Kada biste samo mogli da vratite vreme i izbegnete neke loše odluke, nepovoljne ugovore, lažna obećanja ili pogrešne procene? Vremeplov još nije izmišljen, ali ipak postoji nešto što možete da uradite – poslušajte savete onih koji su pre vas prošli stazama kojima nameravate da krenete.

Ako se bavite grafičkim dizajnom ili razmišljate o tome da steknete diplomu u ovoj oblasti, a ne znate šta vas čeka, zašto ne biste pogledali u budućnost i pokušali da predvidite probleme?

Evo šta su iskusni stručnjaci iz sveta grafičkog dizajna naveli kao ono što bi voleli da su čuli od starijih kada su počinjali karijeru.

„Dosada je sastavni deo posla”

Poslovi čija je osnova kreativnost pružaju vam šansu da svakodnevno ispoljavate svoje umetničke sposobnosti, ali to ne znači da će baš svaki posao koji dobijete biti kreativan.

„Biti profesionalac u grafičkom dizajnu podrazumeva i rad na dosadnim poslovima, ne samo na stvaranju uzbudljivih brendova. Podjednako ima i jednog i drugog”, kaže Natali Dauni, dizajnerka u marketinškoj agenciji „Duckpin“ iz Baltimora.

Nećete uvek raditi na projektima koji su uzbudljivi i zabavni, ali budite svesni toga da su i ovi manje zanimljivi poslovi veliki deo dizajnerskog procesa stvaranja i da vam donose nova iskustva i veštine.

ipadmockupapplebusiness38562.jpg
Promo 

Kada vam klijenti, kupci ili kompanija u kojoj ste zaposleni daju projekat – vaš prioritet bi trebalo da budu njihovi, a ne vaši ciljevi. Lepota posla je u tome što će se vaše i njihove ideje često podudarati. S vremenom ćete, stičući kredibilitet, sve više moći da utičete na njihove odluke i naučićete kako da nametnete svoj ukus.

S druge strane, zadovoljstvo kada vidite svoje delo nakon realizacije činiće da se osetite ponosnim i da zaboravite dosadne dane koji su za vama.

„Naučite kako da radite u timu”

Kao i svi umetnici, dizajneri su često posesivni kada se radi o njihovom delu i idejama. Ali kada radite na ovom poslu, morate biti spremni na rad u timu.

U grafičkom dizajnu uvek postoji više mišljenja koja morate uzeti u obzir, ali Daunijeva kaže da upravo timski rad daje dodatni šarm poslu.

„Radim u firmi koja se bavi marketingom, web i grafičkim dizajnom i bukvalno sam se zaljubila u timski rad. Ako se uskladite sa kolegama i zajedno radite na različitim projektima, svaki novi posao biće vam novi izazov – jedni druge ćete podsticati na više razmišljanja, kreativnosti i truda. Takav rad uvek rezultira boljim i jačim dizajnerskim rešenjima”, kaže ona.

pexelsphoto1036641.jpg
Promo 

„Ne postoji dizajner koji je dobar za svaki posao”

„Ušla sam u svet grafičkog dizajna misleći da najbolji dizajneri mogu da stvore idealno rešenje za svakog klijenta i svaki posao”, kaže Šavana Pinder, vođa kreativnog tima u teksaškoj agenciji za digitalni marketing „Geek Powered Studios”.

U stvarnosti, dogovaranje dizajnera i klijenta liči na bilo koji drugi odnos, prijateljski, profesionalni ili emotivni – stilovi, temperamenti i vrednosti treba da se nadopunjuju. Pinderova objašnjava da ako se nerazumevanje desi odmah, ono lako može dovesti do mnoštva frustrirajućih događaja.

Sigurno je da nećete uvek nailaziti na poslove koji vam se dopadaju, ali ako vidite da ne postoji nijedna tačka u kojoj možete da se dogovorite sa klijentom, ili ako ne možete da se usaglasite oko osnovne ideje projekta, možda bi bilo bolje da ni ne prihvatate taj posao.

