Nakon određenog vremena koje provedu kao slobodni, povremeno angažovani radnici, mnogi profesionalci se opredeljuju za to da otvore sopstvenu agenciju.

Za veliki broj njih ovo predstavlja ostvarenje snova. Zato oni često ne razmišljaju previše o haosu koji može da usledi, a koji čine prekratkii rokovi, slaba organizacija, zaposleni pod stresom i još mnogo drugih problema.

Iako postoji veliki broj softvera i alata koji vam mogu pomoći u vođenju sopstvene agencije, nekada jedan program nije dovoljan da reši sve izazove na koje nailazite za vreme rada.

pexelsphoto1120344.jpg
Promo 

Zato morate da se oslonite na svoj razum i poznavanje svojih zaposlenih kako biste uspeli da organizujete agenciju tako da ne upadnete u neku od zamki koje ona krije. Evo nekoliko saveta kako počnete.

Ne prihvatajte svaki posao

Naravno da je izazovno i da će vas svaka nova poslovna ponuda zainteresovati kada se opredelite za sopstvenu agenciju.

Ali važno je da znate da će poslova uvek biti. Ukoliko su vam trenutno svi resursi zauzeti i nemate kome da dodelite novi zadatak, nemojte zatrpavati svoj tim, a ni sebe. Umesto toga učtivo saopštite da trenutno niste zainteresovani i eventualno preporučite nekoga ko bi mogao da preuzme zadatak.

Koliko god privlačno bilo pridobijanje novih klijenata, ukoliko ne naučite da odbijate ponude, ostaćete u vrtlogu obaveza, zatrpani zadacima kojima ne možete dovoljno da se posvetite.

Budite fleksibilni

Još prvog dana na poslu, bilo u svojoj ili bilo kojoj drugoj agenciji, shvatićete gorku istinu – da nijedan projekat nikada ne ide apsolutno po planu i da nijedna firma ne funkcioniše u potpunosti po standardima i pravilniku.

To morate da prihvatite i potom treba da naučite kako ćete na najbolji način da odgovorite na svaku nepredviđenu okolnost i prilagodite resurse kojima u datom trenutku raspolažete kako biste što bezbolnije završili posao.

Imajte u vidu to da se koliko je neko dobar menadžer ne vidi u situacijama kada sve ide kao što je isplanirano, već upravo u onim stanjima kada on uspe da pronađe način da reši problem čak i kada sve skrene sa puta.

Ne prekidajte zaposlene u poslu

Mikromenadžment je nešto što može ozbiljno da naruši radnu atmosferu i raspoloženje među ljudima u vašem timu.

Ukoliko vaši zaposleni shvate da im ne verujete dovoljno da im prepustite određene zadatke, njihova produktivnost će drastično opasti i primetićete problem sa rezultatima njihovog rada.

pexelsphoto1193602.jpg
Promo 

Ne ometajte ih.

Nemojte da šaljete mejlove svom timu na svakih deset minuta ili da sedite pored njih dok rade najjednostavnije, svakodnevne projekte. Pokažite poverenje i razumevanje za kompleksnost njihovog posl. Dovoljno je da se setite da ste i vi bili u istoj situaciji.

Kontrolišite sastanke

Iako ih niko ne voli, sastanci su neophodni.

Njima se utvrđuje u kojoj fazi projekta se nalazi tim, ko je na kom zadatku, šta su izazovi sa kojima se ljudi sreću, kako ih najbolje mogu rešiti i definišu se sledeći koraci.

Međutim, sastanci u gotovo svim strukama imaju tendenciju da se produže i razblaže tako da se okupljeni dotaknu velikog broja tema koje nisu bile u planu, pa često i onih koje se tiču privatnih priča.

Zato je posao menadžera da zadrži tok sastanka i da izbegne ovakve situacije, kako bi se okupljanje završilo što pre i sa što boljim i konstruktivnijim zaključcima.

manpeoplespacedesk.jpg
Promo 

Imati svoju agenciju je naporan i ozbiljan posao. Ne samo da morate da se bavite svim aspektima posla koji ste do sada radili, već morate da uzmete u ruke i administrativni deo, koji vam je verovatno stran i nepoznat. Ali na kraju dana, kada pogledate ljude sa kojima radite i projekte koje ste zajedno završili, shvatićete da nema veće satisfakcije od toga. Naravno, da biste mogli da vodite agenciju, neophodno vam je i teoretsko, a i praktično znanje. Zato, upišite obuku za menadžera i počnite da se pripremate za posao koji ste oduvek želeli.

(Promo)