Donedavno se često govorilo o raskolu između prodajnih i marketinških timova. Danas se slična polemika vodi o odnosima između odeljenja za odnose s javnošću (engleski – public relations) i marketinških odeljenja.

Ova dva odeljenja su zapravo neodvojiva i morate kombinovati rad njihovih stručnjaka kako biste maksimizovali svoje rezultate.

Šta to znači na primeru iz prakse?

To znači da će vaša saopštenja za javnost morati da prođu i kroz digitalne kanale i mora da ih pročita publika koja vas prati na društvenim mrežama. Evo nekoliko saveta kako najbolje da prenesete PR materijale na svoju digitalnu marketinšku strategiju.

„Besplatan” sadržaj

Poznato je da je kreiranje sadržaja jedan od najskupljih delova digitalne marketinške strategije. Kreativci koji rade na njima uglavnom moraju da imaju u vidu sve merljive parametre koji će u kasnijim fazama biti analizirani, kako bi formirali što bolje primere i približili se ciljnoj grupi.

Međutim, saopštenja za javnost jesu vesti koje nezaobilazno morate da podelite sa svojim pratiocima. Pored toga što su korisne za kreiranje i održavanje pozitivnog imidža vaše kompanije, takođe su po pravilu i besplatne, odnosno predstavljaju dodatak vašoj komunikaciji koji možete provući kroz imejl kampanju ili njuzletere, to jest biltene koje šaljete svojim pratiocima. Mnogi novinari će ih takođe objaviti, ukoliko privlače pažnju i dobro su sročeni.

Ključne reči

Poznato vam je da pretraživači funkcionišu po principu ključnih reči koje koristite. Zato svoja saopštenja za javnost uvek postavite i na svoj sajt kako bi ljudi koji pretražuju bilo šta na internetu što ima veze sa vašim brendom, proizvodom ili uslugama, mogli da dođu do njega i pročitaju nešto više o vama.

Ključne reči i njihovo dobro pozicioniranje od velikog su značaja za vidljivost vašeg sajta na internetu, pa je zato važno da iskoristite svaku priliku koja vam je na raspolaganju da povećate broj poseta i aktivirate korisnike da učestvuju u sadržajima.

slika1.jpg
Foto: Promo

Poruka je pod vašom kontrolom

Sve što je napisano u saopštenju za javnost predstavlja deo vaše strategije, plana komunikacije i imidža koji želite da zadržite. Zato je važno da znate da vi kontrolišete poruku i da ono što će se u saopštenju naći zavisi samo od vas.

Koliko će dugačak biti tekst, kome ćete ga nameniti i koji poziv na akciju ćete uključiti u priču, to su sve odluke koje ćete u nekom trenutku morati da donesete. Iskoristite citate i objasnite uticaj svoje kompanije na tržište, odnosno na živote korisnika ili da pojasnite konkretne aktivnosti. Budite kreativni i pružite relevantne i korisne informacije.

pexelsphoto206607.jpg
Foto: Promo

Možete da doprete do šire publike

Kada se vaš PR tekst nađe u štampanim novinama, imate limitiran tiraž u kome će se on pojaviti i ograničen broj ljudi koji će ga pročitati.

Međutim, na internetu, sve je otvoreno i planskim i detaljnim targetiranjem možete sami kontrolisati do koga želite da doprete. Da li su to mlade majke, stariji zaposleni ljudi, studenti ili penzioneri, svi oni su danas na mreži i do njih može lako da dopre vaša poruka.

Iskoristite alate koje vam pružaju digitalne oglašivačke platforme i dobro usmerite svoje komunikacione kanale.

Odnosi s javnošću (PR) i oglašavanje, posebno ono na internetu, ne smeju nikada da se odvajaju, jer sve to zajedno kreira jedinstvenu sliku o brendu. Da biste mogli da osmislite i postavite konkretnu strategiju potrebno vam je ozbiljno znanje i iskustvo u ovom poslu. Ne samo što morate poznavati alate, već morate znati i kako da kreirate sadržaje i prema kome da ih usmerite.

Za sve to, morate imati dobru teorijsku osnovu, pored praktičnog iskustva, koje ćete naknadno steći. Zato, upišite obuku za menadžment u odnosima s javnošću i naučite sve što je neophodno da postanete kvalitetan PR menadžer koji će voditi računa o imidžu brenda i reputaciji klijenata.

( Promo tekst - Foto: Promo )