Web dizajneri traže inspiraciju svuda – na internetu, u umetnosti i knjigama, u muzejima, u prirodi, u izlozima. Oni proučavaju teksture, linije, boje, stare fotografije, gledaju crtane filmove. Teško je reći kada će da dođe trenutak inspiracije u kom će se javiti ideja, ali kada se javi, onda su spremni da počnu rad.

Problem je u onome što se dešava u međuvremenu. Klijent čeka na rešenje. Vi imate sve svoje uobičajene izvore, iz kojih inače crpite inspiraciju, ali prava ideja se ipak ne pojavljuje.

Šta možete da uradite u tim situacijama?

Ben Brihta, dizajner i bloger, govori o svom iskustvu: „Kad god mi nestane inspiracije, sednem u auto i odem da se provozam, samo da sredim misli. I onda na auto-putu vidim nekoliko zanimljivih bilborda. Pomerim se s auto-puta kako bih razmislio o onome što sam video. Jedan od takvih bilborda bio je bilbord za ajpod i ajtjuns ( iPod + iTunes), koji je prikazivao uređaj iz kog su doslovno izlazile ploče, omoti diskova i slike muzičkih izvođača. Proizvod je jednostavno prikazan s mnogo negativnog (praznog) prostora oko njega. Odjednom sam znao kako ću da dizajniram početnu stranicu za svog klijenta.“

Gde još možete da pronađete inspiraciju?

Moda

Svet mode ima dugu i raznoliku umetničku istoriju. Trendovi se smenjuju sezonski i često odražavaju sveukupni sentiment kulture u svakom trenutku.

Na primer, u vreme ratova ili nemira, dizajnerke su popularnije kako bi se suprotstavile sveopštem muškom negativizmu. Kada postoji međunarodni finansijski problem, dizajn se svodi na jednostavnost i realnost.

S druge strane, ekonomski napredak dovodi do vrlo avangardnih kreacija koje su više poput nekih umetničkih dela nego odeća koja bi mogla da se nosi.

Časopisi: Pogledajte časopise u vašoj lokalnoj knjižari, prodavnici ili drogeriji, u kojoj sigurno imaju bogatstvo izbora modnih magazina. Neki od popularnih svetskih časopisa su „Bazar“ (Bazar), „Vog“ (Vogue), „Glamur“ (Glamour).

Style.com: Style.com je onlajn dom magazina „Vog“ na kome se svakog minuta pojavljuju nove stvari.

Blogovi: Postoji veliki broj zanimljivih blogova na internetu. Nekoliko izvrsnih uključuju „Kat” (The Cut, modni blog „Njujork magazina“), „Sartorijalist” (The Sartorialist) i „Fešntoust“ (Fashiontoast).

Ulica: Pratite modu u gradu ili mestu u kom živite. Sigurno ćete primetiti koje su boje aktuelne i šta najviše voli da nosi ciljna grupa o kojoj i vi razmišljate. Obratite pažnju na teksturu i šare koje možete da oponašate u vašem web dizajnu.

Fotografija

pexelsphoto297648.jpg
Pixels 

Postoje milijarde inspirativnih fotografija na internetu koje možete da pregledate kad god vam je potrebno malo inspiracije. Obratite pažnju na strukturu, boje i balans elemenata na slici.

Takođe pokušajte da shvatite kakva priča postoji iza svake od tih slika i da razmišljate o tome kako bi nešto slično moglo da se primeni na vaš dizajnerski projekat. Odlična mesta na kojima možete da nađete inspiraciju su:

Flickr: Flickr ima milijarde fotografija. Neke su fantastične, a neke su daleko od toga. Koristite grupe i galerije, te u njima pretražujte ono što vas interesuje, ali obavezno uključite potrebne karakteristike kako biste pronašli najbolje slike.

DeviantArt: DeviantArt ima fantastičnu galeriju fotografija i ilustracija. Ovde ćete verovatno naći veći broj „umetničkih“ fotografija nego na Flickru.

Flea Markets: ovo je jedinstvena platforma sa velikim brojem „vintidž“ fotografija.

Šta treba još da znate?

Web oglasi, web stranice i medijski sadržaj na njima su budućnost u oglašavanju. Vizuelna rešenja mogu da budu u obliku fotografija, drugih slika i slikovnih prikaza ili video-snimaka, ali ono što je važno jeste da ta vizuelna rešenja moraju da zadrže pažnju posetilaca na duže vreme.

Što duže posetioci borave na web stranici, veća je mogućnost da se desi neka od željenih akcija – prodaja, registracija i tome slično. Dizajneri su često pod velikim pritiskom, jer znaju da klijenti imaju velika očekivanja. Njihov dizajn doslovno može da odredi poslovni uspeh ili neuspeh, ugled i profit klijenta. Za web dizajnere uspeh dolazi iz kombinacije kreativnosti, inspiracije i veština i znanja.