Bez obzira na to da li vodite veliku kompaniju ili mali porodični biznis, da biste prodavali svoje usluge i proizvode, danas je potrebno da imate sajt. Međutim, ni to više nije dovoljno. Potrebno je da potencijalni klijenti tom sajtu pristupaju podjednako kvalitetno sa bilo kog uređaja. Drugim rečima, morate imati responsive web sajt.

Šta je responsive web sajt?

Responsive web design znači da potencijalni kupci mogu bez poteškoća da pristupaju vašem sajtu i da ga pregledaju sa bilo kog uređaja: računara, mobilnog telefona, tableta. Prilikom pregledanja responsive sajta korisnici nemaju problem sa zumiranjem, skrolovanjem ili pretraživanjem. Jednostavno, sajt je upotrebljiv bez obzira na to da li mu pristupate preko malog ekrana pametnog telefona ili ogromnog desktopa svog kućnog računara. Ovo je veoma važno kada želite da preko sajta prodajete svoje proizvode ili usluge. A u 21. veku to svi žele.

Responsive web sajt unapređuje vaš biznis na više načina

Više potencijalnih mušterija

Za razliku od pre samo nekoliko godina kada se sajtovima pristupalo uglavnom preko računara, danas većina ljudi pretražuje internet putem pametnih telefona. Zapravo, istraživanja pokazuju da:

  • preko 60% online pretraga danas dolazi sa mobilnih telefona.

Svi ti ljudi su vaše potencijalne mušterije i responsive web sajt znači da ćete biti u njihovom vidnom polju.

I ne samo to, ukoliko prodajete svoje proizvode online, dobro je da znate da je kupovina preko mobilnog telefona u značajnom porastu. Da bi vaše buduće mušterije mogle nešto da kupe sa vašeg sajta na taj način, potrebno je pre svega da mogu da mu pristupe preko svojih smart telefona.

Bolja vidljivost vašeg biznisa

Jedan od važnih faktora pri rangiranju sajtova u Google pretrazi, odnosno ono što odlučuje da li će vaš sajt izaći među prvima jeste da li ima responsive design. Sajt mora da se jednako dobro vidi na svim uređajima sa kojih mu se pristupa, a posebno sa mobilnih telefona. Dakle, da bi vaš sajt bio u samom vrhu kada neko ukuca neku reč koja je u vezi sa vašim proizvodom ili uslugom, jedan od prvih preduslova je da je on podešen za pristup preko mobilnih telefona.

Vaš sajt je vaš izlog, pozicija na Googleu je mesto gde se taj izlog nalazi (da li je u predgrađu u koje zalazi samo onaj ko mora ili je u centru grada gde vrvi od ljudi). Ukoliko želite da vaš posao uspe, postarajte se da vaš izlog mogu da vide svi i da je lepo sređen.

Konkurencija vam neće otimati mušterije

Jedan od najvažnijih uslova uspešnog biznisa je da budete ispred svoje konkurencije.

Responsive web sajt će vam pomoći da zadržite svoje mušterije i budete jedan korak ispred svojih konkurenata.

Istraživanja govore da je:

  • 67% korisnika mobilnih telefona izjavilo da će verovatnije kupiti proizvod ili uslugu ako su posetili sajt koji je mobile-friendly;
  • 61% korisnika izjavilo da, ukoliko nisu odmah našli šta su tražili na sajtu, potražili su to na sajtu konkurenta;
  • 52% korisnika reklo da ih je loše iskustvo sa sajtom odbilo od saradnje sa kompanijom čiji je sajt.

Ukoliko je potencijalnim kupcima teško da pretražuju vaš sajt, neće moći da vide proizvode koje traže i postaće frustrirani. I nemojte se zavaravati da će oni preći sa mobilnog na desktop kako bi ponovo pogledali vaš sajt. Surova istina je: Oni će preći kod vaše konkurencije i tamo potrošiti novac koji su mogli da potroše kod vas.

Dobar preduzetnik to ne želi.

kurir2-slika.jpg
Foto: Promo

Promocija preko društvenih mreža će se zaista isplatiti

Jedan od važnih kanala oglašavanja predstavljaju kampanje na društvenim mrežama. Ne samo da je to jeftiniji način promocije od oglašavanja preko tradicionalnih medija već vam omogućava da lakše dođete do ljudi koji su zaista zainteresovani za ono što prodajete.

Responsive web sajt je ovde izuzetno važan:

  • Naime, blizu 80% korisnika društvenih mreža pristupa internetu preko mobilnog telefona.

Ukoliko promovišete svoje usluge i proizvode preko Facebooka ili Instagrama, onda je velika verovatnoća da će korisnici vaš sajt posetiti upravo putem svog pametnog telefona. Postarajte se da se ne razočaraju kada zaista i dođu na njega.

Manji troškovi, lakše praćenje analitike

Pre responsive designa morali ste da imate dva sajta, jedan za desktop, drugi za mobilne uređaje. To je u velikoj meri izveštaje i analitiku činilo komplikovanim. Zahvaljujući responsive designu sada imate jedan sajt, koji se prilagođava različitim uređajima sa kojih mu se pristupa. Na ovaj način i analitika i izveštaji su u jednom dokumentu i mnogo ih je lakše pratiti.

Osim toga, kreiranje i održavanje jednog sajta koji odlikuje responsive design jeftiniji su nego pravljenje različitih sajtova za različite uređaje.

Zaključak je jasan: Kako danas preko 60% online pretraga dolazi sa mobilnih telefona, ukoliko vaš sajt nije prilagođen za njih, rizikujete da izgubite veliki broj potencijalnih mušterija. To znači manji broj poseta i manju prodaju.

Zato angažujte profesionalnog web dizajnera i počnite da zarađujete. Međutim, postoji još nešto:

Potrebno je da i vi budete responsive

Da biste bili uspešan preduzetnik ili poslovan čovek, potrebno je da i vi sami budete responsive.

Šta to znači?

Da ste spremni i da posedujete veštine neophodne da se prilagodite svakoj poslovnoj situaciji, da imate znanja koja vam dozvoljavaju da uspešno rukovodite radnim procesima, organizujete prodaju, pregovore, rukovodite timom bez obzira na to da li je reč o malom ili velikom biznisu.

Ne brinite, niko se nije rodio sa ovim znanjima i veštinama. Dobra vest je da ih je moguće naučiti. A još bolja da je za to dovoljno godinu dana školovanja od kuće ili iz učionice, po planu i programu ovlašćenom od odeljenja za međunarodne ispite Univerziteta u Cambridgeu. Posvećeni profesori, koji su i sami uspešni poslovni ljudi, biće vaši mentori na putu sticanja znanja i veština neophodnih da pokrenete svoj biznis ili budete deo velike kompanije.

Vreme je za posao koji donosi profit!

(Promo - tekst / Foto: Promo)