Moć koju društvene platforme imaju u plasiranju sadržaja jasna je svakome ko se danas bavi marketingom ili preduzetništvom. Baš zato je pravilno upravljanje onlajn kanalima komunikacije jedna od neophodnih stavki kada tek razvijate svoj biznis ili želite da unapredite posao za kompaniju za koju radite.

Ekspert u komunikaciji u marketingu Suzan Gunelijus otkriva neke od osnova marketinga na društvenim mrežama koje morate poštovati ukoliko želite da vam društvene mreže pomognu u povećanju profita.

1. Pravilo slušanja

Za uspešno plasiranje sadržaja u onlajn svetu slušanje je mnogo važnije od pričanja. Oslušnite šta je to što vaša publika traži, a onda ponudite sadržaj koji će odgovarati njihovim željama. Samo na taj način možete pridobiti pažnju pratilaca i pretvoriti je u akciju koja će vam doneti zaradu.

2. Fokus je važan

Bolje biti odličan u jednoj stvari nego prosečan u više njih. Isto tako, da biste ostvarili kvalitetan kontakt s vašom ciljnom grupom, usredsredite se na ono u čemu ste specijalizovani i iznesite konkretne podatke u svojoj ponudi. Ako vaša pažnja leti na sve strane, ni publika neće znati šta tačno može očekivati od vas.

3. Kvalitet više nego kvantitet

Kada vidite bezbroj sadržaja na internetu čiji je jedini cilj privlačenje klikova, rekli biste da je kvantitet ono što se vrednuje, međutim kvalitet je ipak važniji. Ogromna posećenost vaših postova ne znači ništa ukoliko vaš sadržaj ne cilja na one koji bi zaista sarađivali s vama. S druge strane, mali broj poseta može doneti više konverzija ukoliko je sadržaj kvalitetan.

4. Strpljenje se isplati

Sadržaj kojim se promovišete neće vam doneti uspeh preko noći (prečice do uspeha vrlo su kratkog daha). Budite strpljivi u izgradnji svog onlajn imidža i uspeh koji postignete imaće mnogo dugoročniji i isplativiji efekat.

5. O uticaju na mrežama

Objavu koju na mrežama podele uticajne ličnosti vidi mnogo više ljudi, a uz to sam sadržaj uliva više poverenja. Odvojite vreme da saznate koja uticajna ličnost bi najbolje doprla do vaše ciljne grupe i pokušajte da stupite u kontakt s njom kako biste dogovorili saradnju.

6. Dodavanje vrednosti

Ako čitav svoj nastup bazirate samo na promociji svojih proizvoda, vaši pratioci će polako prestati da vas slede. Da biste sačuvali bazu pratilaca, morate dodati vrednost svojim objavama. To znači da će vaši pratioci na vašim stranicama moći da pronađu korisne i zanimljive informacije u konkretnoj sferi, a ne samo puke reklame.

7. Pravilo dostupnosti

Nemojte objaviti nešto i onda potpuno nestati. Ništa nije gore od toga da pošaljete poruku određenoj ličnosti ili kompaniji, a onda ostanete uskraćeni za odgovor. Budite uvek dostupni svojoj publici. Odgovorite na pitanja pratilaca, učestvujte u razgovoru. Neka vaša publika zna da može uvek da računa na vas.

Ako se radi kako treba, marketing na društvenim mrežama donosi više poseta, više konverzija, a samim tim i više zarade. Saznajte kako funkcionišu mreže, steknite veštine onlajn komunikacije, smišljanja promotivnih strategija, brendiranja svog sadržaja i brojna druga znanja i iskoristite poslovnu priliku koju vam pružaju društvene mreže.