Evo kako funkcioniše algoritam Instagrama
Algoritam Instagrama je donedavno bio vrlo misteriozan za oglašivače. Na koji način funkcioniše, na osnovu čega raspoređuje sadržaje i koje parametre prati kako bi plasirao vizuelne prikaze konkretnoj ciljnoj grupi? Testirajući različite kampanje i isprobavajući drugačije pristupe, mnogi su bezuspešno pokušavali da to ustanove.
Konačno je ova velika mreža odlučila je da otkrije tajnu. Način na koji funkcioniše njihov algoritam predstavljen je ljudima kroz opsežno predavanje (koje možete pronaći na sajtu Techcrunch), brojne primere i zanimljive činjenice koje do sada verovatno niste znali.
Kako je sve veći broj brendova koji na našim prostorima upravo ovim kanalom pokušavaju da dođu do ciljne grupe, odlučili smo da izvučemo najvažnije parametre. Oni će vam biti značajni za formiranje plana komunikacije i strategije nastupa.
Osnovni faktori
Parametri koji određuju šta ćete i u kom trenutku videti na svom nalogu na Instagramu mogu se podeliti u tri osnovne grupe.
1. Interesovanje korisnika je osnovni faktor koji algoritam beleži. U zavisnosti od toga šta ste pregledali, lajkovali i za šta ste pokazali najveće interesovanje, biće vam prezentovani novi sadržaji za koje je procenjeno da će izazvati vašu pažnju.
2. Vreme, tajming, objave takođe je važan, jer, čak i pored toga što je Instagram ukinuo hronološko ređanje sadržaja, njegov softver još uvek više ceni skorije objave od onih koji stoje nedelju dana i više.
3. Odnosi korisnika su podjednako bitni kao i njihova interesovanja, jer će vam objave osoba sa kojima ste najbliskiji, najčešće komunicirate i koje najčešće pratite, biti uvek na vrhu liste objava.
Sekundarni faktori
Pored ovih osnovnih parametara koje algoritam prati i u skladu sa njima formira raspored objava koje ćete videti, postoje i druge finese. Iako ih možda ne primećujete, one su nekada od ključnog značaja za to šta će vam se prikazati.
1. Učestalost otvaranja aplikacije takođe utiče na to koliko često će se osvežavati sadržaji.
2. Ljudi koje pratite, odnosno njihov broj može biti presudan za to koliko ćete objava videti od kog autora. Nekada će neki ljudi koje ne lajkujete previše često „snositi posledice” zbog učestalih objava nekih drugih korisnika.
3. Vreme koje provedete u aplikaciji takođe utiče na raspored, jer ukoliko ulazite na po minut ili dva, onda će vam biti prikazane samo najvažnije objave, odnosno one za koje Instagram proceni da su vam značajne.
Mitovi o Instagramu
Budući da su mnogi pokušavali da shvate ovaj algoritam, u međuvremenu se pojavio izuzetno veliki broj teorija koje pokušavaju da ustanove kako on tačno funkcioniše. U okviru pomenutog predavanja, ljudi koji stoje iza razvoja ove aplikacije su pokušali da razbiju neke od mitova.
Prema njihovim rečima, nije tačno da Instagram krije sadržaje od korisnika, već je moguće videti apsolutno sve objave ukoliko se dovoljno vremena provede u samoj aplikaciji. Takođe, ova mreža ne daje prednost ni vizuelnim prikazima, ni video-sadržajima već samo onim objavama za koje proceni da ih korisnici najviše vole i prate.
Još jedan od mitova jeste da prednost uvek imaju oni korisnici koji koriste više opcija unutar aplikacije. Međutim, i na taj mit se može odgovoriti na isti način kao i na prethodni – interesovanja i odnosi sa ostalim korisnicima su jedino što je presudno za odabir sadržaja koji će vam se prikazati.
Naučite kako
Da biste mogli da kreirate marketinšku strategiju i nastup na društvenim mrežama i konkretno na Instagramu, morate poznavati osnove digitalnog oglašavanja i tehnika koje će vam biti neophodne za rad. Nećete moći da da ih savladate na kratkim kursevima ili obukama od po nekoliko meseci, već za to morate da izdvojite barem jednu godinu uz kvalitetne mentore koji će vam dati najbolje savete.
Upišite obuku za internet-marketing i počnite da radite na sledećem koraku u vašoj karijeri.
(Promo tekst - Foto: Promo)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore