Iako možda niste toga svesni, odnosi s javnošću su izuzetno važni za mala preduzeća, jer vam pomažu da postignete bolju vidljivost u moru konkurencije i postavljaju vas tamo gde bi trebalo da budete – u središte pažnje vaše ciljane publike.

Da biste uspeli u svom poslu, morate da izgradite dobre odnose sa pravim ljudima i organizacijama.

To ne znači samo da treba da uspostavite kontakte sa postojećim i budućim klijentima, već da je potrebno da poznajete rad svoje konkurencije, da znate kojim ustanovama i institucijama i na koji način treba da se obratite kada želite da dobijete odobrenje za unapređenje posla, koje medije ćete najbolje upotrebiti u kom trenutku i za koju ciljnu grupu potrošača, kako da formulišete i plasirate poruku koju želite da uputite javnosti...

Izgradnja svih ovih odnosa iziskuje mnogo vremena i, ako su vam potrebni brži i efikasniji rezultati, morate uložiti u PR svoje firme. Bez poznavanja odnosa sa javnošću, nećete moći uspešno da komunicirate na svim potrebnim nivoima i vaš posao će trpeti.

drinkiphonelaptop586339.jpg
Foto: Promo

Nažalost, mnogi preduzetnici i dalje ne znaju kakve sve prednosti donosi PR.

Kada razmišljaju o odnosima sa javnošću, oni prvo pomisle na besplatno oglašavanje, mnogo prazne priče i hvalisanja za malo novca. Ovo ne može biti dalje od istine. Čak i ako odlučite da svoje PR aktivnosti ograničite isključivo na društvene mreže, da biste došli do šire publike biće vam potrebna pomoć uticajnih ljudi.

Blogeri i influenseri naplaćuju svoje preporuke i recenzije, tako da PR definitivno nije besplatan. Takođe, PR nije ni prazna i besciljna priča, jer postoje brojni mehanizmi koji se pokreću kada neko želi da plasira afirmativnu poruku u javnost – od formulacije, preko toga ko će biti glasnogovornik, do kanala koji će se pri tome koristiti.

Ukratko, pogledajte zašto je dobar PR važan za svaku firmu.

PR se koristi za podsticanje svesti o vašem proizvodu ili usluzi.

Jedan od načina da se vaše poslovanje prepozna i postane konkurentno poznatim brendovima jeste da svoju poruku pošaljete preko „treće strane”, a ne direktno.

Oglas, flajer, radijska ili televizijska reklama predstavljaju marketinške poteze i dolaze do određenog dela publike. Ali ako želite da zaiste uđete u svest klijenata kao kvalitetan ponuđač, potrebno vam je da izgradite kredibilitet.

To ćete najlakše postići ako se potrudite da neko „neutralan” ispriča drugima o tome koliko ste vi dobri. Zadatak PR-a je da pronađe načine da vaši klijenti pohvale o vama čuju od drugih ljudi, a ne od vas samih (ili da veruju da su ih čuli od drugih).

Stručnjak za odnose sa javnošću zna kako to da učini: putem teksta u časopisu koji je popularan među ljudima iz vaše industrije, putem posta na posećenom internet sajtu, usmenom preporukom uticajnog partnera ili tako što će angažovati zvezdu društvenih mreža da vas pohvali u svojoj sledećoj objavi.

PR će vam omogućiti da kreirate svoj identitet.

Svaka uspešna firma ima svoju jedinstvenu poruku, slogan ili grafičko rešenje po kome je brzo i lako prepoznatljiva među potrošačima i korisnicima usluga.

Cilj vam je da jednog dana izrastete u poznati brend, makar samo u svom gradu ili zemlji. Kako doći do toga? Bez PR-a – teško.

Ljudi obožavaju brendove koji imaju ubedljivu priču, sa kojom mogu da se povežu. Zato je bitno da u svemu što radi vaša firma iskazujete svoju poruku i da neprestano radite na tome da vas ljudi zapamte.

pexelsphoto1181253.jpg
Foto: Promo

To je još jedan od poslova PR menadžera – da osmisli, formuliše, plasira i primeni vašu poruku tako da uvek i svuda bude vidljiva.

Odnosi sa javnošću će vam pomoći da steknete simpatije klijenata.

Želećete da budete dragi svojim potrošačima i partnerima, da se na neki način emotivno vežu za vas. Kupci vole prijateljske brendove, koji su otvoreni prema čitavoj društvenoj zajednici.

Da biste ostvarili snažnu vezu sa svojim klijentima i mušterijama, morate biti uvek prisutni u njihovoj svesti, ne samo dok su u vašoj radnji, već i kada su kod kuće, na poslu ili na internetu.

PR će vam pomoći da to postignete, držaće vas uvek u središtu pažnje javnosti, jačaće vaše odnose sa lokalnom zajednicom.

PR je isplativ.

Plaćanje reklama ili PR tekstova u časopisima je dobra ideja, ako za to imate budžet. Međutim, ako novac koji odvajate za promociju nije neograničen, prijateljstvo na pravim mestima može vam doneti slične rezultate.

PR menadžer će znati kako da dođe do novinara, do uticajnih ljudi i promotera – naći će način da plasira željenu poruku tako da bude interesantna i da ljudi od ugleda sami požele da je podele sa svojom okolinom.

Kvalitetnim PR-om ojačaćete i svoju poziciju u branši.

Možda vam u ovom trenutku deluje preterano i nepotrebno da u medijima govorite o sebi i svom poslu. Ali ako biste počeli da se pojavljujete u novinama ili na televiziji, to bi zaista pomoglo vašoj firmi.

Ovo posebno važi za one preduzetnike koji imaju ambiciju da zauzmu liderske pozicije u svojoj branši.

handsinformationmagazine6053.jpg
Foto: Promo

PR pomaže u kriznim situacijama.

Stvaranje dobrih kontakata u medijima ne odnosi se uvek na promociju i plasiranje afirmativnih poruka, već i na upravljanje reputacijom.

Na svom poslovnom putu naići ćete i na neprijatne situacije, poput loše shvaćenih slogana ili reklama, tehnoloških nedostataka u nekom od proizvoda ili nezadovoljnih kupaca koji galame na društvenim mrežama o tome koliko je vaš proizvod loš.

U ovakvim situacijama medijske veze koje PR ostvaruje mogu vam pomoći da poništite ili umanjite štetu putem saopštenja za štampu, dogovorenih intervjua ili PR tekstova.

Kako da ovladate zanatom

Čitajte, obrazujete se i učite – ovo je nauka kao i svaka druga i ne možete se uspešno baviti odnosima sa javnošću ako ne znate ništa o tome.

Moguće je da vi, kao vlasnik firme i osoba koja pre svega brine o finansijama, nemate mnogo interesovanja za ovu oblast. Možda neko od vaših saradnika ili članova porodice ima mnogo više talenta i zanimanja za posao u PR-u? Kako god da stoje stvari u vašoj firmi, odaberite osobu koja će se pozabaviti prezentacijom vašeg poslovanja i uložite u njeno obrazovanje. Pronađite dobru poslovnu školu i uputite se (ili uputite svoje saradnike) u sve tajne odnosa sa javnošću. Uloženi trud će se višestruko vratiti i uskoro će se efekti PR aktivnosti videti u vašem poslovanju.

Čak i ako vam se napori u domenu odnosa sa javnošću trenutno čine previše ambicioznim, budite uvereni da, ako se posvetite ovim aktivnostima, nećete izgubiti ni vreme ni novac. Uskoro će vaše poslovanje biti uspešnije, a vaša firma uticajnija i privlačnija klijentima.

Promo tekst