite za telefon.“ Ili „Uz ovakvu ogrlicu vaša devojka / žena bi volela da nosi i ove minđuše.“ ili „Vaš suprug će stvarno uživati ​​u novoj kombinaciji ovog parfema i losiona posle brijanja. Gotovo svaka situacija nudi priliku za povećanje prodaje.”

Kao i u bilo kom poslu tako i u prodaji važne informacije i dobra praksa su ključne za uspeh. Ako želite da postanete stručnjak za onlajn prodaju u 2017. godini, više o tome možete saznati na školi za internet-marketing.