Kako da sprečite 80% potrošača da zaborave vaš brendirani sadržaj?
Kreiranje brendiranog sadržaja je bitan deo svake marketinške strategije. Brendirani sadržaj unapređuje optimizaciju za pretraživače (SEO), u koju kompanija ulaže, može da poveća svest o brendu, a kada se pravilno koristi, može i znatno da poveća prodaju. Međutim, većina ovih dobrobiti zavisi od toga koliko su ljudi primetili i koliko se sećaju brendiranog sadržaja.
Novi izveštaj kompanije „Prezi Business“ nudi neke korisne uvide i savete o tome kako da vaš brendirani sadržaj stalno ostane „svež“ u mislima potrošača.
Koliko zaboravljamo?
Jedna od ključnih pouka koje mogu da se izvuku iz izveštaja jeste da marketinški stručnjaci treba da se potrude da stvore brendirani sadržaj koji će da ostaje u glavama potrošača. To je veći problem nego što mnogi misle.
Prema istraživačima, četiri od pet (80 odsto) potrošača nije u stanju da se seti bilo kakve informacije o brendiranom sadržaju posle tri dana. Činjenica da mnogo ljudi zaboravlja brendirani sadržaj u roku od nekoliko dana ne bi trebala da bude previše šokantna. Svi smo se verovatno više puta našli u situaciji u kojoj smo gledali neki sadržaj (pa čak i za nas važne informacije) i zaboravili ga u roku od nekoliko minuta, pa smo morali ponovo da se vratimo na taj sadržaj i proverimo informacije.
Zašto zaboravljamo?
Nešto slično se dešava i sa brendiranim sadržajem i razlog zbog kog ljudi zaborave sadržaj koji vide uvek je isti. Na pitanje zašto nisu mogli da se sete neke informacije, više od jedne od četiri osobe navele su spoljne faktore koji nisu povezani sa sadržajem.
Skoro jedna od šest osoba, odnosno 18% ispitanih, naveli su ometanja koja dolaze spolja (buka, gužva, atmosfera...), a otprilike jedna od deset osoba ističe stres (devet odsto), kao razlog zbog kog nisu obratili dovoljno pažnje, ili nisu mogli da se sete sadržaja.
Najčešći razlozi zbog kojih potrošači ne mogu da se sete nekog brendiranog sadržaja su irelevantnost – više od polovine (55 odsto) ispitanika je to navelo kao razlog, nešto više od jednog u tri (36 odsto) primetili su nedostatak motivacije da se sete informacije i 30 posto ispitanika okrivljuje preopterećenje sadržajima.
Šta marketinški stručnjaci mogu da urade da spreče zaboravljanje sadržaja?
Jedan od načina na koji marketinški stručnjaci mogu da učine brendirani sadržaj više pamtljivim jeste da koriste konverzacijski ton u tekstualnom sadržaju.
Prema istraživanju koje je sprovela kompanija „Prezi“, konverzacijski stil pomaže ljudima da se sete brendiranog sadržaja više nego ako se koristi sterilni, poslovni jezik. U svom izveštaju, istraživači iz „Prezija“ su objasnili zbog čega je to tako.
„Konverzacijski ton može da utiče na pamćenje, jer često prebacivanje podsticaja između govornika sprečava mozak da se navikne i stalno mu nudi nešto novo", rekao je dr Karmen Simon, kognitivni neurolog, koji je u partnerstvu sa kompanijom „Prezi“ radio na ovom istraživanju.
„Mozak uživa u tome kad mu serviramo neke novosti. Kada razgovaramo sa nekim, naš mozak je na oprezu, jer očekuje pitanje ili neku važnu informaciju, nešto što će da ga podstakne na reakciju. A kada je u pitanju poslovni stil obraćanja, naš mozak već unapred odredi da je to niz rečenica koje nam neko samo plasira i već znamo u kom smeru sve to ide, tako da se mozak vrlo lako isključi.“
Pažljivo birajte tip i format sadržaja
Još jedna stvar koju marketinški stručnjaci treba da imaju na umu jeste izbor tipa i formata sadržaja, koji takođe utiču na memoriju. Prema izveštaju, sadržaj koji „govori publici nešto novo" se pokazao kao najupečatljiviji. Ova vrsta sadržaja navela je 27 odsto ljudi da zapamte brend. Slično, sadržaj koji „uči, podstiče ili zabavlja" motivisao je 25 odsto ispitanika. Video-prikazi su najupečatljiviji format (37 odsto), zatim pisani tekstovi (28 odsto) i prezentacija licem u lice (21 odsto).
Ono što je važno za svakog marketinškog stručnjaka jeste da konstantno razmišlja i planira za budućnost. Bez obzira na to koliko je velika i moćna kompanija za koju radite, ako se ne prilagodite promeni trendova na tržištu ili očekivanjima potrošača, vaša kompanija je osuđena na propast u budućnosti. „Blockbuster video“, „Circuit City“ i „Yahoo“ su primeri kompanija koje su se od lidera pretvorili u gubitnike u svojim industrijama, kada nisu uspeli da se prilagode.
Metodologija marketinga se menja kao i tržište. Da bi kompanija mogla da ostvaruje rezultate i da bi ostala relevantna na tržištu, mora da ima na umu sve te promene. A profesionalci u ovoj oblasti moraju neprestano da prate te promene, ali i da znaju kako se promene prate i na koje načine im se prilagođava. Zato, ako želite da budete uspešni u marketingu, morate da poznajete alate za razumevanje kupaca, načine kako da to znanje povežete sa kreiranjem odgovarajućih proizvoda, servisa i ponuda, da poznajete metode odabira najboljeg načina da prenesete poruku, i kako da dobijete pažnju i isporučite realnu vrednost klijentima. Ta znanja možete da steknete na specijalizovanim obukama, koje su dostupne i kod nas.
"S PREDSTAVNICIMA KOMPANIJE ZIĐIN O DALJOJ SARADNJI" Vučić posle sastanka: Posebno smo se osvrnuli na ekonomski značaj projekata i otvaranje novih radnih mesta