Najveći izazov za vlasnike online prodavnica u ovom trenutku je zadobiti i zadržati poverenje kupaca. Ipak, naša sagovornica kaže da uz savete iskusnijih, praćenje trendova i konstantnu edukaciju, ovaj izazov može biti uspešno savladan. Zorana Milidrag je trenutno jedan od najvećih stručnjaka e-commerce poslovanja koje domaća scena ima. Upravo zbog iskustva, ali i sposobnosti da znanje prenese, Webiz tim ugostiće Zoranu i u okviru Webiz edukacije (22. i 23. mart) koja je posvećena e-commerce poslovanju, ali i u okviru Webiz konferencije (23-25. mart) namenjene mladima i onima koji su na početku karijera a zainteresovani su za digitalne tehnologije, IT i marketing.

U poslednje vreme često čujemo da je sada pravi trenutak za pokretanje web-prodavnice. Kakvo je vaše mišljenje na tu temu i zbog čega baš "sada"?

-The Time is now jer svaki propušteni dan u internet prodaji je propušten profit za vašu ideju ili kompaniju. U Evropi se sve više okreću ovom trendu i rezltat je da oko 30% od ukupnog poslovanja obavlja putem web shopova. U Srbiji se, iako iz meseca u mesec imamo sve više internet prodavnica, online prodaja svodi na angazovanje pojedinih kompanija da napreduju u korisnickom iskustvu koje pružaju svojim kupcima. Pozitivna strana našeg kasnjenja u odnosu na naše komšije je ta da kada ste među prvima u bilo kom segmentu, vi ste ti koji diktirate standarde, imate veću šansu za lojalnost kupaca i najveću mogućnost za dodatnom zaradom. Navika koju stvarate kod vaših kupaca da kupuju baš kod vas, ukoliko ste među prvima, još je izraženija kod internet nego kod retail prodavnica.

Na Webiz edukaciji održaćete predavanje "Why Consumer Journey Mapping Matters More Than Ever?". Za one koji možda ne znaju, a žele da se pripreme za vaše predavanje, šta je ukratko consumer journey mapping?

-Kako biste saznali šta vaši kupci žele, potrebno je da osluškujete njihove potrebe i želje. Consumer journey govori o putevima vašeg kupca, kako saznaje za vas, kako dolazi u vašu prodavnicu, šta radi u vašoj prodavnici, kojim putem dolazi do onoga što mu treba, da li saznaje i za stvari koje ste želili da mu kažete i ponudite. Svaku od ovih tačaka je važno mapirati, nakon čega je potrebno tumačiti poteze kupaca što za finalni cilj ima zadovoljstvo kupca i prodavca. Predavanje o Consumer journey mappingu će vam pružiti nove perpektive iz kojih možete da saznate više o vašem kupcu bez.

Znamo da je u igri mnogo igrača, ali šta je ta jedna stvar koju biste izdvojili a koja razlikuje uspešne online prodavnice?

-Na tržistima poput Srbije, koje je pionirsko u oblasti online kupovine, najvažnija je jednostavnost. Većina brandova ulaže najviše energije i finansija da naprave online prodavnicu koja lepo izgleda. Kupci zapravo žele funkcionalnu prodavnicu koja je lako pretraživa, žele jednostavnu kupovinu u što manje koraka, žele dobru korisnicku podršku, žele da im bude jasno na koji način mogu da vrate robu. Lepa internet porodavnica je samo vaš lep izlog, ali ukoliko kupcu ne ponudite jednostavnost izgubićete jedan od ključnih benefita online kupovine za njega.

Na Webiz konferenciji održaćete predavanje "E-Commerce menadžer - zanimanje budućnosti". Mladi ljudi kojih interesovanja ili već postojećih zanimanja, mogu da se prekvalifikuju za ovo zanimanje?

-Svaka osoba koju zanima da konstantno uči nove stvari, sagledava prodaju iz više uglova i vodi dinamičan život, treba da razmisli o karijeri e-commerce manager. Ovo zanimanje pruža vam mogućnost da dokažete da je marketing investicija a ne trošak, da procesi mogu da budu kretivni, da programiranje nije razumljivo samo za naučnike i da ne morate da znate puno da pričate da bi ste bili dobar prodavac jer dobra slika proizvoda vredi više od hiljadu reci. E-commerce Manager je deficitarno zanimanje na trzistu koji raste iz dana u dan, što vam omogućava da se pozicionirate kao oni koji su počeli među prvima.

(Promo - tekst / Foto:Promo)