REČ STRUČNJAKA: Evo koja četiri trenda bi dizajneri voleli da vide sledeće godine
Kako se bliži kraj godine, tako sve veći broj profesionalaca ima potrebu da se osvrne i vidi šta se to promenilo u struci u prethodnih 12 meseci. U skladu sa tim, mnogi se pitaju šta se može očekivati u narednom periodu. To se odnosi na sve poslove, pa samim tim i na kreativnu industriju i dizajnere koji rade na pozicijama u njoj.
Na različitim portalima bilo je dosta diskusija o tome šta se može očekivati u 2019. godini kada su u pitanju trendovi i promene na dizajnerskom polju. Nas je za ovu priliku interesovalo da saznamo šta je to što bi dizajneri zapravo voleli da vide, odnosno koje su to promene kojih su oni željni.
Imajući u vidu to da je ovde reč o kreativcima, ne iznenađuje činjenica da su se mnogi od njih već izjasnili o tome, pa evo šta su rekli.
Ekološka održivost
Sem Evans, planer u agenciji Tarner Dakvort, tvrdi da dizajn ima tu moć da oblikuje pejzaže i svet oko nas koji viđamo svakodnevno.
Međutim, on lično je nezadovoljan time kako njegove kolege ispunjavaju ovu misiju. Smatra da mnogi samo pričaju o održivosti i ekološkoj osvešćenosti, a na kraju dana, kada moraju ponuditi rešenja, drže se tradicionalnih formi i u komunikaciji ne prenose poruke koje bi podstakle ljude na promenu.
Kao prvi korak on predlaže redizajn svih plastičnih ambalaža i uvođenje novih materijala koji su bolje nastrojeni prema životnoj sredini.
Uključivanje u društvena pitanja
Kreativni direktor britanske marketinške agencije This Place osvrnuo se na prethodnu godinu kao prilično problematičnu u istoriji Velike Britanije.
Po njegovom mišljenju, godina koja sledi neće biti mnogo bolja, pa bi zato svi morali da se uključe u kreiranje pozitivne promene i osvešćivanje društva. Posao dizajnera u ovom pokretu bio bi da na vizuelni način pokažu kako je moguće napraviti praktična pakovanja hrane i rešiti problem gladi na ulicama.
Takođe, on predlaže i društvene mreže kao kanal komunikacije, na kome njegove kolege mogu promovisati iskrenost, otvorenost i realna vizuelna rešenja.
Saradnja među brendovima
Li Fašani, kreativni direktor agencije Teritori prodžekt, kaže kako bi voleo u narednoj godini da vidi bolju saradnju brendova, odnosno njihovo povezivanje u procesu kreiranja novih proizvoda, vizuelnih rešenja i komunikacije.
Po njegovom mišljenju, transparentnost koja se javlja u ovakvim procesima je nešto što ljudi cene. Smatra da oni znaju da će zahvaljujući uloženoj energiji i vremenu sigurno dobiti bolje iskustvo. Takođe, Li smatra da bi brendovi morali da počnu da uključuju i samu ciljnu grupu u razvijanje proizvoda.
Bolje razumevanje veštačke inteligencije
Bret Lavlejdi, osnivač Astro studija, smatra da je prethodna godina definitivno bila period veštačke inteligencije.
Ali isto tako, on veruje da je ovaj izraz korišćen nepravilno podjednako često kao i pravilno. Zato bi on želeo u narednoj godini da vidi kod kolega bolje razumevanje ove tehnologije, kao i uviđanje toga da nije sve oko nas veštačka inteligencija i da je nekada bolji izbor držati se tradicionalnih formi, koje često mogu da proizvedu najmodernija vizuelna rešenja.
Ne mešajte nove softvere sa veštačkom inteligencijom, samo zato što su bolji od starih.
Naučite kako
Svi ovi dizajneri imaju iza sebe ozbiljno iskustvo, koje im pomaže da jasnije vide svet u kome rade, kao i kolege sa kojima sarađuju. Za to vam je neophodno znanje i teorijska osnova, koju nećete steći na kratkom kursu od nekoliko meseci.
Posvetite barem jednu godinu učenju kako biste mogli da nastavite da se usavršavate kao profesionalni dizajner, a jednog dana i kao kreativni direktor.
Upišite obuku za dizajn i napravite prvi korak ka karijeri iz svojih snova.
(Promo - tekst / Foto: Promo)
"SRBIJU I NJEN RAZVOJ NE SMEMO DA ZAUSTAVIMO" Oglasio se Vučić i poslao snažnu poruku: "Daću sve od sebe u naredne dve godine..." (VIDEO)