Pripreme za odmor često, pored svima dobro poznatih obaveza, podrazumevaju i povećan obim posla, kao i sveopšti nedostatak vremena. Bilo da svoj posao nekome prepuštate ili želite da završite što više zadataka pre nego što se spakujete, važno je i da se setite da ostavite obaveštenje svojim kolegama i saradnicima da nećete biti tu određeno vreme.

pexelsphoto265651.jpg
Foto: Promo

Tom prilikom ćete sigurno kreirati out-of-office e-mail koji će stići svakom od vaših saradnika koji budu pokušali da uspostave kontakt s vama dok niste tu.

Naravno, uvek možete da napišete nešto jednostavno i konkretno, ali zašto ne biste ulepšali nekome dan ili pokazali svoju kreativnost kroz nešto nekonvencionalnije? Evo nekoliko stvarnih primera koji će vas sigurno inspirisati.

(Ne baš) tropsko bekstvo

Stiven je iskoristio svoju tužnu sudbinu da izazove saosećanje kod svojih klijenata i saradnika, pa je tako uspeo da proizvede efekat da zapravo ne budu ljubomorni na njega, već da im bude žao zbog njegove loše sreće.

Naime, pre nego što je otišao na letovanje, on je poslao kolegama pozdravni mejl sa prognozom vremena koje ga očekuje na destinaciji na koju se uputio. Retko ko je ostao ravnodušan na slike kišnih oblaka.

Ukoliko se opredelite za empatiju, svakako se potrudite da zadržite vedar i pozitivan duh kako biste pored toga izazvali i smeh.

pexelsphoto1413652.jpg
Foto: Promo

Neka „neko drugi” priča umesto vas

Marketinški menadžer bloga Hubspot u svojoj komunikaciji često koristi fiktivni lik Troja Meklura iz crtane serije „Simpsonovi” koji umesto njega „čita” mejlove koje pošalje. Kako ih je navikao na ovu posebnost, njegovi prijatelji i kolege u glavi uvek glasom Troja Meklura čitaju sve što stigne sa njegove adrese.

Ista je situacija i sa mejlovima koji se tiču njegove nedostupnosti. Naime, njegov čuveni pozdrav glasio je: „Zdravo, ja sam Troj Meklur, verovatno me se sećate iz mejlova kao što su „Pozdrav, otišao sam na apsurdno dugačak biciklistički put.”

Filmske reference

Ukoliko ste filmofil, uvek možete evocirati neku od svojih omiljenih scena, ili neki od citata koji vam je ostao upečatljiv u sećanju. Pokušajte da istražite destinaciju na koju ste se uputili i da vidite da li postoji neka specifičnost koja se spominje u nekom od filmskih ostvarenja.

Kada takav detalj uključite u svoj mejl, ljudima će sigurno biti zanimljivo da ga pročitaju, jer postoji šansa da se nasmeju i da im tako ulepšate dan.

Primera radi, ukoliko planirate put u Francusku, možete se pozvati na čuveni film „Kazablanka“ i citirati reči koje izgovara veliki Hemfri Bogart: „Zauvek će nam ostati Pariz.”

Iskoristite drugi kanal komunikacije

pexelsphoto261706.jpg
Foto: Promo

Ukoliko ste kreativniji tip i želite da na bolji način predstavite svoje ideje i planove, uvek se možete opredeliti za neki drugi kanal komunikacije, kao što je, na primer, Twitter.

Važno je da zapamtite da je poenta poruke koju želite da prenesete zapravo da ne želite da vas bilo ko uznemirava.

Filip Kato, direktor agencije EBG, uradio je upravo to, svojim jednostavnim tvitom u kom je napisao kako je otišao na odmor i ako je nekome nešto neophodno, da može s njim uspostaviti kontakt putem ove mreže, koristeći haštag #prekidatemojodmor.

Naravno, ovakvi kreativni primeri se ne mogu iskoristiti baš u svim firmama i na svim pozicijama. Ali ukoliko se nađete u okruženju koje ceni kreativnost, iskoristite priliku da kolegama ulepšate dan.


Jedna od struka u kojoj bi ovakvi mejlovi bili dobro prihvaćeni jeste i marketing, pa ako želite da napravite karijeru u ovom poslu, onda je pravi trenutak da upišete obuku za marketing i opredelite se za karijeru koja počiva na kreativnosti.

(Promo - tekst / Foto:Promo)