Kupovati poklon muškarcu nikada nije jednostavno. Još je komplikovanije kada je poklon namenjen saradniku, kolegi ili poslovnom partneru.

Kraj godine je stigao. Slaviće se, svodiće se računi i biće mnogo poklona.

Korporativna kultura nalaže da nešto treba pokloniti i saradnicima, posebno ako ste preduzetnik koji tek osvaja tržište. I divno je ako na poklon dobijete nešto što vam je potrebno. Nažalost, skoro je sigurno da ćete dobijenom količinom rokovnika i hemijskih olovaka biti obezbeđeni za nekoliko narednih godina. A šta ćete vi poklanjati?

pexelsphoto372748.jpg
Promo 

Verovali ili ne, postoji i istraživanje na ovu temu.

Platforma GiftNow ima saradnju sa vodećim svetskim robnim kućama (Mejsiz, Niman Markus…) i funkcioniše vrlo jednostavno: vi odaberete poklon, platforma pošalje mejl onome kome je poklon namenjen i on može ili da ga prihvati ili da ga zameni za neki drugi, uz dodatni popust.

Pošto je sezona poklona u punom jeku, objavili su rezultate o prihvaćenim poklonima u prethodnoj godini, posebno onim namenjenim muškarcima.

Pre svega, čak 54% poklona je zamenjeno nekim drugim. Najviše su menjani slatkiši: bombonjere, čokolade, čak i žvake. Zašto? Jer ne znate ko šta voli, a ni da li uopšte jede slatkiše. Zatim, odeća (najviše košulje). Zato što su i muškarci podjednako izbirljivi kao i dame.

pexelsphoto45055.jpg
Promo 

Na kraju – sportska oprema. Ako ne znate da li se primalac poklona bavi sportom, kojim i koliko često, izaberite nešto drugo.

Sa druge strane, 37% poklona je sa zadovoljstvom prihvaćeno, bez izmene boje ili veličine. Primaoci poklona su se najviše obradovali kravatama, rukavicama i kozmetici. Visoke pozicije zauzimaju i čarape, bademantili, kape i šalovi, najviše zato što su svima potrebni, a skoro da je nemoguće da u potpunosti promašite veličinu.

tiewatchcufflinks.jpg
Promo 

Na nešto nižim pozicijama su knjige. Bilo da su to klasici, priručnici za uspeh, monografije ili foto-zapisi, primaoci će u njima uživati. Igla za kravatu, novčanik, držač za kartice… dokle god se držite klasičnog dizajna i boja, ne možete da pogrešite.

Da li je neophodno da nešto poklonite saradnicima?

Zapravo nije, ali to mnogo govori i o vama i o načinu na koji poslujete. Mali znak pažnje reći će više od bilo čega što biste sami izgovorili. Time što ste izabrali da nekoga obradujete govorite i da ste zahvalni na dosadašnjoj saradnji i da želite da nastavite da poslujete zajedno.

naslovnazaobjavu.jpg
Promo 

Pri tome, pokloni govore i o vašem poslovanju: ako postoje sredstva da nagradite i svoje zaposlene i da izaberete poklone za one koji nisu integralni deo vaše kompanije, indirektno poručujete da ste na putu uspeha i ne zaboravljate gde ste (i sa kim) sve to započeli.

Preduzetništvo jeste stresno, ali su i nagrade nekada krupnije nego u korporacijama. Pre svega, zato što ste sve stvorili sami, sve odluke su vaše i ne morate bilo kome da odgovarate. Ako zaista načinite uspeh kao preduzetnik, onda poznajete i poslovni bonton. A on kaže da svi vole poklone. Poklanjajte mudro i budite sigurni da će vam se višestruko vratiti.

(Promo - tekst / Foto: Promo)