Istraživanja pokazuju da su 40% veće šanse da će vaš sadržaj biti podeljen na internetu ukoliko sadrži i određeni vizuelni element.

To znači da uvek morate imati dostupnog dizajnera koji dobro poznaje vaš brend i zna šta je neophodno da bi predstavio vašu poruku na najbolji mogući način.

Ukoliko radite u manjem timu, ili pak sami vodite kompletan marketing svog brenda, verovatno ćete i sami morati da se bavite dizajnom

To ne bi trebalo da vas brine. Na raspolaganju imate veliki broj jednostavnih alata. kao što je, primera radi, Canva, koji mogu biti od velike koristi i potpunim početnicima u ovom poslu.

Da biste napravili stabilne prve korake, prvo je neophodno da se upoznate sa terminologijom dizajna.

subota0606.jpg
Foto: Promo

Pravilo trećina

Iako dizajneri ovo često rade prema intuiciji, u školi za dizajn će vas naučiti da je ovo pravilo koje je važno poštovati.

Preporuka profesionalaca je da svoje „platno” podelite na trećine vertikalnim i horizontalnim linijama. Tačke u kojima će se seći te linije predstavljaju fokus vašeg vizuelnog rešenja, odnosno one segmente koji će najpre privući pažnju osobe koja ga bude gledala.

Primetićete i sami da će vas, kada počnete da dizajnirate, svi potezi usmeravati ka zadovoljenju pravila trećina.

Tipografija

Prema definiciji rečnika „Practical Typography”, ovo je vizuelna komponenta pisanog teksta koji se može naći na štampanom papiru, bilbordu, digitalnom vizuelnom rešenju ili bilo kojoj drugoj površini namenjenoj u marketinške svrhe.

Postoji nekoliko potkategorija koje dizajneri najčešće koriste, a koje su vam sigurno poznate iz programa za svakodnevnu upotrebu, poput Worda ili Power Pointa.

Među njima su serif (tip fonta sa kitnjastim krajevima), sans serif (slova bez nastavaka u linijama) i script (fontovi koji izgledaju kao pisana slova).

pexelsphoto268487.jpg
Foto: Promo

Kerning

Svaki font oko slova ima određene granice. One su posebno važne dizajnerima, zbog uklapanja tekstualnih elemenata u vizuelnu kompoziciju tako da ih sa različitih strana ništa ne dodiruje.

Ono što je zanimljivo jeste da većinom fontova možete i sami manipulisati kroz takozvani „kerning”, odnosno razmak između slova. Upravljajući njime možete odrediti da li će slova biti zgusnuta ili razređena.

Iako vam može izgledati nevažno, kada sami počnete da testirate, primetićete da ova sitna opcija može da se odrazi na kompletan vizuelni izraz.

RGB i CMYK

Ukoliko ste već bili u prilici da sarađujete sa dizajnerima ili sa nekom štamparijom, onda ste verovatno čuli ova dva izraza.

Reč je o modelima boja, gde se RGB odnosi na Red, Green i Blue, koje predstavljaju osnovne boje i kombinacijom daju različite nijanse. Ovaj model koristi se uglavnom za digitalna vizuelna rešenja.

Sa druge strane, CMYK predstavlja kombinacije boja koje međusobnim preklapanjem daju tamnije nijanse i pretežno se koriste za štampane materijale kao što su bilbordi ili magazini.

Dizajnerima uvek morate naglasiti za koju vrstu upotrebe je vizuelno rešenje da bi boje bile optimizovane. A kada radite sami, primera radi, za postove na društvenim mrežama, koristićete RGB.

copy-of-dollarphotoclub-63069925.jpg
Foto: Promo

Naučite kako

Ovde je nabrojano nekoliko izraza koje ćete sigurno čuti ukoliko provodite vreme sa dizajnerima, a postoji i veliki broj onih koje verovatno nećete razumeti, a koji su njima postali deo svakodnevnog izražavanja.

Da biste ih sve razumeli, neophodni su vam znanje i strpljenje. Dok ćete strpljenje morati da gradite sami, znanje možete da dobijete u specijalizovanim školama. Ali jedno je sigurno. Veštine nećete steći na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Posvetite barem jednu godinu profesionalnom usavršavanju uz pomoć profesionalaca sa konkretnim iskustvom iz struke.

Upišite obuku za grafički dizajn i napravite prvi korak ka savršenim vizuelnim rešenjima koja će predstaviti vaš brend u najboljem svetlu.