U proteklih deset godina internet je porastao i mnogo se promenio: videli smo kako mobilni uređaji preuzimaju vodeću poziciju, uvođenje veštačke realnosti (AR), virtuelne realnosti (VR), veštačke inteligencije (AI) i mnogih drugih tehničkih napredaka koji su pre samo decenije i po delovali kao naučna fantastika.

Isto tako smo i videli i osetili te promene u trendovima u web dizajnu. U nekoliko godina trendovi u dizajnu su krenuli ka neobuzdanoj kreativnosti – napuštajući korišćenje koordinatnih mreža (grid) i tradicionalnih fotografija, boldovane šeme boja i asimetrične rasporede. Tehnološki napredak je doveo do toga da web sajtovi postaju „pametniji“. Sa mašinskim učenjem i suptilnim interakcijama, te promenljive paradigme su dovele do trendova u dizajnu.

Trendovi u 2019. godini u web dizajnu prate obe strane novčića – estetiku i tehnologiju – i spajaju ih kao nikada ranije. Predstavljamo vam neke od tih trendova.

1. Serifi na ekranu

Do sada je važili pravilo da su serifni fontovi rezervisani za štampu, a ne za ekran.

Ali kakvi bi „novi dizajnerski trendovi“ bili a da makar malo ne uzdrmaju konvencije? Dok je beserifni font, sa dobrom čitljivošću, i dalje važan za duže i kraće sadržaje na web stranici, sve više brendova se okreće smelim serifima u drugim aspektima dizajna, kao što su zaglavlja i oblačići sa pozivima na akciju i porukama.

Postoji dobar razlog za to: serifi su dizajnirani tako da budu dekorativni, što ih čini savršenim za naglašavanje. Iako se serifi često povezuju sa prošlošću, oni imaju određeni karakter i prilagodljiviji su nego što se čini.

Uzmite, primera radi, zaobljene serife koji se koriste u veselom brendiranju „Mailchimpa“. Ili klinaste serife i smelije poteze koji stvaraju moderan izgled web portala „Medium“.

pexelsphoto262488.jpg
Promo 

2. Crno-bele palete

Boja je jedan od najvažnijih elemenata na web sajtu.

Ona neguje raspoloženje, objedinjuje identitet brenda i usmerava korisnike kroz interfejs kreiranjem vizuelnih orijentira.

U 2019. godini videćemo smeo crno-beli web dizajn koji ostavlja impresivne utiske. Boja je bukvalno način na koji vidimo svet zahvaljujući svetlosti i načinu na koji je različiti predmeti apsorbuju ili reflektuju.

Kada boja nedostaje, svet vidimo drugačije: teksture i oblici postaju jasniji, a svet izgleda unekoliko usporeniji. Bela je sama po sebi čista i sugeriše rezervisanost, dok je crna jaka i sugeriše upornost.

Kombinovanjem ove dve boje dobićete sasvim upečatljiv izgled. Ironično, najveći efekat crno-belog dizajna može se postići u kombinaciji sa minimalnom količinom boje. Dodavanjem akcentne boje ne samo da će se razbiti osećaj monohromnog, već će se pojaviti interesne tačke (tačke koje privlače pažnju posetioca), čime će se istaći pozivi na akciju.

3. Prirodni, organski oblici

Iako su web stranice obično postavljene kao sistematske mreže (grid), dizajneri se sve više okreću prirodnim oblicima i glatkim linijama.

Geometrijske strukture, kao što su kvadrati, pravougaonici i trouglovi, sa svojim oštrim uglovima, stvaraju osećaj stabilnosti, ali trendovi 2019. su više okrenuti ka kreiranju osećaja pristupačnosti i udobnosti.

Budući da su organski oblici prirodno nesavršeni i asimetrični, oni web dizajnu mogu pružiti dubinu i omogućiti da se elementi stranice ističu. Oni potiču od oblika u prirodi (razmišljajte o oblicima drveća i brda), ali i slobodno nacrtani elementi mogu da dodaju spontanost, odnosno uticaj čoveka u toj prirodi.

Cilj ove tendencije je da se u web dizajnu stvori osećaj ljudskosti i živosti kroz iluziju kretanja. Kao dobar primer možemo uzeti web sajt kompanije „Affinity“ ili „Baby Talk For Dads“ – web sajt koji su pokrenuli Unicef i Fondacija H&M.

4. „Glitch“ umetnost

Nijedna lista trendova ne bi bila potpuna bez neke vrste retro-dizajna koji se vratio u modu.

„Glitch art“, glič umetnost, je estetizacija greške, u suštini to je jedan vid reto-greške u slici, to su podrhtavanja slike, nešto slično onim trenucima kada su spor internet i loš televizijski signal dovodili do krivljenja i nestabilnosti slike.

Nedostaci su značajni u našim modernim vremenima kada su računari toliko svuda i u svemu. Bojimo se da će mašine sve preuzeti, ali ne znamo šta bismo bez njih. Zbog toga raspad tehnologije i jeste tako privlačna tematika i ideja. U dizajnu tako možete privući pogled gledaoca na one delove web sajta koji su iskrivljeni, ili podrhtavaju i trepere.

Vreme u kome živimo donosi dosta nesigurnosti, jer niko nije siguran kuda ide svet, a glič umetnost pojačava taj osećaj dezorijentacije tako što web sajtovima daje izrazito psihodeličan izgled.

pexelsphoto1110355.jpg
Promo 

5. Mikro-interakcije

Mikro-interakcije su događaji sa jednom svrhom: treba iznenaditi korisnika i stvoriti događaj koji je privlačan i ljudski.

Svaki put kada napravite malu akciju na web-sajtu ili aplikaciji i postoji specifičan odgovor na nju, to se zove mikro-interakcija. Kada osvežite stranicu na Tviteru i čujete zvučni signal, to je mikro-interakcija. Ili kada proverite Fejsbuk, crvena ikona koja prikazuje broj vaših poruka je – mikro-interakcija.

Ali 2019. godine web stranice će u velikoj meri imati više interaktivnih inkarnacija, biće to lebdeći i pomerajući elementi i animacije, zvukovi i još mnogo toga. Sve u svemu, ovo je način da uključite svoju publiku na vaš web sajt, da suptilno prenesete korisnicima informacije o akcijama i upotrebi i da web stranice budu malo „pametnije“.

Ako vas interesuje web dizajn i želeli biste karijeru u ovoj oblasti, danas postoji veliki broj edukativnih programa na kojima možete da steknete sve potrebne veštine i znanja.

Ali budite oprezni. Da biste stekli veštine koje su vam potrebne kako biste se profesionalno bavili ovim poslom, potrebno je najmanje 12 meseci. Kraći kursevi jednostavno ne mogu da vam pruže dovoljno ni teorijskih znanja ni prakse.

Više o sertifikovanim edukativnim programima kod nas možete da saznate na web sajtu ove obrazovne institucije.

(Promo - tekst / Foto: Promo)