„Očekivanja klijenta nisu uvek realna”

Tokom prakse naučićete da procenite koliko će posao trajati – znaćete da predvidite sve korake između osmišljavanja i izvršavanja, kao i sva ograničenja. Vaš klijent ili kupac ih ne mora znati

„Dugo su me iznenađivala nerealna očekivanja klijenata“, kaže Daunijeva, „bilo da se radi o šokantno malom budžetu koji su nudili, ili o nerazumnom roku za izvršenje posla.“

Kao profesionalac i osoba koja razume dizajn, imate obavezu da ostvarite poštenu i otvorenu komunikaciju sa klijentima i šefovima. Morate ih uputiti u to šta mogu da očekuju od vas za novac ili vreme koje su vam omogućili.

Budite iskreni – to je jedini način da sve strane budu zadovoljne i da posao bude urađen kako treba.

womanwithapplewatchholdinggoldipadandapplepencil2265487.jpg
Promo 

„Tražite depozit“

Aleks Kemler iz internet kompanije za podršku onlajn poslovanju „eBoundHost“ kaže da na početku karijere u grafičkom dizajnu nekoliko puta nije bila plaćena za posao koji je pošteno uradila.

„Moj savet je da uvek tražite depozit ako radite kao frilenser. Sastavite ugovor ili izjavu o saradnji, definišite šta je uključeno u cenu, koji su uslovi plaćanja i koliko novca tražite unapred“, kaže Aleks.

Nema ničeg lošeg u tome što želite da sklapate poslove u kojima su vaša očekivanja, i očekivanja vašeg klijenta, jasna od samog početka. Iako će se okolnosti razlikovati od klijenta do klijenta, Kemlerova kaže da će oni koji imaju problem sa tim da vam uplate depozit verovatno imati problem i sa tim da vam plate na kraju obavljenog posla.

„Otvarajte sebi više mogućnosti za karijeru”

Biti grafički dizajner ne znači da morate ići jednosmernom ulicom do kraja svog profesionalnog života.

„Mnogo je puteva unutar grafičkog dizajna“, kaže Kejsi Matison, brend menadžerka u marketinškoj agenciji „Marr Media Group“ iz Vankuvera, „Grafički dizajner može biti ilustrator, animator, web dizajner, print dizajner i još mnogo toga. To je karijera u kojoj možete biti šta god želite ako ste spremni na dodatno usavršavanje.“

nedelja.jpg
Promo 

„Učenje ne sme da prestane”

Bez obzira na to da li ste i kada ste stekli diplomu grafičkog dizajnera ili tek ulazite u posao, inicijalno obrazovanje je tek početak.

„Nikada ne smete prestati da učite“, kaže Matisonova, „Smatram to jednom od najboljih strana posla, ali nije nimalo lako ići uvek u korak sa industrijom koja se svakodnevno razvija“.

Ipak, postoje standardi koji će vam omogućiti da, kada ih jednom savladate, svako buduće učenje bude lakše. Da biste bili sigurni da ste na pravom putu, odaberite školu za stručno usavršavanje u oblasti grafičkog dizajna, steknite nove veštine i usavršite one koje već poznajete.

Ako ste zainteresovani za profesionalno usavršavanje u sferi grafičkog i print dizajna, obavezno budite spremni da odvojite godinu za edukaciju i praksu.

Postoje škole koje će vam nuditi kratke kurseve i obećavati sticanje poslovnih veština u roku od nekoliko nedelja, ali ne nasedajte na ovakve priče. Vreme uloženo u sebe i sopstveno obrazovanje višestruko će vam se vratiti.

Ovo je idealna prilika da stupite u rang profesionalaca i da budućim klijentima date sertifikat kao dokaz o svojoj stručnosti. Ako ste iskusan dizajner, ovim pokazujete da idete u korak sa svim novim trendovima. Što više naučite, vaš rad će biti vredniji. Nikada ne znate kuda vas dodatno znanje može odvesti.

Ako vas ovi saveti profesionalaca nadahnjuju, iskoristite nalet pozitivne energije i počnite da učite nešto novo.

„Najbolji savet koji bih mogla da dam mladima jeste da što pre počnu da uče i rade. Ne oklevajte, požurite, svako znanje i svako poslovno iskustvo u ovom poslu su dragoceni“, zaključuje Metisonova.

Promo tekst