Kreirati reklamu na društvenim mrežama je poprilično lako i jednostavno. Ipak, kako pokrenuti dobru i profitablnu kampanju koja će doprineti boljoj vidljivost vašeg brenda i doneti vam dodatnu zaradu – znaju samo oni najbolji.

Stoga i ne čudi što su eksperti iz ove oblasti među najtraženijim i najplaćenijim stručnjacima današnjice.

Pomoću nekoliko ideja i trikova i vi možete postići uspeh u oglašavanju na Facebooku, Instagramu ili Twitteru. Ovo su saveti koji vam mogu pomoći da lansirate svoj biznis na društvenim mrežama, proširite bazu korisnika i steknete dodatni profit.

Za početak, morate imati besprekoran vizuelni sadržaj

Društvene mreže su učinile mnogo više od same promene navika korisnika kada je u pitanju online kupovina, one su promenile način na koji ljudi posmatraju internet. Ovo se najviše odnosi na vizuelne sadržaje poput oglasa i boostovanih postova.

Besprekoran vizuelni sadržaj jedan je od faktora koji diktiraju uspeh kampanje i šalju važnu i jasnu poruku putem oglašavanja na društvenim mrežama. Ako je sadržaj oglasa dobro dizajniran i esteski privlačan, povećavate šanse da se korisnik zainteresuje i dodatno informiše o uslugama i proizvodima koje vaša kompanija nudi.

Upravo iz tog razloga važno je da oglas bude kreativan i besprekoran od početka do kraja, a to znači da se svaki njegov segment mora podudarati – od izgleda, preko poruke koju želite da pošaljete, do same stranice na koju vodi klikom. Kako bi sve bilo savršeno, savetujemo vam da angažujete profesionalnog dizajnera koji će na najbolji mogući način korisnicima društvenih mreža predstaviti vaš brend, poruku i proizvod. Ovo će doprineti boljem plasmanu vaših proizvoda ili usluga, kao i boljoj identifikaciji kupca sa vašim brendom.

kurir-660x446px--slika1.jpg
Foto: Promo

Iskoristite moć koju nosi #Hashtag

Hashtag je savršeno sredstvo da korisnici društvenih mreža pronađu relevantan i kvalitetan sadržaj na internetu. Takođe, on se može koristiti za izgradnju i širenje zajednice lojalnih fanova i ljubitelja brenda.

Najveća moć hashtaga nije samo laka implementacija već i činjenica da se isti hashtag može koristiti na nekoliko društvenih mreža. Ovaj trik omogućava bolju identifikaciju korisnika sa brendom i pruža priliku da jasno uporedite rezultate različitih kampanja na više društvenih mreža. Ujedno, korisnicima i fanovima pružate jedinstveno iskustvo bez obzira na to na kojoj vas platformi prate. Vodeći svetski brendovi već dugi niz godina koriste hashtag kao tehniku u plasiranju svojih proizvoda na društvenim mrežama. Na primer, američki proizvođač sportske opreme Nike uspešno je implementirao hashtagove #chooseyourwinter i #runfree u svoju kampanju na društvenim mrežama. Ovaj potez pomogao im je da prošire svoju bazu fanova na Facebooku i Instagramu, kreiraju „trending” hashtagove, a sve to je rezultovalo većom popularnošću brenda i ogromnim brojem šerovanih fotografija, uz minimalane troškove kampanje.

Jasno definišite svoju ciljnu grupu i plan

Oglašavanje na društvenim mrežama vam danas nudi neograničene mogućnosti kada je u pitanju targetiranje ciljne grupe. Tako vam je Facebook, na primer, omogućio da nalazite potencijalne kupce u zavisnosti od starosnog doba, visine prihoda, nivoa obrazovanja, hobija ili operativnog sistema koji na svom telefonu koriste. Pravilno podešavanje ciljne grupe uz kombinaciju navika potrošača (vreme aktivnosti, interesovanja i sl.) može dovesti do kreiranja profitabilne i uspešne online kampanje.

Takođe, kod targetiranja prave ciljne grupe ključno je razmišljati „van okvira”. Ukoliko je vaš proizvod skuplji i nije pristupačan svim društvenim slojevima, savetujemo vam da filtrirate svoju ciljnu grupu. Dobar trik je opcija targetiranja onih korisnika koji Facebook ili Instagram posećuju putem iOS operativnog sistema (s obzirom na to da se iPhone smatra telefonom koji koriste oni koji su platežno sposobniji). Podešavanjem ovog parametra povećavate šanse da vaš oglas bude plasiran pravim korisnicama i da brže nađe put do vašeg idealnog kupca.

kurir-660x446px--slika2.jpg
Foto: Promo

Pored svega, jako je važno da pre pokretanja kampanje na društvenim mrežama jasno definišete plan i ciljeve koje želite da postignete. Promocija stranice putem oglasa (like bannera) doneće vam povećanje broja fanova na Facebooku, dok će npr. „post engagement” strategija dovesti do većeg broja lajkova na samim objavama i veću interakciju korisnika.

Retargetiranje – tehnika koja često donosi najveći uspeh

Retargetiranje je jedna od najmoćnijih i najefikasnijih tehnika oglašavanja na društvenim mrežama, posebno na Facebooku i Instagramu.

Primera radi, ako postavite Facebook pixele ili određene kolačiće na sajt, kodom označavate svakog od korisnika koji je na neki način pokazao interesovanje za određen proizvod.

Kasnije, korišćenjem tih podataka i unošenjem dodatnih – poput liste klijenata, e-mail adresa i sl., pokrećete ozbiljan mehanizam oglašavanja na društvenim mrežama koji će pravovremeno podsećati fanove na proizvode za koje su bili zainteresovani.

Na ovaj način znatno ćete povećati vidljivost svog oglasa, kao i samu izloženost brenda, što će dovesti do veće prodaje i profitabilnije kampanje.

Takođe, Facebook vam nudi opciju targetiranja ljudi koji liče na vaše fanove, što dodatno širi ciljnu grupu i dovodi do još boljih rezultata.

Verujemo da smo vam ovim savetima pomogli da pokrenete ili unapredite svoju kampanju na društvenim mrežama, a ako sebe vidite u online marketingu, nemojte propustiti priliku da budete uspešni.

Steknite potrebno znanje i sertifikate koji će vam dati odličan temelj za dalji poslovni uspeh i individualno napredovanje i usavršavanje.

Upoznajte se sa IT smerovima koje nudi ITAcademy i obezbedite sebi sigurnu i uspešnu budućnost.

(Promo - tekst / Foto:Promo)