U svakom ličnom dokumentu fotografija koja predstavlja vid identifikacije jeste nešto po čemu će osoba koja vas legitimiše znati da dokument pripada vama. Slično važi i za brendove. Svaki brend ima određenu „sliku u ličnoj karti” koja ga identifikuje u javnosti.

Svi elementi koji čine tu sliku predstavljaju vizuelni identitet jednog brenda. Koji su to elementi saznajte u nastavku ovog teksta.

shallowfocusofmercedesbenzemblem1236792.jpg
Promo 

Logo

Njegovo visočanstvo logo zauzima visoko prvo mesto na listi najbitnijih elemenata svakog brenda.

To je znak koji će predstavljati vašu robnu marku, kompaniju ili vas same gde god da se pojavite. Njegova vrednost je u prepoznatljivosti. Dobar logo kod ljudi čim ga vide po automatizmu izazove emociju, jer su ga zapamtili i znaju na šta se odnosi i zašto je važan.

Ako ste dizajner ili vlasnik malog biznisa, dobro promislite o ovom segmentu. Potrošite onoliko vremena koliko vam je potrebno i ne donosite odluku o logotipu preko noći, jer je to znak koji će vas pratiti dugi niz godina.

shallowfocusphotographyofpepsicolabottlecap988952.jpg
Promo 

Tipografija

Deo onoga što ćete vizuelno predstaviti javnosti jesu i tekstovi koji se nalaze na vašem sajtu ili reklame koje postavljate.

Ovde se konkretno ne misli na njihov sadržaj, već na estetsku komponentu sadržaja, odnosno na fontove koje ćete upotrebiti. Savet je da nikada nemate više od tri iskombinovana fonta i da oni pokrivaju serifna slova (ona sa kitnjastim nastavcima na krajevima), sans-serifna (bez kitnjastih dodataka) i skript, odnosno pisana.

Niste u obavezi da koristite tip slova koji se nalazi u vašem logou, ali svakako možete da probate i da eksperimentišete sa njim.

cocacolabottlesinyellowcrate3065600.jpg
Promo 

Paleta boja

U najvećem broju slučajeva ove boje će proizaći iz vašeg logotipa.

Važno je da poznajete teoriju dizajna, kako biste znali sve o kompatibilnosti boja i o tome za šta je koja pogodna, pa samim tim mogli da uklopite najbolju kombinaciju koja će predstavljati vaš brend.

Nekada će se dešavati da vam je logo u potpunosti monohromatski, odnosno crno-beli, pa ćete morati da osmislite neke nijanse koje ćete koristiti. Ali ne zaboravite da svaki deo palete koji izaberete mora nositi snažnu emociju i moći tu emociju i da prenese u komunikaciji.

Primera radi, crveno je uvek znak za uzbunu, zeleno označava ekologiju i mir, zlatno odslikava luksuz. Vodite se svešću o efektima koje boje izazivaju i odredite svoj spektar.

selectivefocusphotographyofcocacolabottle2668309.jpg
Promo 

Fotografija

Stručnjaci bi to nazvali moodboard (u bukvalnom prevodu sa engleskog tabla raspoloženja), odnosno prikaz emocija koje fotografije koje koristite nose. Kada pomislite na koka-kolu, sigurno u glavi već imate određene slike koje se smenjuju: nasmejani, mladi ljudi u neformalnom okruženju, porodični ručak sa nasmejanim ljudima ili praznična atmosfera.

To su sve isečci iz njihovog fotografskog prikaza i utiska koji žele da ostave. Zato razmislite – kakve slike vas predstavljaju i šta je to što želite da oslikate kao dominantnu emociju vašeg brenda.

clearglassperfumebottleonbrownsurface1557980.jpg
Promo 

Naučite kako

Ko je odgovoran za vizuelni identitet? O njemu se brinu pre svega dizajneri, odnosno art direktori, ali i marketinški menadžeri i brend menadžeri, koji njima daju instrukcije u vidu vrednosti brenda, ciljeva i vizije, kako bi umetnici mogli da dođu do finalnog rešenja koje svima odgovara.

Pitanja identiteta brenda zahtevaju kompleksne odgovore, za koje vam je potrebno ozbiljno marketinško i dizajnersko znanje. Izazovno je i ukoliko znate šta želite da postignete vizuelnim identitetom, ali ne znate kako. U tome vam neće pomoći kratki kursevi o vizuelnom oblikovanju od nekoliko meseci. Morate da posvetite barem godinu dana profesionalnom usavršavanju.

Upišiteserfikovanuobukuzagrafičkidizajn i već za nekoliko meseci počnite da pravite vizuelne obrise svog brenda.

Promo tekst