Najveća psihološka prepreka sa kojom se suočavaju svi koji svoje ideje žele da pretoče u sopstvene biznise jeste strah od neuspeha. I taj strah je donekle opravdan jer, prema statistikama, devet od deset startapova propadne u roku od samo nekoliko godina od pokretanja. Problem ranog finansiranja preduzetničkih projekata je očigledan i mnoge dobre ideje ostanu nerealizovane, jer preduzetnici često ne budu dovoljno hrabri da se bez novčane potpore upuste u tržišnu borbu.

Ako i vi razmišljate da postanete preduzetnici i imate dobre ideje, ali vas takođe brine to što nemate dovoljno novca, znajte da isto tako postoje mnogi ljudi koji su krenuli od nule i bez bilo čije pomoći stvorili neverovatno uspešne kompanije. Ponekad novac nije ono što odlučuje da li će neki posao biti uspešan ili ne, već doza hrabrosti, a pre svega znanja. Mnogi iskusni preduzetnici tvrde da je za uspešan preduzetnički start bolje kada nemate čvrstu finansijsku potporu, jer ste tada primorani da se borite da prodajete svoje usluge i proizvode i pre nego što ih zaista stvorite.

Pravi trenutak se ne čeka već ga sam napraviš

Entoni Birn je pokrenuo Product2Market, firmu za pronalaženje zainteresovanih klijenata u veoma lošem periodu za poslovanje, jer su efekti Svetske ekonomske krize od pre deset godina i dalje bili prisutni. Da bi uštedeo, Birn je kancelarije opremio jeftino kupujući sredstva za rad od kompanija u likvidaciji. Kada se desio prelomni trenutak u poslovanju, sastanak sa moćnim Microsoftom, Birn je morao da se posluži prevarom: doveo je rođake i prijatelje zaposlenih kako bi ljudi iz najveće softverske kompanije uvideli da Product2Market ima dovoljno radne snage da iznese ugovoren posao. I upalilo je – posao je ugovoren, a Birn i Product2Market danas imaju preko sto zaposlenih i rade sa gigantima kao što su Twitter i Zendesk.

Nikad ne odustaj od svojih poslovnih snova

Džejson Bokman je želeo da pokrene biznis sa prodajom krofni, ali ne da otvori samo kiosk ili prodavnicu, već da svoje krofne smesti u jedan širi koncept – gosti ne bi bili samo oni koji bi da uživaju u ukusu krofni, već ljudi koji dele slična interesovanja u životu – dolazili bi u prodavnicu da gledaju crtane filmove, sportske prenose i slično. Međutim, niko od 13 finansijera nije prihvatio Bokmanovu ideju, ali ga to nije obeshrabrilo. Kako su se u Sent Luisu održavali turniri u igri koja liči na našu igru tapke, na kojima se okupljalo po nekoliko stotina ljudi, Bokman je dolazio i prodavao krofne učesnicima po veoma niskoj ceni da bi testirao tržište. Nakon samo šest događaja, svi su bili oduševljeni krofnama i Bokman je putem Kickstartera dobio je donaciju u vrednosti od 20 000 dolara da pokrene biznis iz svojih snova. Danas Strange Donuts posluje na nekoliko lokacija u Sjedinjenim Američkim Državama i Meksiku.

Kad je najteže, rađaju se najbolje ideje

Džen Lu je imala dugove od 60 000 dolara u trenutku kad je pokrenula modni brend Showpo. Roditeljima je rekla da radi regularno „od pet do devet” posao u jednoj kompaniji i obećala im ne samo da će vratiti dugove, već i da će im otplatiti kredit za kuću i kupiti automobil. Nakon osamnaest meseci, kada je njena kompanija već postala dobrostojeća i poznata, rekla im je istinu o poslu i održala obećanje. Džen Lu je danas postala veoma uspešna žena u svetu modnog biznisa, a njena kompanija Showpo ostvaruje prihode od 30 miliona dolara na godišnjem nivou.

Sam svoj gazda, ali stvarno

Kristina Stembel je svoju preduzetničku priču u vezi sa dostavom cveća započinjala ustajanjem u tri ujutru. Sav posao je radila sama, od sađenja i branja cveća u bašti do aranžiranja i slanja putem kurirske službe. Da bi privukla mušterije, slala je kafaterijama specijalno pripremljene besplatne bukete, na kojima se nalazilo njenih pedeset vizitkarata. Svake nedelje bi odlazila u kafeterije da prebroji koliko je još vizitkarata ostalo u kojoj kafeteriji i tako je dobijala informacije na koja mesta dolazi veći broj njenih potencijalnih mušterija, pa je njima slala više buketa. Nakon samo godinu dana Krstinin startap Farmgirl Flower je postao jedan od najvećih servisa za dostavu cveću na celoj teritoriji San Franciska.

kurir--slika-2.jpg
Foto: Promo

Kako da i vi uspešno realizujete svoju poslovnu ideju?

Ako vas inspirišu ovakve priče ili biste želeli da i vi dođete do ovakvih ideja i uspešno ih realizujete, u najvećem broju slučajeva je potrebno da steknete dosta znanja. BusinessAcademy je obrazovna ustanova u kojoj za godinu dana možete steći znanje i otkriti sve tajne uspešnih preduzetničkih poslova. Pored toga što ćete naučiti šta je preduzetništvo, na BusinessAcademy možete proći obuku za sve druge delatnosti biznisa i postati dobro plaćeni stručnjak u oblastima kao što su upravljanje ljudskim resursima, finansijski menadžment, menadžment prodaje, menadžment projekata i mnoge druge.

Posetite sajt www.biznis-akademija.com i saznajte više.

(Promo - tekst / Foto: Promo)