Evo kako ljudske resurse vode Google i Amazon
Zadovoljni zaposleni. Kako bi se ostvarili zadovoljstvo radnika i izgradila jaka kulture preduzeća, sektor ljudskih resursa (HR) ostaje neosporni predvodnik u stvaranju dobrih odnosa među zaposlenima.
Ovaj sektor ima zadatak da sluša zahteve članova tima i reaguje na njih, dok istovremeno razvija nove sisteme koji će raditi na unapređenju okruženja i uslova rada (ali i života) za sve zaposlene.
To nije mali poduhvat. Ako ste odgovorni za bilo koji aspekt HR-a u vašem poslu, jedan način da postavite svoju kompaniju kao atraktivnog lidera u konkurentnom radnom okruženju jeste da stalno budete u toku sa novim trendovima u zapošljavanju i odnosu prema zaposlenima.
Predstavljamo vam tri trenda na koje, prema mišljenju Džona Forknela, generalnog menadžera kompanije Atlas biznis solušns (Atlas Business Solutions), treba obratiti pažnju.
1. Brži procesi
Živimo u svetu u kome potrošači očekuju zadovoljstvo istog časa kad ga zatraže. Pametni telefoni vam omogućavaju da poručite bilo koju vrstu hrana i bez potrebe da okrenete telefon i razgovarate sa predstavnikom iz restorana. Možete da kupite najnovije generacije sijalica na Amazonu, a na nekim tržištima, one će vam čak biti isporučene dronovima do vašeg praga.
Život je danas brz, i to je sve zahvaljujući tehnologiji. Ista očekivanja i zahtevi na tržištu sada se postavljaju i u HR industriji. Prošli su dani, kako ističe Forknel, kada su zaposleni mogli strpljivo da čekaju informacije o svojim poslovima, kao što su njihov radni raspored ili dobrobiti i opcije.
Danas sve više sektora za ljudske resurse uvodi tehnologiju koja će omogućiti zaposlenima brz i efikasan pristup njihovim informacijama vezanim za posao.
2. Analitika zaposlenih
Tehnički giganti usvojili su novu HR strategiju. Google to naziva „People Analitics“ (analiza ljudi); Amazon to naziva „Connections“ (veze).
Evo o čemu se radi: redovno tražite povratne informacije od svojih zaposlenih kako biste mogli da prikupljate podatke koji će vam omogućiti dublje razumevanje njihovih potreba i osećanja u vezi s poslom.
U Googleu, HR tim pod imenom People Operations Team radi ankete kako bi prikupili kvalitativne i kvantitativne povratne informacije, a zatim ih koriste za uspostavljanje novih inicijativa.
Tako je, na primer, projekat „Oxygen“ pokazao da brojni zaposleni u Googleu smatraju da su menadžeri nepotrebni ili da su „nužno zlo“. Nije nepoznata činjenica da milenijalci, a pogotovo programeri i kreativci iz svih oblasti koji rade u IT industriji (koja se smatra najnaprednijom u svakom pogledu, pa tako i u pogledu uslova za rad) ne vole tradicionalno korporacijsko ustrojstvo. Zbog toga su mnoge tehnološke kompanije, a ne samo Google, odlučile da pronađu druge metode organizacije u kojima neće biti striktnih menadžerskih uloga.
Kompanija Amazon je odlučila da svoje analize sprovodi nešto drugačije. Naime, svaki zaposleni mora da odgovori na pitanje pre početka rada svakog dana. Upiti mogu da variraju od toga da ocene čistoću toaleta, do davanja mišljenja o direktnim nadređenima.
Poenta je da sve više HR menadžera vidi konkretnu korist od upotrebe anonimnih istraživačkih alata za prikupljanje informacija od svojih zaposlenih. Ovi podaci omogućavaju HR sektorima da razvijaju nove inicijative, koje podstiču poboljšanje kulture preduzeća.
3. Zaposleni postaju zagovornici brendova
Potrošači više nisu jedini koji imaju mogućnost da se „čuju“ po pitanju brendova. Zaposleni imaju isto toliko važan glas, ali mnogi zaposleni biraju da ga ne koriste kada govore o svojoj kompaniji.
Danas sve više poslodavaca traži od svojih zaposlenih da dele kompanijski sadržaj, razgovaraju o kompaniji i zagovaraju brendove. Ova strategija nije laka za sprovođenje, jer nije svaki radnik spreman da iskoristi svoj glas za dobrobit kompanije.
Za HR sektore, to znači da morate da pozovete članove svoga tima i da ih navedete da na prirodan način postanu ambasadori brenda i dele kompanijske sadržaje, ne zato što moraju, već zato što to žele. Navedite da saosećaju sa brendom, to jest da se na neki način poistovećuju i misle: ja sam moja kompanija.
Ovo naravno nije lako, ali nije ni nemoguće ukoliko postoji atmosfera koja omogućuje zaposlenima da se osećaju kao deo brenda. Jedan od načina da postignete takvu atmosferu i osećanje kod zaposlenih jeste da, primera radi, svojim zaposlenima date mogućnost da prvi isprobaju i dobiju vaše nove proizvode.
Starbaks (Starbucks) to radi uspešno, omogućavajući zaposlenima da probaju nove napitke i daju svoje mišljenje pre nego što napitke predstave javnosti. Na ovaj način dajete zaposlenima na značaju. Oni će se osećati posebnim kada je u pitanju povezanost sa vašim brendom, jer imaju priliku da ga probaju pre svih. A to je svakako nešto o čemu će rado i da pričaju s prijateljima i da pišu na društvenim medijima.
Prepoznaćete trajne trendove kada ih vidite
Takvi trendovi su popularni, ali što je još važnije, oni su dugotrajni jer imaju smisla – za vaše poslovanje i za članove vašeg tima. Ako volite istraživanja, psihologiju i analize i smatrate da ćete uživati u radu sa ljudima i stvaranju jakih profesionalaca, onda su ljudski resursi smer za vas. Više o školovanju za ovu karijeru možete da saznate na školi za HR menadžere.
(Promo tekst - Foto: Promo)
"DO 31. MARTA GRAĐANI ĆE VIDETI NAJŽEŠĆU BORBU PROTIV KORUPCIJE U POSLEDNJIH 24 GODINE" Vučić: Biće posebni mehanizmi, velike promene u narednih 100 dana