KAKO NAPRAVITI DOBAR PLAN ZA PR: Pratite ova 4 koraka ka efektnom PR planu
Čime god da se bavite, odnosno na šta god da se odnosi vaš proizvod ili brend, ljudi će imati određeni utisak o njemu čim počnu da ga koriste. To će deliti sa svojim prijateljima, poznanicima i saradnicima, a na osnovu tih utisaka formiraće se javno mnjenje o vama.
Svrha kvalitetnog PR-a (osobe ili službe za odnose s javnošću) jeste da se postara da taj utisak bude što bolji, odnosno da ljudi, prilikom formiranja prvog utiska, uzmu u obzir mnogo veći broj faktora od samog proizvoda. To se tiče cele slike o brendu, koja uključuje i vaš odnos s ljudima, posvećenost poslu, korisničko iskustvo i još mnogo toga.
Kako da kreirate dobar PR plan?
To nije nimalo jednostavno, ali da bismo vam pomogli, izdvojili smo nekoliko ključnih koraka.
Šta želite da postignete?
Pre nego što počnete da pravite plan, morate da osmislite i odredite šta je to što želite da postignete svojim planom nastupa u javnosti.
Ako nemate konkretan cilj, nećete moći ni da dođete do rezultata, budući da će vam uvek nedostajati referentna vrednost prema kojoj ćete meriti uspešnost.
Razmislite i postavite prag koji želite da dodirnete, bilo da je reč o većoj vidljivosti, prenošenju poruke i angažovanju određenih ljudi, privlačenju investicija ili nečemu potpuno drugom, važno je da imate definisan cilj do kog ćete doći određenom strategijom.
Upoznajte ciljnu grupu
Od ključne je važnosti da znate s kim razgovarate kako biste mogli da formirate kvalitetan sadržaj koji će vaša ciljna grupa zapravo čitati.
Odnosi s javnošću su uvek mnogo bolji kada znate ko vam je javnost i od koga možete da dobijete povratnu informaciju. Nikada ne pokušavajte da ciljate sve, jer čime god da se bavite, nisu svi vaša ciljna grupa.
Razmislite o tome ko ima kupovnu moć, koje su koristi od vašeg brenda i kome ih možete ponuditi da bi rešio svoje aktuelne probleme.
Prikazujte rezultate
Zapamtite da ljude ne zanima šta vi nudite i šta imate da im kažete, već ih zanima ono što oni imaju od toga.
Činjenica je da je brendova previše na tržištu i da je ponuda manje-više svima ista. Ono što vas razlikuje jeste osećaj koji prenosite i koji ćete predstaviti ljudima. Zato pričajte o rezultatima, a ne o procesu koji do njih dovodi.
Šaljite poruke o vrednostima i osećanjima koje vaš proizvod nosi i tek tada ćete moći da isprovocirate određenu reakciju kod svoje cilljne grupe.
Različite strategije za sve rezultate
Prilikom kreiranja plana, važno je da imate definisano nekoliko različitih ciljeva.
Svaki od njih odnosiće se na razdvojene segmente koji su bitni za funkcionisanje vašeg brenda. Kada to odredite, onda ćete za svaki od njih formirati zasebne strategije. Neophodno je da one budu razdvojene i da se sprovode posebno, svaka za sebe, kako biste osigurali što bolje rezultate i što bolju fokusiranost tima na zadati cilj.
Samo na ovaj način možete biti uvereni da će se svaki detalj sprovesti na najbolji način.
Odnosi s javnošću su izuzetno zahtevan i dinamičan posao. Ako ulazite u ovaj svet, od vas će se u svakom trenutku tražiti da budete posvećeni svom poslu i da pratite najnovije trendove i prakse kako biste omogućili klijentima da budu u kontaktu sa svojim ciljnim grupama. Takođe važi i za jedan od kreativnijih poslova, imajući u vidu različite aktivnosti koje se sprovode svakodnevno i koje zahtevaju dobre ideje. Da biste se ovim poslom bavili profesionalno, neophodni će vam biti specifična znanja i veštine. Ako mislite da imate talenta koji omogućava da postanete jedan od stručnjaka u ovoj oblasti, upišite obuku za PR menadžment i napravite pravi korak ka karijeri kakvu ste oduvek sanjali.
(Promo - tekst / Foto:Promo)
"ONI ŽELE SRBIJU NA KOLENIMA" Predsednik Vučić o takozvanoj "Vojvođanskoj platformi": Moramo da se suprotstavimo znanjem, snagom i odlaskom u narod