BREND KOME SE VERUJE: Evo kako da stvorite autentičan brend
Istraživanje koje je sprovela organizacija „Score“ pokazalo je da 63 odsto potrošača kaže da je veća verovatnoća da će nešto kupiti od kompanije koju smatraju autentičnom.
Zato smo se u prethodnom tekstu bavili takozvanim Indeksom autentičnosti brenda, listom zahteva koje treba zadovoljiti da bi brend postao autentičan. Ali ključno pitanje ostalo je bez odgovora. U nastavku ćete saznati odgovor i na njega.
Kako možete da razvijete autentičan brend?
Počnite sa pričom
Istorija i nasleđe su od vitalne važnosti za autentičnost. Čak i startap firme koje koriste priznate proizvodne metode smatraće se autentičnim, jer te metode imaju istoriju.
Da biste kreirali autentičan brend usredsredite se na priču iza vašeg poslovanja: Zašto ste započeli svoj posao? Zašto volite baš to što radite? Ko vam je pomogao u razvoju vašeg poslovanja? Šta su ti ljudi doneli kompaniji i kako je to promenilo kompaniju ili joj pomoglo da dostigne ciljeve? S kojim izazovima ste se suočili i kako ste ih prevazišli? Koja je krajnja vizija za vaše poslovanje?
Podelite svoju priču sa svojim zaposlenima, sa novim zaposlenima, sa klijentima i sa zajednicom.
Poštujte prošlost
Da li posedujete porodičnu firmu i jeste li vi ste treća generacija koja vodi biznis? Da li se vaša firma nalazi u zgradi izgrađenoj za vreme građanskog rata? Da li prodajete proizvode nastale po porodičnom receptu vaše bake?
Poštovanje vaše prošlosti povećava autentičnost vašeg poslovanja stvaranjem emotivnih veza sa istorijom. Ako je vaše poslovanje novo, to je u redu – sada stvarate svoju prošlost, pa počnite da prikupljate materijal.
Udahnite ličnost svom brendu. Vi i vaši zaposleni ste deo vašeg poslovnog brenda, zato nemojte da stojite iza nečeg što je lažno. Postavite fotografije i kratke biografije svojih zaposlenih na vašu web stranicu, ali se potrudite da materijal ne deluje dosadno.
Delite fotografije tima na poslu na društvenim medijima. Napišite ličnu poruku u svakom imejlu koji pošaljete.
Budite osoba sa identitetom i ohrabrite sve članove svog tima da učine isto. Budite deo sopstvene zajednice. Bilo da je vaša zajednica lokalna, ili mreža ljudi koji žive na različitim krajevima sveta ali su povezani putem interneta, morate da ulažete u tu zajednicu da biste izgradili autentičan brend.
Ljudi vole da kupuju od ljudi sa kojima su povezani na neki način. Saznajte o čemu brine vaša zajednica, šta žele od vašeg biznisa, koje su njihove strasti. Onda to i isporučite.
Budite iskreni
Vaš autentični brend neće biti više tako autentičan ako klijenti saznaju da ne ispunjavate standarde koje promovišete.
Šta ako kupci otkriju da ono što im plasirate u praksi nije istina?
Priznajte ono što ste uradili pogrešno. Ako priznate svoje greške, to zapravo može da učini da vam klijenti veruju više, a ne manje.
Pokazujete ranjivost i to vas čini autentičnim. Posao ne mora biti mali da bi bio autentičan – veliki brendovi kao što su Samsung i Epl (Apple) neretko se nalaze na listama „najautentičnijih brendova". Međutim, kao mala kompanija, imate šansu da iskoristite autentičnost na više načina.
Ako želite da postanete stručnjak za brendiranje i marketing, potražite obrazovnu instituciju koja će vas pripremiti za karijeru u ovom svetu na ovom linku.
(Promo - tekst / Foto:Promo)
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore