Povežite offline i online PR na ova četiri načina
Odnosi s javnošću su jedan od najvažnijih segmenata za razvoj imidža određenog brenda. Ukoliko nemate jasnu strategiju toga kako želite da komunicirate s ljudima, može se desiti da svakodnevno šaljete veliki broj poruka koje nemaju mnogo smisla.
Zato morate pre svega dobro razmisliti o kanalima komunikacije koje ćete koristiti i o svim platformama na kojima možete naći svoje potrošače i potencijalne klijente. Bilo da se opredelite za društvene mreže, blogove ili online medije, potrebno je da znate koje taktike da iskoristite i kako da započnete digitalni dijalog. Zato smo za vas spremili nekoliko saveta.
SEO
Optimizacija web sajta za pretraživače, odnosno SEO, preporučuje se kao neizostavni deo marketinške strategije. Korišćenjem odgovarajućih ključnih reči postići ćete to da vam veći broj ljudi posećuje sajt. Naravno, važno je da budete ažurni i da redovno postavljate nove sadržaje kako biste se što bolje rangirali u rezultatima pretrage.
Ukoliko nemate pristup internet-prezentaciji, dovoljno je da se povežete sa osobom koja to radi i zamolite je da iskoristi reči koje joj pošaljete, da spomene nekoliko puta u tekstu naziv brenda koji zastupate i da postavi bar jednom ili dva puta link koji će voditi na neku od vaših stranica.
Mislite o zaposlenima
Neizostavan deo PR-a jesu i interni odnosi unutar kompanije, agencije ili firme u kojoj radite. Ukoliko se trudite da zadržite motivaciju ovih ljudi na visokom nivou, budite sigurni da ćete dobiti povratnu informaciju kakvoj se nadate.
Primera radi, svaki put kada se u javnosti spomene ime vašeg brenda, obavestite ljude o tome kroz kompanijski bilten (newsletter) ili neku drugu formu elektronskog obaveštavanja. Ukoliko informaciju plasirate na pravi način, velika je verovatnoća da će ljudi sami poželeti da podele to sa svojim prijateljima na društvenim mrežama ili e-mailom, što će automatski povećati broj pregleda određenog teksta o kome je reč.
Ponudite dokaze
Ukoliko iznosite određene tvrdnje, morate ljudima ponuditi dokaze za njih. Na primer, nije moralno, pa čak ni zakonito da napišete da je vaš proizvod najbolji ukoliko nemate jasno istaknuto istraživanje koje će to da potvrdi.
Takođe, ukoliko želite da ljudi vide da vas druge kompanije ili medijske kuće podržavaju i stoje iza svega što radite, onda istaknite njihove logotipe negde na svom sajtu kako bi bilo jasno ko su oni.
Dokazi su važni, iako mislite da niko neće čitati istraživanja ili da retko koga zanima šta je u futeru sajta. Ali ne zaboravite da sigurno imate konkurenciju koja želi da vas „saplete” na prvom koraku. Zato učinite sve da do toga ne dođe.
Zapošljavajte
Potrudite se da iskoristite proces zaposlenja novih članova tima za ličnu promociju. Možda će vam se to učiniti kao neetično, ali budite sigurni da nije. Svako želi da čuje da su otvorene nove radne pozicije u velikoj kompaniji, a ukoliko punudite tu informaciju i elektronskim medijima, automatski će se vaša reputacija poboljšati i ljudi će želeti da rade sa vama i za vas.
Ovakva praksa šalje poruku da ste jaki, da se širite i da planirate da unapredite svoje poslovanje. Budite odvažni u tome i pokažite svetu kakav tim ljudi imate iza sebe.
Najvažnije što morate zapamtiti jeste da digitalna sfera postaje neodvojivi deo svake strategije. Bilo da se bavite PR-om ili marketingom, važno je da uvek razmišljate o online kanalima komunikacije kako biste pokrili različite ciljne grupe.
Sve manje ljudi gleda televiziju i kupuje štampane medije. Osigurajte pristup ovim potencijalnim klijentima putem interneta. Naravno, da biste pravilno kreirali komunikaciju i oformili poruku tako da ljudima bude jasna i prijemčiva, potrebno je da poznajete osnove odnosa s javnošću na internetu. Upišite obuku za PR u digitalnom svetu i usput istražujte sve modele elektronskog poslovanja kako biste bili opremljeni svim znanjima pre svog prvog velikog klijenta.
"PONOSAN NA ČINJENICU DA U PREMIJERU ORBANU IMAMO ISKRENOG PRIJATELJA" Predsednik Vučić se oglasio iz Budimpešte posle sastanka s mađarskim premijerom (foto)