Ako ste proveli bar nedelju dana u kontinuitetu na društvenim mrežama, sigurno ste bili u prilici da čujete reč „viral”. Za to vreme ste, iako toga možda niste ni svesni, i sami postali deo viralnog sveta i doprineli njegovom uspehu. Kako? Dovoljno je bilo da lajkujete ili podelite nešto sa svojim prijateljima, zato što je još više hiljada njih to učinilo.

Šta je viralni sadržaj?

Viralni sadržaj je vizuelna poruka, video-snimak ili tekstualna poruka koja kruži internetom samo zato što ima vrednost koja je ljudima u tom trenutku značajna – bilo da je reč o informaciji, zanimljivosti, nečemu duhovitom ili jednostavno poučnom.

Što više ljudi podeli taj materijal, to je veća verovatnoća da će doći i do vas. Zato se i zove viralnim – jer se širi kao virus.

Ne postoji univerzalni recept koji možete slediti kako biste i sami kreirali ovako nešto, međutim, postoje neki principi koji su zajednički svim viralima. Predstavićemo vam ih ovde, pa možete pokušati da oživite neki od njih i na svom primeru.

Mobilne tehnologije ih pojednostavljuju

Viralnost nije nešto što je nastalo pre nekoliko dana. Već nekoliko godina unazad smo svedoci popularnosti koju raznorodni sadržajta dobijaju iz dana u dan na internetu, upravo zahvaljujući svojoj jedinstvenoj vrednosti koju pružaju ljudima.

Danas je kreiranje i učestvovanje u takvim „akcijama” daleko jednostavnije, zahvaljujući unapređenju mobilnih uređaja i uticaju ove vrste tehnologije na razvoj društvenih mreža. Pored sadržaja, važno je da objava, koju kerirate i planirate da postavite na svoj profil ili stranicu koju uređujete, bude optimizovana za ovu vrstu deljenja među ljudima. Razmišljajte o načinima na koje će se vaša poruka dalje širiti.

Emocije, emocije, emocije

Ako želite da napravite viralni sadržaj, a vaša poruka ne izaziva emociju – nemojte ga ni objavljivati. Jedino što može da navede ljude da podele to što ste objavili jeste osećaj empatije, odnosno saosećanja s onim što ste želeli da kažete.

Bilo da je reč o pozitivnom ili negativnom osećanju, važno je da ga vaša ciljna grupa iskusi kako bi se osetila pozvanom da i sama podeli to što imate da kažete.

Nemojte pokušavati veštačkim putem da izazovete emocije. Morate biti otvoreni i iskreni, jer nema ničeg goreg od lažnih osećanja koja pokušavate da predstavite kao svoja. Nemojte varati svoje verne pratioce.

Ljudi su najbitniji

Ponovo se vraćamo na emociju – ona je samo ljudima svojstvena i zato morate razmišljati o njima. Stavite na prvo mesto njih i pronađite način kako da doprete do njihovih srca.

Jednostavnije je nego što vam se na prvi pogled čini.

Budite u toku i uvek razmišljajte o tome šta ste vi učinili da nešto promenite u društvu. Kako možete pomoći zajednici u kojoj živite, koji su to problemi koji muče ljude oko vas i kako im možete pružiti podršku? Aktivirajte se i učinite nešto što će ljudi pamtiti i što će im značiti.

Budite vizuelni

Ako zaiste želite da vas ljudi vide, onda morate biti vidljivi. Živimo u vremenu kada ljudi imaju sve manje vremena za čitanje dugačkih objava. Budite koncizni i jasni i uvek pružite određenu vizuelnu podršku. Uključite fotografije, dizajnirane slike ili video-materijal. Samo na taj način možete osigurati viralnost.

Proizvesti viralnost nije nemoguća misija, ali ukoliko se budete trudili, male su šanse da ćete u tome uspeti. Reč je o akcijama koje uspeju jednom ili nikada, to nije nešto što možete isprogramirati ili sprovesti prema planu. Na vama je samo da uložite napor i uzmete u obzir savete koje smo vam dali u vezi sa zajedničkim karakteristikama svih do sada poznatih uspešnih viralnih sadržaja. Upišite obuku za komjuniti menadžera i približite se ostvarenju sna svakog marketinškog stručnjaka.