Kreiranje logotipa predstavlja izuzetno kompleksan proces koji ne podrazumeva samo krajnji proizvod – skiciranje i ilustraciju logotipa. Zapravo, iza tog poduhvata stoji kompletna priča jednog brenda koja mora biti ispričana u jednoj jednostavnoj sličici. Ako ste ikada pomislili da je posao dizajnera jednostavan, sada ćete sigurno promeniti mišljenje.

Vizuelni identitet ima toliko slojeva da mnoge od njih verovatno ne biste ni smestili u tu kategoriju, ukoliko se duže vreme ne bavite ovim poslom. Počevši od tipografije, boja, atmosfere na fotografijama, pravila za korišćenje logotipa, pa sve do primene vizuelnih oblika na različite kanale komunikacije.

A sve to počinje od logoa.

Ali bez brige, držite se ovih koraka i nećete imati problema prilikom kreiranja svog prvog logotipa.

Prvi korak – papir

Pre nego što počnete da pravite skicu svoje ideje u Ilustratoru, menjate debljinu linije, boje i oštrinu uglova, uzmite stari dobri papir i grafitnu olovku.

Isprobajte sve što vam pada na pamet i ne štedite prostor.

Najbolje skice se prave rukom. Na ovaj način ćete najpre osetiti površinu belog prostora koji je pred vama, a on vam možda otkrije još neki detalj kog se ne biste setili.

Imajte u vidu da su svi najbolji grafičari počeli upravo tako i da nikada nisu odustali od papira. Dakle, prvo skicirajte svoj logo na papiru, pa onda krenite dalje.

ecology.jpg
Promo 

Drugi korak – prenesite skicu na računar

Ukoliko imate skener, posao će vam biti daleko jednostavniji, jer je dovoljno da samo skenirate to što ste nacrtali i importujete dokument u svoj softver za ilustraciju. Ukoliko nemate ovaj uređaj, ne brinite. Postoje sjajne aplikacije za mobilni telefon koje koristeći vašu kameru mogu napraviti odličnu kopiju dokumenta koju ćete u obliku pdf dokumenta ili možda čak i slike poslati sebi na mejl i preuzeti na taj način.

Kada preselite svoju ideju na računar, tek tada počinje zabava.

Treći korak – the pen tool

Sada, kada imate na čemu da radite, ostaje vam samo da prionete na posao.

Samo vežbom ćete uspeti da usavršite svoje veštine dovoljno da biste jednog dana mogli samouvereno da kažete za sebe da ste dizajner koji može da se takmiči sa bilo kojim drugim.

Pen tool, odnosno olovka u Ilustratoru, jeste alat koji će vas pratiti kroz celu vašu karijeru. Samo od toga kako je koristite i koliko je dobro savladate zavisi kako ćete dalje napredovati.

Iako vam deluje kao vrlo banalan alat, pen tool je zapravo od ključne važnosti za sve dalje korake vašeg profesionalnog dizajnerskog razvoja.

dollarphotoclub-50768541.jpg
Promo 

Četvrti korak – boje

Kada dođete do ove faze, to znači da već znate kako će vaš logo izgledati i koji će oblik imati.

Do sada ste mu dodelili i oblik, debljinu linija, oštrinu i tip. Sada ostaje onaj najlepši, ali i najkomplikovaniji deo – boje.

Ali nemojte misliti da vaš logo uvek i po svaku cenu mora biti u boji.

Isprobajte kako izgleda, da li se ističe i da li mu neke nijanse stoje bolje od drugih. Važno je da imate i određenu fokus grupu, odnosno ljude koji će vam dati komentare, jer sami nikada ne možete biti dovoljno objektivni.

Naučite kako

Kako biste mogli da dizajnirate kvalitetan logotip, morate slediti određena pravila i držati se nekih osnova koje su opšte i primenljive u ovom poslu. Da biste ih naučili morate odvojiti barem jednu godinu života koju ćete posvetiti tome, umesto da bacate vreme i novac na kratke kurseve koji vam ništa pametno neće doneti.

Upišite obuku za grafički dizajn i napravite prvi korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.

Promo tekst