DRUŠTVENE MREŽE U DOBA KORONE: Evo kako da komunicirate s pratiocima
Ukoliko ste se zapitali gde su svi koji su pobegli od virusa covid 19, eno ih na društvenim mrežama. Samoizolacija je navela ljude da se međusobno zbliže putem digitalnih kanala komunikacije.
Ovo znači da ljudi koji se profesionalno bave održavanjem kanala na društvenim mrežama sada imaju pojačan intenzitet posla. Oni moraju neprestano biti na raspolaganju svojim pratiocima, koji su u ovim trenucima zbunjeni, uplašeni i radoznali. Community menadžeri imaju zahtevan zadatak, ali isto tako, na kompanijama je da budu društveno odgovorne i da pomognu svojim ljudima u nevolji. Evo koji je najbolji način da pristupite krizi.
Ne tražite priliku
Iako se često dešava da u vremenu krize neki brendovi profitiraju, nemojte biti jedan od njih.
Ovakva slava je kratkog daha i ljudi uvek pamte ko je bio uz njih u trenutku kada im je bilo teško, a ko je samo tražio priliku da zaradi malo više.
Zato dajte sve od sebe da doprinesete koliko možete i da pomognete društvu da što pre prebrodi ovu situaciju. To možete učiniti donacijama, omogućavanjem i stavljanjem svojih usluga na raspolaganje ljudima bez nadoknade, ili na neki treći, vama prirodniji način – izbor je na vama.
Ne obasipajte svoje pratioce prodajnim porukama, već načuljite uši i pokušajte da čujete šta im je zaista potrebno.
Možete li da pomognete?
Dok su sve vaše planirane aktivnosti privremeno obustavljene, možete početi da radite na novim zadacima. Da li u aktuelnoj situaciji vaša firma može da pomogne?
Primera radi, Zoom, aplikacija za video i konferencijske pozive, ukinuo je sve cene i limite na svoje usluge za studente i profesore; provajder SBB je otključao sve svoje kanale za sve gledaoce do maja, a veliki broj menadžera širom sveta drži webinare i obučava ljude kako da zadrže produktivnost dok rade kod kuće.
Možete li i vi da se priključite ovoj akciji na ovaj način i kako možete doprineti?
Napravite pauzu u svojim planovima
Sigurno ste do sada, budući da je april već stigao, kreirali određene planove i strategije nastupa za ovu godinu, koji su sada zaustavljeni. Vaša komunikaciona strategija u ovakvom trenutku ne može znatno napredovati, niti može dati rezultate koje ste prognozirali.
Zato posvetite nekoliko dana reviziji postojeće, a potom i kreiranju nove strategije, koja će odgovoriti na potrebe situacije u kojoj se društvo nalazi. To ne znači da u budućnosti neće biti prilike da lansirate vaše unapred isplanirane kampanje.
Budite jasni
Ne trudite se da zarad dodatnih poena kod svoje ciljne grupe pokušavate da ulepšate situaciju i da učinite problem bezazlenim.
Budite u svakom trenutku otvoreni u komunikaciji i predstavite problem jasno i bez zadrške. Ukoliko ne možete da im isporučite proizvod koji su tražili – objasnite zašto; ukoliko morate da ugasite svoj biznis na neko vreme – ponudite drugo rešenje; ukoliko imate bilo kakve informacije koje im mogu biti značajne, ni u jednom trenutku se nemojte libiti da ih predstavite javnosti. To je vaša obaveza prema ljudima koji vam veruju i prate vas.
Naučite kako
Održavanje društvenih mreža, poznatije kao community management, pored kreativnosti i osnovnih veština, zahteva i psihologiju, jer ćete u svakom trenutku biti u kontaktu sa ljudima različitih profila. Zato je neophodno da se obrazujete. To nećete uspeti na kratkim kursevima od nekoliko meseci, već posvetite barem godinu dana usavršavanju uz pomoć kvalitetnih i kompetentnih mentora.
Upišite obuku za internet marketing i napravite ključni korak ka karijeri kakvu ste oduvek želeli.
Foto: Promo
"VIDE DA SRBIJA NAPREDUJE BRŽE OD NJIH" Predsednik Vučić o napadima iz Zagreba: "Srećan sam što mi nemamo tu vrstu frustracije i kompleksa kako oni imaju prema"