Ako ste bilo kada birali ime za određeni proizvod ili uslugu, sigurno znate kakvu glavobolju to može da stvori, jer su najbolja imena zauzeta pre više od 10 godina. Ne možete iskoristiti ime koje neko drugi koristi, morate istražiti kako možete da ga zaštitite, a svoju kreativnost morate da pokažete u najboljem svetlu.

Zato je važno da pratite ove korake kako biste lako došli do imena koje će se u svesti potrošača vezati za vaš brend i na koje neće ostati ravnodušni.

pexelsphoto.jpg
Foto: Promo

Birajte simbolična i zvučna imena

Neka ime vaše organizacije izazove emocije u ljudima, jer će se na taj način ono stalno ponavljati i ostati urezano u pamćenju potrošača. Reči mogu postati metafora za slike koje ljudi zamisle, jer kroz njih oni doživljavaju i ukuse i boje, pokazuje istraživanje koje je 2003. godine sproveo naučnik Vilaninur Ramačandran.

Kada birate naziv za vaš proizvod ili usluga, razmišljajte o rečima koje se svakodnevno koriste. Poštujte gramatička pravila i sve što ste naučili na časovima srpskog jezika, a danas postoje i brojni kursevi koji vam sa sigurnošću mogu pomoći da naučite sve tajne marketinga i brendiranja.

pexelsphoto46924.jpg
Foto: Promo

Igrajte se rečima

Ako ne možete da pronađete reč koja će do najsitnijeg detalja objasniti vaš brend, izmislite je. Ima dosta nepoznatih ili malo korišćenih reči, izraza i njihovih kombinacija koje samo čekaju da ih istražite.

Jedan od najboljih primera za to je Gugl (Google), reč koja je nastala drugačijim spelovanjem reči „googol” koja se koristi da izrazi broj jedan praćen sa stotinu nula. Tako je ova kompanija, jednostavnom dosetkom, pridobila ceo svet.

Mnogi marketinški menadžeri prilikom traženja idealnog imena za svoju kompaniju napuštaju svoju zonu komfora. Oni istražuju žargon i sleng koji ljudi najviše koriste, pa čak i anketiraju ciljnu grupu u potrazi za idealnim imenima. Sve čine kako bi imenom kod ljudi razvili što bolju prepoznatljivost i povezanost s proizvodom. Sigurno je da nećete pekaru, na koju su glavna asocijacija – vruća peciva koja kupujete rano ujutru, nazvati „Noć”, zar ne?

pexelsphoto170809.jpg
Foto: Promo

Proverite da li je vaše ime slobodno

Kada jednom smislite odgovarajuće ime, sigurno ćete želeti da saznate da li ćete moći i da ga koristite. Uz pomoć sajtova kao što su Bustaname.com i Leandomainsearch.com možete saznati da li je ta reč već zauzeta ili je možete slobodno koristiti, a lako ćete utvrdii i koje kombinacije reči su slobodne za korišćenje. Ovo će vam mnogo olakšati potragu.

Najvažnje je da budete originalni, jer u suprotnom niko neće obratiti pažnju na ono što se krije iza vašeg imena.

pexelsphoto345415.jpg
Foto: Promo

( Promo tekst - Foto: Promo )