IMIDŽ PRE SVEGA: 5 stvari zbog kojih je lično brendiranje važno za svakog preduzetnika i stručnjaka
Stvaranje ličnog brenda je važno ako želite da postanete uspešan preduzetnik.
Zapravo, kada je reč o zaista inovativnim preduzetnicima ili stručnjacima u određenoj industriji, posedovanje ličnog onlajn brenda je od suštinskog značaja za poslovnu strategiju.
Istraživanje je to potvrdilo.
Kompanija „Kredible“ je otkrila da je 52 odsto ispitanih preduzetnika izjavilo da su izgubili posao zbog informacija o njima koje su klijenti pronašli ili nisu pronašli na internetu. To je alarmantno, jer preduzetnici i osnivači kompanija ne mogu da priušte sebi da potencijalni kupci dolaze do pogrešnih informacija. Nepostojanje nikakvih informacija može biti isto tako problematično.
Takve greške su nedopustive ne samo zbog vaših klijenata već i zbog stručnjaka koji žele da vas putem interneta provere kao potencijalnog poslodavca.
Prema istraživanju Džob vajta (Jobvitea) o zaposlenima, 95 posto anketiranih smatra da konkurentan lični brend predstavlja osnovnu razliku koja pomaže u privlačenju najboljih kandidata.
I dalje niste uvereni? Evo spiska razloga zbog kojih preduzetnici (ali i mnogi drugi stručnjaci) treba da se usredsrede na lično brendiranje.
1. Sve je u imidžu
Iako brojni HR menadžeri insistiraju na uklanjanju fotografija i imena iz biografija i CV-jevaa koji se koriste u procesu zapošljavanja ili nabavkama, kako bi se smanjila mogućnost rasne i rodne pristrasnosti, ljudi koriste fotografije i vizuelno brendiranje i iz pozitivnih razloga.
Jedna od tih pozitivnih strana je i ta što stručnjaci koji vas analiziraju mogu da saznaju mnoge informacije na osnovu vizuelnog onlajn identiteta vašeg brenda. Kler Ban, izvršna direktorka kompanije „Online Profil Pros“, ističe: „Eksperti procenjuju da je potrebno manje od desetine sekunde da neko stekne utisak o vama samo na osnovu fotografije. Oni se neće truditi da čitaju vaš profil, niti da dublje kopaju ako je početni utisak negativan".
2. Lično brendiranje je sadržaj koji kontrolišete
Mnogi od nas imaju neku vrstu sadržaja – bilo da se radi o fotografijama ili o postovima na Fejsbuku – koje ne bismo voleli da klijenti, potencijalni kandidati za posao, poslovni partneri ili saradnici vide kada pretražuju naše ime na Guglu.
„Ranije sam bio žrtva onlajn klevete i morao sam da se bavim negativnim imidžom koji se širio o meni. Toliko onlajn sveta je izvan naše kontrole; tako da je važno da preplavite internet sa što više pozitivnog sadržaja“, kaže Endru Medal, marketinški stručnjak i osnivač digitalne agencije „Agent Beta“.
Zato je aktivna strategija brendiranja ključni deo kontrole vašeg onlajn imidža. „Saznao sam da ako ne pišem svoju priču, neko drugi će to uraditi, a to će retko kada biti priča koju želim da podelim“, ističe Medal.
Što više sadržaja stavljate na internet, to će vam bolje omogućiti da do javnosti dolazi pozitivna slika o vama, odnosno sadržaj koji vi kontrolišete, a ne nešto što neko drugi govori o vama.
Osim toga, kada ljudi pretražuju vaše ime ili teme povezane sa vašim radom i pronalaze kvalitetan sadržaj, mnogo je verovatnije da će vam se obratiti kao stručnjaku.
Kler Ban ističe: „Uvek je plus kada neko nađe sadržaj koji pokazuje vašu ekspertizu, interesovanja i sposobnosti. Ako neko pronađe blog, odličan post i slične stvari koje pokazuju da ste efikasan komunikator, mnogo je verovatnije da će vas dalje razmotriti kao poslodavca, saradnika ili osobu čije usluge i prozvode žele da koriste."
3. Napravite svoj profilno-centrični svet
Ban nadalje ističe: „Ljudi su nekad imali jedan ili dva onlajn profila, ali ovih dana je prosek bliži broju devet, ako uključite profile za ‘dejting’, odnosno za upoznavanje sa potencijalnim ljubavnim partnerima. Ima mnogo više onih koji će da istražuju o vama."
Sa toliko profila na društvenim medijima, važno je da pažljivo izaberete i upravljate onim što će ljudi videti. Nedavno je kompaniju LinkedIn preuzeo Microsoft, što je samo još jedan znak da profesionalni svet prepoznaje važnost društvenih medija.
4. Marketing putem uticajnih ličnosti utiče na sponzorisani sadržaj
Vrsta marketinga koja je postala veoma zastupljena zahvaljujući popularnosti sadržaja na platformama kao što su Jutjub i Instagram, takozvani „influenser marketing“, odnosno marketing preko uticajnih ličnosti, stvorio je mnoštvo brendova koji koriste popularne profile kako bi promovisali svoj proizvod.
Gotovo svaku platformu bombarduje veliki broj tih „influensera“ koji pokušavaju suptilno da plasiraju proizvode, a da njihov nastup pri tome ne izgleda kao klasična reklama.
Ipak, tolerancija potrošača za ovo ponašanje opada, a platforme kao što je Instagram, pa čak i vlada SAD razmišljaju o tome kako da kontrolišu ove suptilne oglase koji smanjuju prihode od oglašavanja i kojima se izbegavaju razni propisi o oglašavanju.
Ono što verovatno proizlazi kao rezultat jeste podsticaj za otvoreniji i iskreniji marketing sadržaja na ovim platformama. Ako ste preduzetnik koji pokušava da svoj proizvod ili uslugu predstavi potrošačima, verovatno je bolje da kreirate autentičan i iskren sponzorisani sadržaj koji takođe daje povratne podatke u performansama oglasa.
Oslanjanje na „influensera" koji će s vremena na vreme da pomene koliko mu/joj se dopada vaš proizvod, u najboljem slučaju, vrlo je nepredvidljivo, a često i opasno.
5. Shvatite da je za izgradnju brenda potrebno vreme
Bez obzira na to da li ste već razmišljali o upravljanju vašim ličnim brendom ili tek počinjete da o tome ozbiljno razmišljate, činjenica je da taj problem ne možete da rešite preko noći. Naravno da možete da uredite svoj profil na LinkedInu, izbrišete neprijatne slike sa Instagrama ili neke od vaših profila postavite kao privatne, ali to je samo mali deo ukupnog procesa brendiranja.
Efikasno lično brendiranje može da vam pomogne u izgradnji novih odnosa, a primetićete da se s vremenom pozitivan uticaj prenosi i na vaše poslove. Može vam pomoći da izgradite zajednicu, uspostavite sebe kao autoritet i na kraju da zaradite više novca.
Ako razmišljate o tome da postanete preduzetnik, važno je da uz stručna znanja o tome kako se gradi nova firma i brend, steknete i znanja o tome kako se gradi lični brend. Ta znanja možete da steknete na edukativnim programima posvećenim preduzetnicima, a više o njima možete da saznate na ovom linku.
Tag; preduzetništvo, lični brend, kompanija, startup, edukacija
(Promo - tekst / Foto: Promo)
"OVO JE SAMO POČETAK OSTAVKI" Vučić: Težak psihološki udarac za zemlju, mi 14 ljudi ne možemo da vratimo, VAŽNO JE DA USLEDI KAZNA