Da li dizajn i boja vašeg sajta mogu privući ili odbiti potencijalne posetioce? Odgovor je jednostavan – naravno da mogu. Zato je važno da na vreme naučite kako boje utiču na ljudsku psihu i kako to možete iskoristiti da pridobijete publiku da se zadrži na vašem web sajtu i poseti ga opet.

Šta je psihologija boja i zašto je ona važna?

Da biste razumeli kako boje utiču na ljudsko ponašanje morate naučiti psihologiju boja, koja je deo biheviorističkog pristupa, grane psihologije koju su utemeljili Ivan Pavlov i Džon Votson. Iako postoje skeptici koji osporavaju ovu oblast, mnoga istraživanja su pokazala da su boje veoma važne u celokupnom ljudskom životu.

Satjendra Sing u svom istraživanju o uticaju boja u marketingu pokazala je da je potrošačima potrebno oko 90 sekundi da formiraju mišljenje o određenom proizvodu, a da je na čak 62-90% tih ljudi uticala upravo boja proizvoda. Sada shvatate koliko je ona zapravo važna?

Sociološke razlike u odabiru boja kod populacije predmet su obimnih studija u kojima se stalno dolazi do novih otkrića.

Prilagodite boje sajta vašoj publici

Boje su stavka koja može biti mač s dve oštrice. Nekada će crvena boja biti idealna ako na vašem sajtu reklamirate ukrašavanje sala za svadbu, rođendane i proslave, dok ta ista boja ne bi trebalo da se nađe na sajtu za pogrebne usluge. Delovalo bi poprilično čudno, zar ne?

Zato je potrebno da boje koristite na pravi način, u pravo vreme, da ih prilagodite svojoj publici i da to radite s pravim razlogom.

Web sajt s igračkama za decu ne treba da bude crn, jer u protivnom postoji opasnost da ne prodate nijednu igračku. Na njemu je potrebno koristiti dosta svetlih i različitih boja kao što su crvena, zelena, pa čak i žuta.

pexelsphoto268487.jpg
Foto: Promo, Pexels

Na koje boje žene padaju?

Ako prodajete kozmetiku ili garderobu ženama, smeđu i narandžastu možete odmah da zaboravite.

Žene ne vole sivu, narandžastu i smeđu boju, ali zato vole plavu, ljubičastu i zelenu, rezultati su ankete sa sajta Kissmetrics.com. Možda baš zato jedna od najvećih kozmetičkih kuća na svetu, Loreal ima crno-beli sajt s ljubičastim primesama.

Plava boja simbolizuje poverenje, sigurnost i stabilnost, ljubičasta bogatstvo i uspeh, dok je zelena sinonim za zdravlje i prirodnost. Zato se plava koristi za sajtove o biznisu i bankama, ljubičasta često u kozmetičkoj industriji, a zelena, kao boja koja najviše prija ljudskom oku, čak je druga boja koja se nalazi na listi najomiljenijih i kod muškaraca i kod žena.

Znači, ženama ružičasta ipak nije omiljena boja. Iznenađujuće?

S druge strane, muškarci biraju plavu, zelenu i crnu boju.

Muškarci ne vole ljubičastu, narandžastu i smeđu boju (čak dve boje nisu omiljene ni muškarcima ni ženama, zato zaboravite na narandžasti ili smeđi sajt). Oni uvek biraju plavu, zelenu i crnu, jer ih one asociraju na muškost.

Iako ne spada u boje, crna „ne-boja” simbolizuje moć, luksuz, sofisticiranost i eleganciju, zbog čega je sastojak mnogih uspešnih i skupih brendova, kao što su Šanel, Rols-Rojs, Loreal i Luj Viton. Crna je vanvremenska boja, baš kao što je i „kratka crna haljina” za koju se žene uvek odlučuju kada nemaju šta da obuku.

Uspeh sajta zavisi od kreativnog web dizajnera

Čak i da se odlično upoznate s psihologijom boja, veoma je važno da vaš sajt izgleda profesionalno. Nije dovoiljno samo nabacati boje koje podržavaju vaš biznis, već ih je potrebno i lepo uklopiti. Za to vam je neophodna pomoć iskusnog web dizajnera.

Ako ipak ne želite da zavisite od drugih, web dizajn možete lako naučiti za samo 12 meseci na ITAcademy, školi za profitabilnu IT karijeru. Uz nastavu prilagođenu vašim očekivanjima, jednostavno ćete naučiti načine izrade i postavljanja web prezentacija i upoznati se s HTML jezikom, CSS stilovima i Java Scriptom, što će vam pomoći da svoj sajt napravite baš onako kako želite.

I ne zaboravite da su trendovi najpopularnijih boja za sajtove često promenljivi, zato ih pratite redovno i svoj web kutak osvežavajte u skladu s njima.

Promo tekst - Foto: Promo