Evo koje rečenice morate da izbegavate prilikom pisanja mejla klijentu
Prvi utisak je često presudan kada upoznajete novog klijenta. Da li imate samopouzdanja, da li ste razmislili o tome šta ćete reći, kako ste se rukovali sa sagovornikom i da li ga gledate u oči – sve su to znaci koji pokazuju da li ste i koliko ste profesionalni.
Isto to se odnosi i na pisma koja šaljete elektronskom poštom. Ukoliko tek prvi put stupate u kontakt sa potencijalnim klijentom, prve rečenice koje budete napisali mogu snažno uticati na to da li ćete dobiti odgovor. Postoje pravila koja morate da sledite, ali i rečenične konstrukcije za koje je poznato da mogu izazvati negativne reakcije.
Kako bismo vam olakšali daćemo vam listu onih početnih fraza koje morate da izbegavate.
„Ja sam…”
Pre svega, primaocu vaše poruke je dovoljno samo da vidi ko šalje poruku i da sazna o kome se radi, da pročita vaše ime, prezime i firmu koju predstavljate.
Poznato je da ljudi generalno loše pamte imena, pa se samim tim savetuje da ih izbegavate. Izbacite ovu rečenicu i pređite odmah na poentu. Vaš sagovornik će sigurno znati da ceni to što ste konzicni i što želite da uštedite vreme i sebi i njemu tako što ćete odmah predstaviti svoju ponudu, odnosno postaviti pitanje.
„Da li ste znali…”
Priznajte, da vidite naslov u novinama koji ovako počinje, da li biste ga pročitali? Ovo je zastarela forma koja je do pre nekoliko godina korišćena u gotovo svim medijima i različitim vidovima komunikacije sa klijentima, odnosno korisnicima ili potrošačima.
Neka ton pisma bude ličniji, nemojte pisati mejlove koji zvuče kao pamfleti koji se dele na ulici. Personalizujte komunikaciju i ciljajte problem koji vaš sagovornik ima i za koji možete pouzdano da tvrdite da imate rešenje.
„Čestitam na…”
Ukoliko je vaš potencijalni klijent zaista imao neki poduhvat koji je značajan za njegov napredak, možete iskoristiti tu priliku da mu se javite. Ali ako pritom upotebite ovaj izlizani pristup, budite sigurni da će vaše čestitke ostati zatrpane među mnoštvom drugih sličnih mejlova.
Zato budite konkretni i ponudite svoju pomoć, odnosno usluge, koji mogu biti u skladu sa aktuelnom situacijom. Na primer, vaš mejl može zvučati ovako: „Upravo smo videli vest da ste potpisali ugovor sa velikom softverskom kompanijom. Sjajno, oni su i naš partner, pa će vam naš program za analitiku sigurno biti od koristi prilikom kreiranja mesečnih izveštaja.”
Povežite se sa temom, iskoristite šansu i provucite svoje usluge kroz poruku. Budite mudri.
„Razmišljao sam…”
Ovakav početak rečenice već oduzima poverenje koje je neko možda stekao u vas.
To što saopštavate da ste razmišljali nikome ne uliva sigurnost u to da zapravo znate šta radite. Konstrukcije poput ove ne smetaju privatnoj komunikaciji sa prijateljima i bliskim ljudima. Međutim, kada se obraćate klijentima, morate biti daleko sigurniji i konkretniji i odmah preći na stvar, od početka nudeći rešenje.
Prirodno je da ste razmišljali o nekoj temi, ali vaš sagovornik ne mora da zna kako su tekle vaše misli pre nego što ste stupili u kontakt s njim.
Nije jednostavno sročiti mejl koji će vaš potencijalni klijent prvo videti, a potom i pročitati kao jednu od više desetina drugih poruka koje mu stignu u toku dana. Zato je važno da ne upadnete u neku od komunikacionih zamki koje vas mogu koštati posla.
Ovo je važna lekcija za sve agente prodaje kojima plata zavisi od broja ostvarenih prodaja, odnosno od sklopljenih ugovora. Istražujte, čitajte, ali pre svega, obučite se za bavljenje ovim poslom, jer su izazovi veliki, a odgovornost još veća. Upišite obuku u domenu prodaje i steknite sva neophodna znanja koja će vas dovesti do prvog angažmana.
( Promo tekst - Foto: Promo )
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana