Ukoliko provodite dosta vremena na društvenim mrežama i smatrate da umete da privučete pažnju, danas možete da razmotrite i mogućnost građenja karijere na ovom polju.

Za vlasnike biznisa već odavno pitanje nije da li su njihove firme dovoljno velike da bi im prisustvo na društvenim mrežama bilo potrebno. Ono što ih zanima jeste kako da pronađu i iskažu svoj glas i stav. Tu im treba pomoć nekog kao što ste vi.

photoofpersonpointingonlaptop3183171.jpg
Promo 

Ako želite da postanete konsultant, odnosno savetnik za društvene mreže, pratite ovih nekoliko saveta koji će vam sigurno pomoći da u ovoj sferi pronađete posao.

Počnite da radite za prijatelje koji imaju firme

Najbezbolnije je da počnete da radite kao menadžer društvenih mreža za nekog od svojih prijatelja koji imaju mali biznis, a nemaju resurse da se ovim segmentom poslovanja bave ozbiljnije.

Korist je dvostruka. Vi ćete se vežbati i učiti zanat, a njima ćete pomoći da budu prisutni na društvenim mrežama. S vremenom ćete imati dovoljno materijala da pređete na drugi korak.

Napravite portfolio

Ukoliko ste mislili da samo dizajneri mogu imati portfolio, pogrešili ste.

Kreativci koji se bave kreiranjem i plasiranjem sadržaja za društvene mreže moraju pokazati šta su radili do sada. Ono što je važno jeste da se raspišete i priložite studije slučajeva, odnosno da predstavite probleme na koje ste nailazili i rešenja koja ste nudili i koja su bila zaista uspešna u određenim situacijama.

twowomenhaving2977541.jpg
Promo 

Takođe, neophodno je da imate priložene primere sadržaja koje ste sami kreirali, osmišljavali i plasirali dalje.

Ali dobar portfolio nije dovoljan. Potrebno je da ga plasirate.

Povezujte se

Morate se povezati s ljudima iz struke da biste dokazali svima da zapravo znate šta radite i da ste vredni pažnje.

Ovo uključuje i seminare i konferencije, na kojima ćete sigurno steći nova poznanstva i povezati se s ljudima iz struke koji vam u nekom trenutku mogu pomoći da dođete do novog posla.

adviceadviseadvisorbusiness7075.jpg
Promo 

Koristite i LinkedIn, pa se trudite da zapravo ostanete u kontaktu sa svim ovim ljudima. Ali nemojte se ograničiti na jednu društvenu mrežu.

Koristite Instagram

Zapošljavanje eksperata za društvene mreže je vrlo zahtevno, jer provere uključuju mnogo više od CV-ja, portfolija i klasičnih referenci.

Naime, svaki link koji stavite, ili ne stavite u svoju biografiju biće testiran i proveren u službi za ljudske resurse kod vašeg potencijalnog poslodavca. Zato se potrudite da vaša javna ličnost uvek zadrži notu profesionalnosti i da ne iznosite previše ličnog života u javnost.

Instagram je sjajna mreža za kreiranje imidža ove vrste, jer vam dozvoljava slobodu, a pruža vam i spektar mogućnosti da dokažete svoje poznavanje društvenih formata.

Kada imate potencijalnog klijenta na nišanu, krenite u istraživanje.

Budite temeljni

Kao što će vas proveravati prilikom zapošljavanja, na vama je da dobro proverite i izučite sve što je vaš potencijalni poslodavac do sada radio. Istražite izazove s kojima se suočavao, kao i načine na koje ih je rešavao.

Pokažite interesovanje i inicijativu i uradite detaljno istraživanje na temu svih prethodnih projekata i kampanja koje biste vi u budućnosti potencijalno vodili.

Zatim, kada dođe red na vas da pričate i postavljate pitanja, izvucite keca iz rukava i predstavite svoje ideje i načine na koje biste rešili neke probleme na koje je klijent nailazio.

twowomanchatting1311518.jpg
Promo 

Naučite kako

Da biste mogli da razmišljate o tome da postanete konsultant, neophodno je da imate bar osnovna znanja o ovom poslu koja ćete kasnije nadograđivati, a njih nikako ne možete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci.

Posvetite bar godinu usavršavanju kako biste došli do što boljih rezultata.


Upišite obuku za internet marketing i napravite prvi korak ka karijeri iz snova.

Foto: Promo