Kompanije koje dosledno dobijaju ciljane korisnike zahvaljujući svom prisustvu na internetu znaju šta je dobra SEO strategija. S druge strane, mnogi i dalje prave osnovne greške u optimizaciji pretraživača.

Osnovni zahtevi optimizacije pretraživača ostaju isti. Potrebna je konzistentna pažnja i odgovarajuća strategija za generisanje saobraćaja, ali vam ne treba doktorat iz oblasti računarstva ili marketinga da biste ovladali SEO veštinama.

„Preduzeća ne bi trebalo da bacaju novac na loše SEO kampanje i angažuju SEO stručnjake koji ponavljaju iste greške. Takve greške skupo koštaju kompaniju“, kaže Ejn Dang iz kompanije „Inbaund lo marketing” („Inbound Law Marketing“). Ona ukazuje na greške koje bi trebalo da izbegavate, a tu su i studije slučaja koje jasnije prikazuju svaki od primera.

1. Korišćenje generičkih ključnih reči za svaku stranicu

Većina preduzeća razume osnovnu potrebu da se razvije lista ključnih reči za koje žele da se rangiraju. Ali ono što mnogi često pogrešno rade jeste optimizacija svake stranice za generičke fraze.

Umesto da pokušate da „nagurate“ 10 ili 12 ključnih fraza na jednoj stranici, Ejn Dang ističe da ćete imati mnogo bolje rezultate kada optimizujete svaku stranicu na vašem sajtu za jednu ili najviše dve ključne reči.

Ovo znači da stranice treba da budu specifične, ciljane i profesionalno napisane. Ovaj pristup takođe vam omogućava da kreirate logičku arhitekturu web stranica, koju će vaša publika, kao i pretraživači, ceniti.

Studija slučaja – Porodična advokatska firma koja se fokusira na slučajeve razvoda u gradu Kalgariju u Kanadi trebalo bi da optimizuje jednu stranicu za „advokate za razvode u Kalgariju" umesto da pokušavaju da optimizuju svaku stranicu za reči „zakon", „advokatska firma" i „razvod". Reč „razvod" će privući nepotreban promet koji jednostavno neće dovesti do konverzija.

pexelsphoto270637.jpg
Promo 

Pretraživači koji traže informacije kao što su „statistike o razvodu u Kanadi" ili „savetovanje o razvodu" neće naručiti usluge od vas, tako da vam je bolje da ciljate više na svoje potencijalne kupce.

2. Prekomerna upotreba stručnih termina

Nemojte da budete onaj koga svi izbegavaju na zabavi jer preterano koristi stručni jezik koji samo on ili ona razume. Shvatite da ono što zvuči normalno vama i vašem timu verovatno ne zvuči poznato vašim kupcima.

Kako će upotreba razumljivog jezika poboljšati SEO? Ne zaboravite da uspeh vaše SEO strategije zavisi, po svojoj prirodi, od toga da li se podudarate sa onim što vaši idealni korisnici kucaju u Guglu, Bingu i drugim pretraživačima. Ako ne koristite prave ključne reči, kako možete da odgovarate na ono što vaši kupci traže?

Dakle, kada odaberete svoje ključne reči, prodiskutujte o njima sa ostalima iz tima kako bi i oni dali svoj doprinos. Koristite alatke za planiranje ključnih reči u Google AdWordsu. Zatim upotrebite i Ubersuggest, koji koristi Google Suggest za prikazivanje upita koje su ljudi pretraživali u prošlosti.

Google Trends je još jedan koristan alat za upoznavanje sa ponašanjem vaših kupaca tokom određenog perioda. Preko njega ćete saznati šta oni traže onlajn i koje vrste ključnih reči koriste.

Studija slučaja – Recimo da vodite banku u Ontariju, koja je specijalizovana za stambene kredite za kupce koji kupuju svoju prvu nekretninu. Mnogi vaši klijenti neće imati nikakvo prethodno iskustvo u lovu na kredite, pa će, samim tim, previše komplikovan jezik biti katastrofalna greška.

Umesto da govorite u bankarskim terminima kao što su „podesive stope" ili „kombinovani krediti", usredsredite se na ključne reči kao što su „stambeni krediti u Ontariju", „najbolji stambeni krediti za kupce koji prvi put kupuju" ili slično. Ako je potrebno, objasnite što više tehničkih termina u odvojenom pojmovniku na web stranici, ali ih nemojte stavljati u ključne reči.

3. Optimizacija za pretraživače – ne za kupce

Pišite svoje sadržaje za prave ljude, a ne za pretraživače, savetuje Ejn Dang. Prema opštim smernicama za SEO dobro napisan, relevantan originalan ciljani sadržaj dobro će vas pozicionirati i dovesti do željenih konverzija. Zašto? Zbog toga što optimizovanje isključivo za pretraživače može da privuče saobraćaj, ali šta će posetioci uraditi kada dođu na vaš web sajt?

Osim ako nemate angažovan sadržaj koji ugađa korisničkim željama i potrebama, nikada neće doći do konverzija. Oni će jednostavno napustiti vaš web sajt. Obavezno razmišljajte kao kupac kada pišete svoje sadržaje. Razmislite o tome šta traže i koje informacije su im potrebne. Da li vaša stranica odgovara klijentima na ključna pitanja ili probleme?

Studija slučaja – Mala računovodstvena firma u Kaliforniji želi da poveća svoju vidljivost na internetu tokom poreske sezone. Šta bi klijent upisao u pretragu prilikom traženja usluge na Guglu? „Kako da izračunam/platim svoj porez", „poreski računovođa u Kaliforniji", „najbolja poreska firma u Kaliforniji"?

Uključivanjem odgovora na ova pitanja dobićete značajan saobraćaj na vašem web sajtu, ako se dobro rangirate za ove ključne reči i imate stranicu koja je posvećena poreskim obveznicima.

Firma takođe želi da poveća konverzije, a ne samo saobraćaj. Prema tome, ova stranica bi trebalo da detaljno opisuje kako bi kompanija pomogla korisnicima da uštede novac, kao i da sadrži informacije o svojim računovođama i ocene koje su dobili od prethodnih klijenata. Ovako biste dobili i kredibilitet i povećali nivo poverenja.

Kako je SEO sve važniji za sve vrste kompanija, tako se povećava i potreba za dobrim stručnjacima za optimizaciju pretraživača. Ako želite da postanete jedan od njih, sve veštine i znanja za obavljanje ovog posla možete da steknete na specijalizovanim obukama koje su dostupne i kod nas. Više o obuci možete da saznate na ovom linku.

(Prmo - tekst / Foto:Promo)